2022-10-23, 23:53
Medlem
Gokväll. Först och främst vill jag säga att jag lider med hennes anhöriga förstår inte hur man klarar att leva med denna ovisshet det har nu gått 1 v.
Till alla er som tycker pojvännen har kontrollbehov som varit i kontakt med henne på natten -jag har själv 2 st döttrar som ibland är ute i en närliggande stad och tar tåget hem, antingen hämtar jag dom i bil eller ber jag dom skicka sms när dom kommit hem. Så har jag gjort både med dom o deras kompisar under hela deras uppväxt. Det handlar om att så mkt som händer varje dag bör man ha kontakt med varandra oavsett ålder och veta att dom kommer hem lyckligt framförallt om dom går själv.
Tycker det är lite konstigt om hon nu var på väg hem till pojkvännen att han inte blev orolig när hon inte kom hem och gick ut och letade.

För övrigt förstår jag inte att i en så liten ort att en människa bara kan försvinna spårlöst. Jag är övertygad om att det finns folk som vet, så för helsike ta er samman och prata, nästa gång kan det vara ni som är drabbade!
Citera
2022-10-23, 23:54
Medlem
Xemnass avatar
Någon som vet JJ adress? Försöker skapa min egen teori om vad som hänt. Använder Google maps
Citera
2022-10-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Till exempel att den varit uppkopplad mot en wifi-router i lägenheten, vilket skulle synas i loggarna på routern. Foto taget med mobilen som syncats mot molnet och hittats där. Någon app som trackar och loggar positionsdata i molnet. Det finns tusentals möjligheter här att gräva fram data. Bara en sådan sak som att google automatiskt sparar din location history med positioner och tidpunkter, om man har den funktionen aktiverad.

Hitta på iCloud eller nån liknande variant är kanske inte en lågoddsare men nåt åt det hållet.

Senaste plats, vilken app det nu än är, visar JJ:s lgh tid efter TT ska ha åkt hem. Finns lite att förklara då.

Fortfarande ingen som vet om hon brukade iPhone eller Android?
Citera
2022-10-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Är det verkligen helt otroligt att pojkvännen och TT har typ ”zenly” appen? Kanske därför han är ”friad” från misstanke och att de skulle placera TT mobil i MGM lgh…

Har ingen aning om vad zenly är.
Citera
2022-10-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Någon som vet JJ adress? Försöker skapa min egen teori om vad som hänt. Använder Google maps

Kolla sammanfattningen på första sidan.
Citera
2022-10-23, 23:57
Medlem
!!!RYKTE!!!
Säkert ointressant, men de två MGM var ”involverade” i ett väpnat rån mot en liten Ica-butik i Vetlanda för snart ett år sedan. De två tjejerna var inte med vid rånet men rånarna, två män i 20-års åldern, drog till JJs lägenhet efter rånet med pengarna. Dagarna innan hade de fyra varit och festat på ett hotell och betett sig illa, viftat med vapenliknande föremål och tagit springnota.

https://www.vetlandaposten.se/2022-01-28/sedlar-spreds-langs-flyktvagen--nu-atalas-mannen-efter-ranet-pa-helges2Tlyr

Något märkligt umgänge har de i alla fall, de båda männen hade tydligen bott i någon av JJs eller MHs bostad, antagligen JJs.
Citera
2022-10-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Har ingen aning om vad zenly är.

En app för iPhone som många ungdomar använder (min son 18 år säger att den är vanlig). Jag kan se vart han är, hur länge han vart där, vart han var innan, hur länge han var där, hur fort han färdas i real tid mm…
Citera
2022-10-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
En app för iPhone som många ungdomar använder (min son 18 år säger att den är vanlig). Jag kan se vart han är, hur länge han vart där, vart han var innan, hur länge han var där, hur fort han färdas i real tid mm…

Grymt! Tack för tipset!
/Tonårsmamma
Citera
2022-10-23, 23:59
Avslutad
Citat:
Man undrar ju verkligen hur polisen VET att telefonen var i lägenheten efter den tidpunkt MGM uppgett att TT lämnat lägenheten. Vad skulle det kunna vara?
Det finns hur mång möjligheter som helst, hon kan ha find my phone på och kopplat till sin pappas konto, eller hon kan ha haft en app öppen tex
Citera
2022-10-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Gokväll. Först och främst vill jag säga att jag lider med hennes anhöriga förstår inte hur man klarar att leva med denna ovisshet det har nu gått 1 v.
Till alla er som tycker pojvännen har kontrollbehov som varit i kontakt med henne på natten -jag har själv 2 st döttrar som ibland är ute i en närliggande stad och tar tåget hem, antingen hämtar jag dom i bil eller ber jag dom skicka sms när dom kommit hem. Så har jag gjort både med dom o deras kompisar under hela deras uppväxt. Det handlar om att så mkt som händer varje dag bör man ha kontakt med varandra oavsett ålder och veta att dom kommer hem lyckligt framförallt om dom går själv.
Tycker det är lite konstigt om hon nu var på väg hem till pojkvännen att han inte blev orolig när hon inte kom hem och gick ut och letade.

För övrigt förstår jag inte att i en så liten ort att en människa bara kan försvinna spårlöst. Jag är övertygad om att det finns folk som vet, så för helsike ta er samman och prata, nästa gång kan det vara ni som är drabbade!

Hon bodde inte ihop med denna pojkvän, hon bodde tillsammans med sin far, och var alltså på väg hem till sig själv.
Citera
2022-10-24, 00:01
Medlem
Citat:
Grymt! Tack för tipset!
/Tonårsmamma

Så lite… min andra son har a traktor och det är hittills de bästa sättet att se om han kör lagligt 😂

Grejen med denna appen är att man ser jäkligt precis vart man befinner sig… kanske till skillnad mot ”hitta min iPhone” eller att pejla från master hit och dit.
Citera
2022-10-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det finns hur mång möjligheter som helst, hon kan ha find my phone på och kopplat till sin pappas konto, eller hon kan ha haft en app öppen tex

Find my phone funkar ju bara i realtid och visar ju ingen historik så just den kan det ju inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in