2022-10-24, 10:36
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Flyttade till Vetlanda (från Linköping) 30juli 2022.
Flyttade till Linköping (från Tranås) 8 januari 2022.
Han har flyttat för att spela professionellt inom den sport han utövar, finns artiklar om man googlar.
Citera
2022-10-24, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellocko
Källan på det sistnämnda är att jag vet folk i byn där han bor som sagt det sen om det är sant får stå för dom men tänkte det lät intressant. Som sagt ska han också varit militär i Israel.
Alla både tjejer och killar i Israel får en obligatorisk militärutbildning, den är stenhård och knäcker de flesta, många tar efter det en långresa där dom super hjärnan ren, träffat åtskilliga på mina backpacker resor i min ungdom.
Citera
2022-10-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Som jag har förstått det så säger grannarna att ljuden är under morgonen och efter 3-tiden.
Låt säga att de är på McD fram till typ 03.30. Sedan är de tillbaka i lägenheten och grannarna hör massa ljud från den tidpunkten och framåt.

Ok, var BO kvar i lägenheten då medans MGM var och åt, sen när de kom hem levde BO och de fick ha ihjäl henne
Citera
2022-10-24, 10:38
Medlem
urgentmessages avatar
Hon är nog tyvärr död nu
Citera
2022-10-24, 10:39
Medlem
just_a_girls avatar
Angående E.S, dött på hans Facebook avseende offentliga inlägg förutom söndagen då hon försvunnit då han lagt upp nya bilder på familjen under featured.
Citera
2022-10-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Angående E.S, dött på hans Facebook avseende offentliga inlägg förutom söndagen då hon försvunnit då han lagt upp nya bilder på familjen under featured.

Samma mönster som en av MGM som lagt ut en potatisgrep till försäljning på söndagen morgonen efter försvinnandet.
Citera
2022-10-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Tänker att en insamling i det här fallet skulle nog kunna dra in en hel del. Att leta mad likhund nu kan vara extremt värdefullt. Speciellt om kroppen ligger i naturen så har den inte spridits över ett större område av djur. Problemet är väl bara att man behöver en någorlunda plats att söka. Det finns hundar som är ruskigt duktiga på att spåra människor utifrån doft (även levande) långt efter att dom varit på platsen. (Men självklart inte för evigt) någon som vet om polisen använt en sådan och i så fall var spåren slutade?

Jag tror också att det skulle gå att få in pengar till det, men som du skriver, VAR ska den söka?
Citera
2022-10-24, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Ok, var BO kvar i lägenheten då medans MGM var och åt, sen när de kom hem levde BO och de fick ha ihjäl henne

Oklart. Som allt annat.

Ljudet och dunsarna behöver dock inte bero på ett mord. Huset beskrivs som mycket lyhört. Kan tänka mig att 2-3 halvfulla tjejer kan låta en del. Speciellt i ett lyhört hus mitt i natten.

Jag hade själv en granne ovanför mig för över 15 år sedan. Det lät som att han möblerade om lägenheten när han kom hem från helgens festande var och varannan helg.
Citera
2022-10-24, 10:44
Medlem
Ang mobllpejlingen och att man påstår att Ts mobil ska ha pejlats till JJs lägenhet. Skulle det inte lika gärna kunna vara Gränsgatan? Gränsgatan ligger nära JJs address och Snapchatkartan är inte helt exakt utan visar fel på upp till 20-30 m.
Citera
2022-10-24, 10:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Cykeln kan vara helt avgörande och jag hoppas att polisen undersöker den mycket noga. Framför allt efter fingeravtryck. Har någon av MGM satt fingeravtryck på den till exempel så är det ju ett ganska starkt indicium.
Vem ställde upp cykeln, var och hur låg den innan den ställdes upp? Vad är det för typ av läs och varför satt det så konstigt? Fanns det skador på cykeln?
Platsen där den hittades är också intressant. I huset på Gränsgatan 16 bor tydligen en kille som har en koppling till Ts fotbollsklubb. Det finns 2 20-åriga killar på adressen. Kanske är det någon av dem.

Som sagt, inte följt tråden, men det som sticker ut för mig är det som skrivits om att TT:s mobil på något sätt bundits till JJ:s lgh till efter det att de ska ha avvikit (?) åt olika håll.

Vet inte hur man kunnat avgöra att det är just till JJs lgh, eftersom vad jag förstår kan man via master inte avgöra sådant så exakt. Det gäller ju då om TT själv skulle ha tagit cykeln till där den senare hittats, då kanske mastuppkopplingen skulle kunna hänga kvar?

Så förmodligen kan det vara så som någon spekulerat, att det handlar om typ Snap. Och att TTs mobil inte kan ha hittats i TTs lgh?

Annars skulle man kanske kunna tänka sig att otrevlig gammal osämja som uratar också kan leda till självmord om man kanske int eär helt nykter?

Den väg som TT kan ha gått korsar järnvägen? Jag utgår från att ma kollat längs dessa spår.

Jag tror att man kan avläsa batterinivå på mobilen utan att ha tillgång till den?? (Avel?) och att man kan utläsa genom olika uppkopplingar från olika operatörer om mobilens batteri slagits ut, det är en normal avstängning, och om mobilen kan ha förstörts (krossad, vattten mm)??

Om TT hade glömt mobilen i TTs lgh, gått i den riktning som cykeln står, tagit sitt liv/blivit överfallen, då borde rimligen mobilen finnas kvar i lgh? Och av det jag läst hittills, känns det inte som rimligt.

Nu tror jag att jag minns att mina barn har sagt att Snap kan visa en plats där du "visat" dig ett tag efter att du lämnat platsen.

Hade TT haft mobilen med sig kanske platsen för cykelns placering gjort att hon kopplat upp sig mot någon annan mast/Wifi eller likanande?

Därtill dunsar, och "tio andra ljud" såsom spring i trappen gör att jag trots allt förstår att tjejerna är häktade.

Tror inte att deras version är samma, och att deras version går ihop med bevisningen.
Citera
2022-10-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Enligt MrKoll så flyttade han in för 1 år sedan.
fel....
Han flyttade till sin nuvarande lägenhet för 12 veckor sedan (den 30 juli 2022). Här bor han ensam, åtminstone finns inga fler personer i hushållet som är äldre än 15 år.
innan dess i linköping, å innan dess i tranås.
Citera
2022-10-24, 10:50
Medlem
Har de kollat igenom de häktades mobiler ordentligt?
Kan de inte se vart Toves mobil finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in