2022-10-24, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Intressant. Vad beror detta på? I ett sånt skede som man är i nu borde man väl välkomna så många sökinsatser som möjligt?

Har för mig de sa att de skulle avvakta vad polisen önskar/säger..
Citera
2022-10-24, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Intressant. Vad beror detta på? I ett sånt skede som man är i nu borde man väl välkomna så många sökinsatser som möjligt?
Enligt kvinnan som blev intervjuad så menade hon på att de flesta har vanliga jobb och att om de ska samlas runt 4 så blir det strax mörkt efter det,!
Nästa helg ska de ut igen som jag uppfattade det.
Citera
Medlem
Polisen säger sig ha tekniska bevis som knyter hennes mobil till lägenheten 03-04

Just detta är ganska avgörande. Menar polisen HELA perioden 03-04 (tills 03,50 när mobilen stängs av)?
Eller menar polisen "nån gång" mellan 03-04.

Jag menar, tekniska bevisningen kan ju vara typ 03,05. Vilket isåfall innebär att MGM skulle kunna tala sanning. Tove och MGM går någonstans 02,30-03,00 (beroende på källa). Vilket skulle kunna innebära "sista tekniska beviset" av att mobilen är i lägenheten. Tove och MGM går. Tove har med mobilen. Som sedan stängs av 03,50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Telefonen kopplas upp vid någon mast vid Biltemas… där nära bor ju TT pojkvänn…
Nej. Han bor på andra sidan av stan. Typ 200 meter från McDonalds.
Citera
2022-10-24, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Inget är omöjligt. Jag tycker det är konstigt att inte fler misstänker pojkvännen. Att folk går i försvar. Jag vill veta allt om honom. Var han jobbar, vilka fritidintressen han har, vänner, vad han gjorde denna kväll mm mm.

Håller med, pojkvännen har nog ett finger med i spelet
Citera
2022-10-24, 07:49
Medlem
Citat:
Precis!! Tror polisen missat lite där.
Citera
2022-10-24, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vilka adresser av dessa kan det vara?
Mossgård 1 Vetlanda

Nygatan 22 Vetlanda

Gåvostigen 12 Vetlanda

Gåvostigen skulle vara det mest rimliga utifrån vad jag fått höra. Men jag VET ju verkligen inte, så ta det inte som sanning!
Citera
2022-10-24, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
TT letade säkert men hittade inte tjejen och tog därför chansen att fråga barchefen om han hade sett henne, hon visade till och med en bild för honom. Han om någon kan ju berätta för polisen om det var JJ eller MH eller någon annan på bilden.

Är det bekräftat i media att Tove visade en bild för bartendern på tjejen hon letade efter?
Citera
2022-10-24, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Nu slänger jag ut en liten fundering bara!
Jag läste att pojkvännen hade varit med när Missing people planerade och gjorde upp i vilka områden de skulle söka men han deltog inte.
Kan det vara så att han bevakade så att de inte letade i rätt område?
Bara en hypotetisk fråga som kan vara helt befängd.
Vad tycker ni härinne om det?
Om du läser tråden så ser du att det spenderats en ganska stor mängd inlägg för att diskutera precis just detta. Både MP och polisen rekommenderar anhöriga att inte vara med vid själva sök, bland annat på förekommen anledning då det kan upplevas väldigt traumatiskt att själv vara den som hittar delar av en styckad kropp.

Ingen påstår att det är så det ligger till i det här fallet, men att risken finns är anledningen till att man rekommenderar anhöriga att inte delta.
Senast redigerad av johann78 2022-10-24 kl. 08:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Det står ju sannolika skäl o sen alternativt skäligen misstänkt. Varför skriver dom de så?

Det är en häktningsframställan, alltså åklagarens önskemål om vad han vill att domstolen skall göra.
Alternativt innebär att om han inte får igenom sitt önskemål om sannolika skäl så vill han istället att domstolen häktar dem på skäliga misstankar.

Häktningen blev som åklagaren yrkade på i första hand; sannolika skäl.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axoliza89
Eller så är det kanske inte så jäkla roligt att som pojkvän söka efter sin flickvän och hitta henne död. Så tänker jag.

Man är väl olika men jag skulle sprungit benen av mig. Då utgick de att hon var vid liv och undangömd. Att vara still när man är orolig är svårt känns bättre att agera.
Citera
2022-10-24, 07:59
Medlem
Citat:
Vi har flera gånger i tråden konstaterat att masten har en räckvidd i storleksordningen flera mil, vilket gör att informationen att den telefonen kopplade upp till just den masten inte säger någonting mer än att mobilen var kvar i Vetlanda med omnejd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in