Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.lilla.kloka.
ja Kan svara på några av frågorna i alla fall..

C känner knappt MR/BO men C var med den dagen som Z:as pappa mördades osv men innan de kände han inte MR/BO , visst han kanske visste vem MR va, Boxholm är litet. men de har aldrig känt varandra.

MR har hållt på med droger i många år bla. anabola. Men varken C eller Z håller på med droger (Z höll väl på lite när hon va ung innan ja kände henne om ja har fattat de rätt men inte nu längre) De båda misstänkta Gm hatar droger.

Z och C är ett par och har varit de till och från i många år. C bor i samma trappuppgång som Z:s mamma (tror tom de bor på samma våning eller i alla fall bara våningen över) men Z bor hos C men är dock skriven hos sin mamma.

Z och C brukar festa till det ibland så inte helt omöjligt att dom har festat till det igår kväll. Detta vet ja dock inte så kan inte bekräfta det.

Aaaaah så hemskt allting att han kommer fylla år där inne i en cell! Tycker de är sååå svårt att greppa att C skulle ha varit med på de här!! Han är verkligen den sista ja hade kunnat tänka mig skulle kunna göra nått sånt här!!!!
Finns många som säger att dom hatar droger men ändå tar de för att hålla en fasad uppe.
Citera
2022-10-23, 19:32
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
ja Kan svara på några av frågorna i alla fall..
Jag är väldigt tacksam att du svarat på det du kan.
Citat:
C känner knappt MR/BO men C var med den dagen som Z:as pappa mördades osv men innan de kände han inte MR/BO , visst han kanske visste vem MR va, Boxholm är litet. men de har aldrig känt varandra.
Habbahabbasuttsutt,,, han var med när pappan mördades osv….!!! Ha ha, det är inte ett osv fattar du väll? På vilket sätt var han med.

Förövrigt, om din linje stämmer, så kan vi konstatera att C inte hade några motiv att vilja se MJ död. Men Z skulle kunna haft det. Du har även beskrivet honom som lugn, och Z hade ett jävla humör.
Citat:
MR har hållt på med droger i många år bla. anabola. Men varken C eller Z håller på med droger (Z höll väl på lite när hon va ung innan ja kände henne om ja har fattat de rätt men inte nu längre) De båda misstänkta Gm hatar droger.
Okey, jag tar dig på orden. Då kan det inte vara det som fick henne att förlåta honom (att hon skjutsat honom i bilen som du säger, tänker jag att han är förlåten, men vad vet jag?
Citat:
Z och C är ett par och har varit de till och från i många år. C bor i samma trappuppgång som Z:s mamma (tror tom de bor på samma våning eller i alla fall bara våningen över) men Z bor hos C men är dock skriven hos sin mamma.
Tar dig på orden här oxå.
Citat:
Z och C brukar festa till det ibland så inte helt omöjligt att dom har festat till det igår kväll. Detta vet ja dock inte så kan inte bekräfta det.
Ja att det här hände när alla var nyktra är ju knappast troligt. Brukade de festa själva, eller kom det folk på fest dit?
Citat:
Aaaaah så hemskt allting att han kommer fylla år där inne i en cell! Tycker de är sååå svårt att greppa att C skulle ha varit med på de här!! Han är verkligen den sista ja hade kunnat tänka mig skulle kunna göra nått sånt här!!!!
Vi vet egentligen inte vem som gjort vad ännu. Det kan ju varit en som gjort allt.
Citera
2022-10-23, 21:22
Medlem
DBcooperLegends avatar
Det nämns flera gånger att en person har varit som en mentor för MR. Vem är den här så kallade " mentorn " ?
Citera
2022-10-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Helt rätt som Du säger!

Jag som yrar i den gamla lagen!.

Eftersom jag dessutom glömde halva mitt inlägg så inbillar jag mig att Z ändå inte är mördaren.
Det kan då bli aktuellt med medhjälp och där landa i 4-6 år.
Vill det sig riktigt illa så blir det anstiftan och då är det likväl +10 år

Polisen har påträffat en avliden person det är naturligt att de gör en inledande undersökning om mord det innebär inte per automatik att det finns någon gärningsman.
Citera
2022-10-23, 23:03
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Polisen har påträffat en avliden person det är naturligt att de gör en inledande undersökning om mord det innebär inte per automatik att det finns någon gärningsman.

Absolut är det så.
Jag har i flera inlägg angivit att det är rena spekulationer eftersom vi egentligen inte har någon information alls om vad som egentligen har hänt.
Jag passar på att än en gång understryka att vi spekulerar och att ingen i nuläget skall anses vara skyldig till någon handling!
Citera
2022-10-23, 23:20
Medlem
brianmolkos avatar
Varför är de förtegna, är detta så viktigt ?
Citera
2022-10-23, 23:25
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko

En orsak är säkerligen att man inväntar obduktionsrapporten!
Citera
2022-10-23, 23:29
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jag tror de är så förtegna för att det är så tragiskt. Med tanke på att en anhållen är dotter till en person som offret medverkade till en dödsmisshandel på.
Citera
2022-10-23, 23:46
Medlem
Ser inte att SR länkats tidigare, inget speciellt nytt där men orkar man inte läsa kan man lyssna.

https://sverigesradio.se/artikel/pol...rott-i-boxholm

Z har kvar sin Youtube-kanal, där pratar hon om sitt psyke. Man får ungefär samma bild som här i tråden.
Citera
2022-10-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DBcooperLegend
Det nämns flera gånger att en person har varit som en mentor för MR. Vem är den här så kallade " mentorn " ?

Min starka gissning är herr K***y Per**on…….

Någon som kan bekräfta ?
Citera
2022-10-23, 23:52
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Trist att höra men dessvärre inte helt oväntat. Marino var en följare som gick efter den som ledde, men gjorde dessvärre misstaget att missta statusen med rätt sällskap som sin egna status när han väl stod på egna fötter utan någon större och starkare framför sig.

Upplevde honom som en rätt snäll och osäker kille. När han just släppts från häktningen för mordet på Borg stötte vi på varandra av en slump och han följde med som backup när jag skulle gå till en snubbe och hans vän som bjudit hem mig till sig för att "göra upp med kniv". Han höll rygg på folk och var pålitlig på så vis. Det slutade dock med att han misstog vänliga gester som underlägsenhet/rädsla vilket slutade med att han försökte hota sig till en kontakt jag hade, varpå mitt sista möte med honom avslutades med att jag honom dra åt helvete och att han visste vart jag fanns om han hade problem.

Följare utan en tydlig ledare går det tyvärr nästan alltid på samma sätt för: antingen tar de sig vatten över huvudet i situationer de saknar täckning för vad de säger och möter sin överman, eller så inser de att de saknar täckning och gör något jävligt dumt där och då i syfte att rädda ett tappat ansikte. Det är lite 50/50 på vem som blir den som skadar och den som blir skadad i situationer som dessa.

Nu är det väl också viktigt att precis som i mordet på Borg som han var inblandad i vet förmodligen knappt polisen särskilt mycket av helhetsbilden innan sedvanlig teknisk undersökning och tömning av mobiler och annat gjorts. Det betyder att vi vet än mindre, så jag reserverar mig för eventuella sakfel i detta inlägg även om det mest innehåller allmänna upplysningar om brottsoffret i syfte att balansera gissningar och åsikter färgade av skvaller.

Och eftersom rätt skall vara rätt så frikändes Marino för inblandning i det dödliga våldet mot Borg. Men han växlade ständigt mellan att vara den som "var uthängd som mördare såsom oskyldig" och "den som var med vid mordet" sagt med ett flin. Hans roll i dödsmisshandeln i Boxholm, enligt honom själv, berodde helt och hållet på vem han pratade med och det byggde nästan alltid på huruvida det kunde gynna hans rykte hos just den personen.

Mina tankar går dock till ett par av hans anhöriga, och då särskilt en, som kämpat hårt för att tråkigheterna i släkten skall upphöra. Han vet hur han får tag på mig, och det gäller även hans son, om de vill ses på en fika och prata nån dag. Hoppas saker blir ljusare framöver för alla inblandade och, även om jag inte kände Borg och det sista jag sa till Marino var att han kunde dra åt helvete, är det inte annat än att jag önskar båda två en vila i frid. Hade inget ont av Marino eftersom jag visste vart han kom ifrån när han väl försökte markera på min/andras bekostnad. Han var hyfsat klipsk och logisk och mitt intryck var att saker började gå bättre för honom. Men det är väl rätt klassiskt att det just då också skall gå åt helvete dessvärre.

En snäll kille med hjärta och hjärna som sagt, alla dåliga handlingar han stod för och situationer han hamnade i till trots. En person sammanfattas inte utifrån sitt belastningsregister. Han hade fina sidor i form av ärlighet, men kunde också visa sina mänskliga sidor utan att hela tiden behöva hålla fasaden uppe om man var i enrum med honom så att säga. Han höll också sina ord och gjorde rätt för sig i de situationer han klantat till sig, i alla fall så vitt jag vet utifrån en händelse några veckor innan mordet på Borg skedde.

Han skulle trist nog förmodligen anse att det var att "visa svaghet", medan jag snarare såg det som ett tecken på ett stort hjärta och mod. Tidvis uppskattade jag honom, men dessvärre drevs han av osäkerhet kring vem han var och vad han var och det går dessvärre i stort sett alltid fullkomligt åt helvete om en sådan person "är i svängen".

Hursomhelst jävligt tragiska utgångar i två fall där två personer faktiskt skulle kunnat vara vid liv idag. Båda fallen av dödligt våld i Boxholm är verkligen definitionen av meningslöst våld.

Misstänkt GM med smeknamnet som för tankarna till en viss religion vet jag ingenting om.
Marino låter som en typisk tattare utifrån din beskrivning.
Någon som vet om Buddha är ifrån Norrköping från början och cirka 43 år gammal?
Citera
2022-10-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Marino låter som en typisk tattare utifrån din beskrivning.
Någon som vet om Buddha är ifrån Norrköping från början och cirka 43 år gammal?

Ja han är inte något av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in