2022-10-24, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Tack! Jag ställde ju bara en retorisk fråga liksom.
Hade det varit min tjej/kille så hade jag gjort ALLT man kan tänkas göra för att hitta min partner.
Jag tycker bara det liknar andra fall där det har varit lite likadant!
Att han är rädd att hitta sin tjej död det tror jag inte ett skit på.
Ska sticka ut hakan och säga att jag TROR att pojkvännen OCH mamman vet mer än de har sagt.

Det hade varit intressant att veta vad som låg bakom (var det en konflikt?) att hon inte umgåtts på länge med de häktade kvinnorna.

Varför brukar människor ha ihjäl varandra? Jag tänker spontant på pengar (men inget sådant har väl framkommit?), droger (verkar heller inte aktuellt här) eller svartsjukedrama. Funderar över det sista. Hur ser relationerna ut? Kan det vara något sådant? Kände pojkvännen också dessa kvinnor?
Citera
2022-10-24, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jag tycker de är ovanligt tyst om varför de misstänkta och offret bråkade mdd varandra

Var TT på krogen ensam eller gick hon ut ensam planerar för att möta upp dom?

All denna infon bör komma fram
Hon var tydligen på restaurangen i sällskap med flera personer.
Vilka personer ingick i detta sällskap??
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska det ha varit bråkig stämning kopplat till det sällskap som kvinnorna ingår i.
Tove har tydligen även pratat med ägaren till restaurangen vid midnatt och varit orolig över sin yngre (flick)vän som hon inte kunde hitta.
Vem är denna (flick)vän?
Att Tove har bråkat med MGM och sedan gått hem till en av de personer för att "prata ut" verkar för mig helt osannolikt.
Tove och MGM var väl inte så goda vänner?
Citera
2022-10-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jadu vi får väl hoppas att polisen har tänkt på detta och jobbar i det tysta med att utreda pojkvännen ordentligt. Vi får hoppas att de har den tanken och utreder i det tysta.

Ja hans alibi tex, umgicks med vänner? Sov ihop med någon? Någon som skulle märka om han är ute under natten..
Citera
2022-10-24, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
2020 hade Sverige en hund. Är den död?

Pension
Citera
2022-10-24, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Om du läser tråden så ser du att det spenderats en ganska stor mängd inlägg för att diskutera precis just detta. Både MP och polisen rekommenderar anhöriga att inte vara med vid själva sök, bland annat på förekommen anledning då det kan upplevas väldigt traumatiskt att själv vara den som hittar delar av en styckad kropp.

Styckad kropp?!? De letar efter en försvunnen person. Varifrån får du att de skulle leta efter en styckad kropp?
Citera
2022-10-24, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Om polisen är säkra på att Toves mobil var kvar i lägenheten under tiden som JJ lämnade lägenheten någon gång mellan 03-04 måste Toves mobil ha använts i lägenheten under den tiden JJ är ifrån lägenheten. Eller?
Nej, den behöver inte ha använts aktivt. Funktioner som Find my Phone och Location History sparar regelbundet positionsdata mot molnet. Data kan också sparas tex när telefonen manuellt stängs av. Det finns även andra appar som diskuterats här i tråden som används just för att kommunicera position till vänner även när appen inte används.

Men eftersom de är säkra på att den befunnits "i lägenheten" och inte bara i samma område så är det troligt att någon app i telefonen har loggat och laddat upp en exakt GPS-position.
Citera
2022-10-24, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Pension

Kan den inte extraknäcka lite som pensionär då?
Citera
2022-10-24, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Nu ska du få se, hoppas det funkar. jag har gjort en karta!

https://imgur.com/a/WQNgxNd

Snyggt! Vad är det du markerat ut?
Citera
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmein
Hon var tydligen på restaurangen i sällskap med flera personer.
Vilka personer ingick i detta sällskap??
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska det ha varit bråkig stämning kopplat till det sällskap som kvinnorna ingår i.
Tove har tydligen även pratat med ägaren till restaurangen vid midnatt och varit orolig över sin yngre (flick)vän som hon inte kunde hitta.
Vem är denna (flick)vän?
Att Tove har bråkat med MGM och sedan gått hem till en av de personer för att "prata ut" verkar för mig helt osannolikt.
Tove och MGM var väl inte så goda vänner?

Det har diskuterats huuuur mycket som helst i tråden redan allt du undrar över…
Citera
Medlem
Mgm har varit häktade/anhållna i en vecka nu men inte mycket nytt ska ha framkommit förutom det media skrivit. Båda tjejerna ska ha sett uppgivna ut vid häktningsförhandlingarna.

Enormt konstigt att det inte finns mer att gå på. Ingen Tove i sikte. Inga nya uppgifter. Ingen ny bevisning som framkommit. Båda fortsätter att neka. Någon av de borde ju ha brutit ihop och berättat vad som har hänt vid det här laget.
Citera
2022-10-24, 08:22
Medlem
FruEds avatar
Flickvännen till TTs pojkväns bror som tidigare skrivit ut på sociala medier att hon tror att fler än dom nu MGM är inblandade..
Hon har även gått bananas på MHs instagram och skrivit att hon/dom är äckliga och vidriga människor.. Det måste väl betyda att pojkvännens familj har mer info än vad vi har om man känner sig så säker att man går lös i någons kommentarsfält..?

En annan grej som jag kommit över efter diverse snokande är att det den 23/5 skedde ett överfall på en kvinna på samma gatuadress som pojkvännen bor på. Det skulle ju kunna vara en anledning till att pojkvännen varit noga med att ringa eller tillochmed en anledning till att det inte kändes lämpligt att TT skulle fara dit för att sova mitt i natten?
Spekulation: Jag tror spontant att dom MGM varit inblandad med lite farligare personer och att TT lagt sig i för mycket troligtvis pga oro för sina vänner och att hon därför röjts bort.. det skulle också kunna förklara tystnadskulturen som verkar råda i Vetlanda just nu.. Man har nog sina misstankar kring vilka som ligger bakom. Frågan är om MGM varit helt delaktig vid mordet eller om dom bara stått och kollat på.. Jag tror kanske det sista och att dom helt enkelt inte vågar berätta vad dom vet, av rädsla att sluta som TT.
Citera
2022-10-24, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Flickvännen till TTs pojkväns bror som tidigare skrivit ut på sociala medier att hon tror att fler än dom nu MGM är inblandade..
Hon har även gått bananas på MHs instagram och skrivit att hon/dom är äckliga och vidriga människor.. Det måste väl betyda att pojkvännens familj har mer info än vad vi har om man känner sig så säker att man går lös i någons kommentarsfält..?

En annan grej som jag kommit över efter diverse snokande är att det den 23/5 skedde ett överfall på en kvinna på samma gatuadress som pojkvännen bor på. Det skulle ju kunna vara en anledning till att pojkvännen varit noga med att ringa eller tillochmed en anledning till att det inte kändes lämpligt att TT skulle fara dit för att sova mitt i natten?
Spekulation: Jag tror spontant att dom MGM varit inblandad med lite farligare personer och att TT lagt sig i för mycket troligtvis pga oro för sina vänner och att hon därför röjts bort.. det skulle också kunna förklara tystnadskulturen som verkar råda i Vetlanda just nu.. Man har nog sina misstankar kring vilka som ligger bakom. Frågan är om MGM varit helt delaktig vid mordet eller om dom bara stått och kollat på.. Jag tror kanske det sista och att dom helt enkelt inte vågar berätta vad dom vet, av rädsla att sluta som TT.

Det är klart att det finns mer information än vad bara media och polis går ut med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in