Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
I PHs PM hänvisar han till att SE ska ha "nära kontakt" med en "utvecklingsstörd flicka" från Åland som han kallar sin dotter.
Har du någon info om detta?
Vad refererar PH till där?
Jag har ingen direkt info om det. Just detta är ju ett mindre mysterium också.
SE såg förvisso lite egen ut, men ändå inte, han såg väldigt svensk ut, typiskt svensk för tiden, som en vanlig gubbe, anser jag. Och hans namn var faktiskt inte helt ovanligt heller. Så en gissning, är ju att det faktiskt kom in en gubbe på den där butiken (som påminde en aning om SE), la undan ett par gula mysbyxor tillsammans med en kvinna och ett barn i namnet SE (eller ett efternamn som är snarlikt E)?
Att sedan EAP (som bokstavligt hatade Palme, drev hatkampanjer mot honom både i tidningar och i Sthlm, rent av utanför hans bostad) hade ett tryckeri (eller anlitade ett) och en ev filial på Åland tror jag inte betyder något alls. Vi vet inte ens om SE var involverad i EAP. Jag tycker det är lite av att göra en höna av en fjäder faktiskt.
Men visst kan man fantisera ut en snaskig story, om att det var "vår" SE som var på Åland, kanske på uppdrag åt EAP, tog med sig en tant han vänstrande med (oh hennes barn)? Men det blir som sagt en fantasi. Förvisso skrev väl Ålandskvinnan sin teori om hur MOP gick till, och vem som var gm och hur han hade agerat på platsen och även duperat media efteråt? Det lär man ju ge henne, åklagare Petersson och PU kom ju i det närmaste fram till samma sak. Det känns nästan mer anmärkningsvärt?