2022-10-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Find my phone funkar ju bara i realtid och visar ju ingen historik så just den kan det ju inte vara.

Precis, finns som sagt många andra appar och funktioner som ungdomen använder sig av…
Men detta skulle ju kunna placera mobilen i lgh… räknas detta som tekniskt bevisning tro?

Sen är jag nyfiken på vad MGM gjorde med sina mobiler, stängde dem av dem? Det borde ju också visa något slags mönster tänker jag.
Citera
2022-10-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knegarrolf
!!!RYKTE!!!
Säkert ointressant, men de två MGM var ”involverade” i ett väpnat rån mot en liten Ica-butik i Vetlanda för snart ett år sedan. De två tjejerna var inte med vid rånet men rånarna, två män i 20-års åldern, drog till JJs lägenhet efter rånet med pengarna. Dagarna innan hade de fyra varit och festat på ett hotell och betett sig illa, viftat med vapenliknande föremål och tagit springnota.

https://www.vetlandaposten.se/2022-01-28/sedlar-spreds-langs-flyktvagen--nu-atalas-mannen-efter-ranet-pa-helges2Tlyr

Något märkligt umgänge har de i alla fall, de båda männen hade tydligen bott i någon av JJs eller MHs bostad, antagligen JJs.

Kan inte stämma, då JJ flyttade in först 22 juni i år, innan dess bodde hon hemma som jag fattat det som. MH bor fortfarande hemma.
Det där är förmodligen just vad du skriver, ett rykte utan substans.
Citera
2022-10-24, 00:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Om båda MGM hävdar att de varit på McD vid en viss tidpunkt så är ju video och kvitton därifrån väldigt viktiga för att visa på huruvida de ljuger eller talar sanning. Enligt sammanfattningen som postats här finns det mycket oklarheter kring eventuella besök på McD och det är lätt att få intrycket att båda MGM hävdat att de varit där, men att det enbart finns vittnesuppgifter om en av dem. Det här kan ju vara en av de försvårande faktorer som de haft svårt att förklara och som lett fram till häktningen.

Om de har utsatt TT för brott har jag väldigt svårt att förstå varför de skulle komplicera det genom att ljuga om att de varit på McDonalds. Varför inte säga att de varit hemma helt enkelt? Är det för att täcka upp för att mobilerna varit i de krokarna?

Om bara en av dem varit på McDonalds så…varför inte säga det då? Deras eventuella berättelse om ett McDonalds-besök kan väl kanske ge lite klarhet i när skedde vad, men tror inte det kommer vare sig bevisa eller motbevisa deras skuld.
Citera
2022-10-24, 00:12
Medlem
https://www.facebook.com/katarina.tilgus

Antar jag. Jobbat tidigare i Uppsala.
Där jag bor.
Citera
2022-10-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knegarrolf
!!!RYKTE!!!
Säkert ointressant, men de två MGM var ”involverade” i ett väpnat rån mot en liten Ica-butik i Vetlanda för snart ett år sedan. De två tjejerna var inte med vid rånet men rånarna, två män i 20-års åldern, drog till JJs lägenhet efter rånet med pengarna. Dagarna innan hade de fyra varit och festat på ett hotell och betett sig illa, viftat med vapenliknande föremål och tagit springnota.

https://www.vetlandaposten.se/2022-01-28/sedlar-spreds-langs-flyktvagen--nu-atalas-mannen-efter-ranet-pa-helges2Tlyr

Något märkligt umgänge har de i alla fall, de båda männen hade tydligen bott i någon av JJs eller MHs bostad, antagligen JJs.

Intressant. Nån som sitter på fupen?
Citera
2022-10-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Nej sorry glömde att den va borta sen! Men detta kan väl inte vara det enda beviset och anledningen till att dom är misstänkta?!

Förmodligen har polisen även trackat de misstänkta tjejernas mobiler och inte helt otänkbart kopplar de upp mot samma master vid samma tidpunkter som Ts.

Både när de alla först kommer till lägenheten, under tiden de är där, sen lämnar den och kör rundan för att sen komma tillbaka till lägenheten igen.

Dessutom överensstämmer nog deras respektive förhör lite för dåligt med vad de faktiska geografiska och tidsmässiga mobiluppkopplingarna påvisar.
Senast redigerad av viperstyle 2022-10-24 kl. 00:18.
Citera
2022-10-24, 00:14
Medlem
Det mest troliga är att någon tex JJ får skjuts av någon mansperson och att dom slänger mobilen kanske i Ekenässjön.
Hur gör dom sig av med Toves döda kropp. Den har dom troligtvis grävt ner följande dag, söndag i naturområdet Illharjen.
Där har dom säkert sökt men området är stort. Om inte kroppen hittas snart kommer Polisen behöva anlita den där skeletthunden/arkeologhunden.
Citera
2022-10-24, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Precis, finns som sagt många andra appar och funktioner som ungdomen använder sig av…
Men detta skulle ju kunna placera mobilen i lgh… räknas detta som tekniskt bevisning tro?

Sen är jag nyfiken på vad MGM gjorde med sina mobiler, stängde dem av dem? Det borde ju också visa något slags mönster tänker jag.

Det gör det, det visar mönster, och polisen har nog använt sig av just sådan information.

Om Ts mobil fanns i JJs lägenhet 3.50, men stängdes av manuellt, och efter det så är både mobilen och T försvunna så är det också ett problem att försöka förklara för mgm.
Citera
2022-10-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasminbyn
https://www.facebook.com/katarina.tilgus

Antar jag. Jobbat tidigare i Uppsala.
Där jag bor.
Varför postar du denna kvinna?
Citera
2022-10-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Varför postar du denna kvinna?

Jag antar att det är Johannas mamma.
Flertal bilder samt kommentarer på johannas fb..
Citera
2022-10-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det finns hur mång möjligheter som helst, hon kan ha find my phone på och kopplat till sin pappas konto, eller hon kan ha haft en app öppen tex
Ja så klart, det är kanske den rimligaste lösningen. Find my phone för min androidtelefon ger också exakt position och tidpunkt när den senast var online. Detta syncas bland annat när man stänger av telefonen. Om polisen har denna typ av uppgifter på att telefonen befann sig, och kanske stängdes av, i lägenheten vid en tidpunkt efter att de uppger att TT lämnade.... då ser det inte bra ut för deras del.
Citera
2022-10-24, 00:20
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hon bodde inte ihop med denna pojkvän, hon bodde tillsammans med sin far, och var alltså på väg hem till sig själv.

Enligt pojkvännens mamma så bodde TT i princip hemma hos dem. Men inte sedan pojkvännen skaffat egen lya, då tolkade jag det som att TT mest bodde hos pojkvännen. Källa en artikel från i måndags i början av söket. Men detta har alltså blivit inaktuellt? Om inte så tänk på att bo och folkbordförd ofta är olika saker när man är 21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in