2022-10-24, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellocko
Har det tagits upp i tråden att JJs pappa är ex militär? Kan tänka mig att det skulle innebära ett litet annat tänk än två små tjejer.

Grannar runt gården ska även känt obehag för pappan och varit rädda för han redan innan allt detta hände.

Källa på dina påståenden? Särskilt det sistnämnda. Inget media har skrivit om
Citera
2022-10-24, 08:50
Medlem
Amiliashorborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vet du ifall det finns nån koppling mellan honom och MGM? Har dom varandra på sociala medier? Har TT honom som vän på sociala medier?

Detta är ett mycket intressant sammanträffande med tanke på att Toves cykel hittades utanför hans address. Varför blev cykeln placerad just där av alla ställen?

De är inte vänner på Facebook
Citera
2022-10-24, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Och jag tycker att det är sjukt märkligt att man försöker misstänkliggöra pojkvännen för att han inte är med ute och söker. Släpp det. Det finns bra anledningar till att inte vara med. Om inte bara en sådan sak som att polisen rekommenderat en att inte vara det.
Jag tycker ändå det är märkligt! Pojkvännen agerar precis tvärtom emot hur en orolig person agerar.
Det verkar precis som att han vet vad dom hänt T och det är därför som han gör som han gör.
Enligt de uppgifter jag fått så är han ovanligt loj just nu. Jag TROR och noterar TROR att både pojkvännen OCH hans mamma vet mycket mer än de har uppgett.
Det ligger en hund begraven här TROR jag.
Jag kan ha fel men utifrån det jag fått reda på nu på morgonen så TROR jag att pojkvännen är inblandad på något vis!!!
Det kan dock vara så att han är chockad och därför agerar som han gör...MEN det är mycket mycket märkligt.
Citera
2022-10-24, 08:51
Medlem
Förtydligande/korrigering:

01:49: Toves pojkvän ringer Tove.
Finns inga kända uppgifter som visar att hon i detta samtal sagt att hon är på väg till JJ.
Citera
2022-10-24, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Det finns sådana fall också ja!! Givetvis.
Men jag är säker på att pojkvännen vet mer än han har sagt.

Inte bara finns sådana. Det är tydligen en indikator på skuld. GW pekade ut överdriven exponering av sitt eget aktiva deltagande i letandet som en red flag för att pojkvän/ sambo/ make är inblandad
Citera
2022-10-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiliashorborste
De är inte vänner på Facebook
Pojkvännen har inte Facebook, så nej dem är inte vänner där 🙃
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Sen skulle jag ta vad hon (pojkvännens brors flickvän) säger med en nypa salt, hon är en väldigt speciell person och älskar att skriva om sådana här händelser offentligt för uppmärksamhet, flyttar fokuset till sig själv. Tydligt i detta fallet också då hon skriver på MH Instagram, på TT Facebook, på varenda medias kommentarsfält man kan tänka sig. Tydligen vääääldigt viktigt att alla ska veta att hon minsann känner TT.

vem är hon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, hur står det till mellan MGM och Toves pojkvän? Någon slags relation på nåt sätt?

Min tanke också! Ett triangeldrama är inte helt otroligt i detta fallet.
Citera
2022-10-24, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lemmein
Tycker nog att jag har följt tråden ganska bra.
Jag har dock inte hittat något om vilka personer som ingick i Toves sällskap vid restaurangbesöket.
Har inte heller hittat något om tjejen som Tove letade efter.
Du kanske kan länka till information om detta?

undrar samma sak
Citera
2022-10-24, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
vem är hon?

Angel*na heter hon, kolla på TTs Facebook så har hon skrivit minst två inlägg på hennes sida 🙃
Citera
2022-10-24, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Inte bara finns sådana. Det är tydligen en indikator på skuld. GW pekade ut överdriven exponering av sitt eget aktiva deltagande i letandet som en red flag för att pojkvän/ sambo/ make är inblandad

Jo men det finns även fall som varit tvärtom som i detta fallet!
Citera
2022-10-24, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jag tycker ändå det är märkligt! Pojkvännen agerar precis tvärtom emot hur en orolig person agerar.
Nu finns det ju ett antal fall under senare tid där den som senare visar sig skyldig faktiskt har varit med och sökt. Det hade ju lika gärna gått att använda för att göra honom mer misstänkt. Det där tillför verkligen ingen information alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in