2022-10-24, 00:13
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Kanske vi ska ha en rysk militärbas i varje land där det finns ryska medborgare som kan ta över någon region när Putin känner för det? Det vore väl roligt, eller hur?
Det är ju inte vilket område som helst det handlar om utan ett område som varit ryskt i flera hundra år och där i stort sett alla är etniska ryssar.
Citera
2022-10-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej, det blev inte fel. Ryssland förde inga förhandlingar med Ukraina 2014, vilket var det texten handlade om.
Jasså, ja då kanske du har rätt och jag var för snabb på att dra slutsatser. Nog var Ryssland inblandade tillsammans med Tyskland och Frankrike som var garanter för Minskavtalet och även FN skrev under på det hela. Varken FN, Tyskland eller Frankrike satte press på att Kiev skulle dra tillbaka styrkorna och sluta beskjuta Donbas. Inte heller ifrågasatte man truppuppbygnaden som sedan resluterade att Ryssland var tvungen att gå in efter 8 års väntan. Jag förstår att ni skyller Minskhaveriet på Ryssland trots att ni samtidig påstår att dom inte har något med förhandlingarna att göra.

Ni kanske diskuterar saker och ting som hände även innan det och under statskuppen 2014 och då blir det rätt för det var inga förhandlingar med Ukraina utan en folkomrösting på Krim och ett kommande inbördeskrig i Donbass där folket inte vill ha något att göra med rysshatare i Kiev.

Å andra sidan förde Ryssland ekonomiska förhandlingar med dem störtade presidenter men EU grusade dom planerna och tillät en statskupp istället.

Jag går inte tillbaka i posthistoriken för ärligt talat bryr jag mig inte eftersom det finns en tråd för tiden redan men det är kanske bra att nykläckta får ta del av historien.
Citera
2022-10-24, 00:16
Medlem
UAF inspekterar rysk försvarställning och det ligger ett gäng dödingar där. Ena ryssen hade visst några kondomer med sig så det är bra att dom skyddar sig när dom bögar i skyttegravarna!

HIV är inte att leka med.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ybqxv9/ukrainian_soldiers_inspect_a_destroyed_russian/
Citera
2022-10-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mankan76
Skåne, tillhörde inte det Danmark ett tag?

Ja en gång i tiden så tänk dig in i scenariot att Danmark gjorde mot oss vad nu Putin gör mot Ukraina?

PS! Jag vet givetvis att någon Putinrunkare kommer att säga ”men om 99.6% av alla skåningar… ” men jag gissar att dom flesta känner tillräckligt många skåningar för att veta att de faan inte vill tillhöra Danmark, även om det såklart kan finns en och annan på samma sätt som att de som bor i de delar som okuperades när Ryssland startade krig 2014 inte heller ville tillhöra Ryssland om man hade haft en fri, laglig och öppen folkomröstning in frågan.
Citera
2022-10-24, 00:18
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Fy fan, den smällen kan inte varit rolig. Rakt i ansiktet! Geez... Nästan så man tycker lite synd om han att han inte dog direkt.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ybp99v/ukrainian_drone_drops_a_grenade_on_a_russian/
Vi har sett ett par dussin sådana obehagliga fillmklipp på drönare som slår ut ryssar i kassa värn. Denna stackare var kanske en vaktpost, men i de flesta fall verkar de vila eller sova i små värn utan tak eller maskering från luften. Det är konstigt på många sätt, för vad gör de om det regnar eller blir kallt? Risken med dessa drönare måste rimligen vara väl känd nu. Får de ingen utbildning alls, eller skiter de bara i det?
Citera
2022-10-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Aha.. Det var därför ryssarna flydde från Bakhmut och är på väg att lämna Kherson.

Ryssarna har tröttnat.

https://www.flashback.org/sp82147319
Ja, man har tröttat på att vänta på förhandlingar och slår nu till hårt med 300 000 fler soldater, massor av utrustning och en påbörjad kampanj för att förstöra elförsörjning i Ukraina. Jag tror knappast det ukrainska folket är lika munter över att Ryssland tröttnat som du är.
Citera
2022-10-24, 00:19
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är ju inte vilket område som helst det handlar om utan ett område som varit ryskt i flera hundra år och där i stort sett alla är etniska ryssar.
Du talat om Kherson som Putin lät annektera?
Citera
2022-10-24, 00:20
Medlem
KillPus avatar
Hjälp till mobiliZerade av en korvfabrik: Sovsäck, 2 par kalsonger och en korv. Han till vänster verkligen behöver korven!

https://twitter.com/taxfreelt/status/1584069759024656384
Citera
2022-10-24, 00:22
Medlem
Jirens avatar
Helt klart relaterat.

Israel destroys Iranian drone manufacturing plant in Syria.

https://www.msn.com/en-us/news/world/israel-destroys-iranian-drone-manufacturing-plant-in-syria/ar-AA13hTuv?li=BBnb7Kz

Citat:
The Israeli Air Force has reported the destruction of an Iranian drone factory located in Syrian territory in a bombing raid on Saturday.
Citera
2022-10-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Putin gör vad som krävs för att skydda ryssar, är inte det uppenbart?

Inte alls uppenbart. Varför tvångsrekryterar Putin pojkspolingar utan militärövning och skickar dom rakt till fronten dvs döden? Övertyga mammorna att det är av omtanke ......
Citera
2022-10-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Helt klart relaterat.

Israel destroys Iranian drone manufacturing plant in Syria.

https://www.msn.com/en-us/news/world/israel-destroys-iranian-drone-manufacturing-plant-in-syria/ar-AA13hTuv?li=BBnb7Kz
Jag förmodar att det var Hezbollah som fick drönare därifrån, verkar inte det rätt troligt?

De drönare som skeppas till Ryssland tillverkas säkerligen inne i Iran.
Citera
2022-10-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vi har sett ett par dussin sådana obehagliga fillmklipp på drönare som slår ut ryssar i kassa värn. Denna stackare var kanske en vaktpost, men i de flesta fall verkar de vila eller sova i små värn utan tak eller maskering från luften. Det är konstigt på många sätt, för vad gör de om det regnar eller blir kallt? Risken med dessa drönare måste rimligen vara väl känd nu. Får de ingen utbildning alls, eller skiter de bara i det?

Förundras med över deras ovilja att maskera sina värn. Borde ju vara som du säger att det är allmänt känt i de ryska leden.

Förmodligen låg utbildningsnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in