Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Ja det är ett rent helvete som Putin ställt till.
EDIT: Länka gärna till "amerikanska militäranalytiker" som påstår att 200 000 Ukrainare stupat.
För det var väl inte nåt du drog ur din stjärt?
Detta är ett krig Ukraina tyvärr dragit på själv genom att hoppa i säng med USA, den läxan har många fattigare länder lärt.
Jag har ju slutat ge er slöhögar länkar så att ni ska tvingas söka fakta eller information själv men gör väl ett undantag för dig.
US general surprised: "200,000 Ukrainian soldiers disappeared"
https://www.vikendi.net/2022/06/08/us-general-surprised-200000-ukrainian-soldiers-disappeared/
Det är vad en tror och det var ju ett tag sedan. Själv gissar jag på 100 000 döda men vad vet man då Kiev-regimen inte verkar räkna döda och skadade. Generalen blir naturligtvis kallad för det ena och det andra så han håller nog tyst nu men erfarenhet har han mest troligt, mer än mig. Med tanke på att Kiev gör en ny runda med mobilisering tyder på att det fattas soldater eller att "miljonarmén" var en stor bluff och lögn (inte ovanligt).
Det är många föräldrar, fruar och vänner som undrar var deras anhöriga tagit vägen och en del har protesterat öppet i Lviv. Alla döda listas inte och då kommer Kiev undan med att betala ersättningar.