2022-10-23, 23:25
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man blev tagna på sängen, totalt, byxorna nere och fullständigt !

Man trodde inte detta ifrån sitt grannland. Det har ju även visat sig. För 10 år sedan hade Ukraina ett betydligt positivare syn på Ryssland. Efter detta så har Ukrainares syn på Ryssland även förändras..

..och det är ju inte konstigt..

Putin var/är en idiot. Till 100 %.
Ja. Synd.
Citera
2022-10-23, 23:26
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Kreml försöker förvisso så split mellan EU-stater som drabbas ekonomiskt av kriget och Washington, men ärligt talat - hur många kollar Sputnik och RT? De är ju dessutom blockade i väst.

Tycker bara det är lite märkligt att SD-svansen, som vanligen förkastar allt vad pk-propaganda heter, i detta fall glufsar i sig och okritiskt sväljer allt vad MSM matar dem med. För det mesta om kriget som media rapporterar kommer som du säkert förstått från Washingtons, Kievs och Londons avdelningar för psyops...
Nu är jag ingen SD-svans. Det är väl många av dom som blir lurade av ryssarna.
Men det är egentligen samma åsikter på s.k. hatmedia som på MSM i den här frågan, även om de är mer försiktiga.
Nu verkar du tro att obskyra sajter och ryssmedia skulle vara mer sanningsenliga och då håller jag inte din förmåga att bedöma sanningshalten i nyheter speciellt högt. Man måste kunna jämföra och utvärdera. Inte bara tro blint på den ena.
Man måste även förstå skillnaden mellan nyhetsrapportering, analyser och rena spekulationer.
Men om du tror att det finns någon sorts konspiration, att MSM bestämt sig för att alltid ljuga, så har du blivit blåst.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det rapporteras om en bomb på det lokala FSB kontoret i Kherson nu ikväll.

https://twitter.com/jackryan212/status/1584291314082123776
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ok du får tycka det men det är helt fel. Men det är väl vad aftonblabbet har sagt till dig.
Tycka? Det är fakta

Det är du som är full av känslosås och propaganda, vad aftonbladet har med dina löjliga känslor att göra vet jag inte.
Citera
2022-10-23, 23:28
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ja. Synd.

Det är också synd att du inte kan svara på frågan:

Detta har du skrivit:

"Jag håller inte med. Ukraina borde va en "neutral buffer state" mellan Nato och Ryssland. Ukraina hade förut i sina lagar att dom inte kommer gå med i Nato eller EU men Porosjenko (pro väst installerad president) ändrade det och eskalerade allt."

Ryssland invaderade Ukraina 27:e Februari 2014. Poroshenko valdes 25:e maj samma år. Är det objektivt eller inte? Om ja, hur kan du dra ovanstående slutsats?
Citera
2022-10-23, 23:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ja. Synd.

Har jag förstått dig rätt : Putin gjorde fel med att invadera Ukraina ?
Citera
2022-10-23, 23:29
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har jag förstått dig rätt : Putin gjorde fel med att invadera Ukraina ?
Jag har aldrig sagt att det är rätt. Jag är extremt anti-krig. Vilket är varför jag alltid skriver att Zelensky borde förhandla med Putin.
Citera
2022-10-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag vet ni kritiserat att jag skrev Nato skulle segla in i röda havet förra månaden (Ja, jag skrev fel på Röda havet, menade Svarta havet.

Men nu är det så att atomubåten USS West Virginia placerat sig i Arabiska havet (det är för mig nästan lika uppseendeväckande). Atomubåten kan slå ut samtliga Ryska baser med sina kärnvapenbestyckade robotar. Källa: https://asia.nikkei.com/Politics/International-relations/Indo-Pacific/Stealthiest-U.S.-submarine-makes-rare-appearance-in-Arabian-Sea

Jag ser framför mig hur USA bygger upp och planerar att attackera ryska trupper i Ukraina. Polen bygger upp trupp vid ukrainska gränsen. Belarus bygger upp trupper vid ukrainska gränsen. Motivet skulle vara att undvika en humanitär katastrof i Ukraina, utöver den officiella förklaringen att visa kärnvapennationerna att USA (och NATO) ej tolererar occupationsbeteende i kombination med kärnvapenhot. (Den ubåten kan få jobba med Taiwan också även om det nog är OT för tråden)

Amerikanskt övervakningsflyg som 24H övervakar Ryska truppers rörelser i Ukraina, dessa flygplan som är 12 (?) till antalet kommer ibland i kontakt med ryskt jaktflyg som provocerar. Jag undrar vad som händer ifall ett amerikanskt flyg skjuts ner av ryskt stridsflyg?

Du orkar alltså att ta dig tid att hitta en källa på en Ohio-class och tror att det är något supervapen? https://en.wikipedia.org/wiki/Ohio-class_submarine Den är bara en del av USAs strategiska kärnvapenkapacitet och du kan lita på att de är väl utspridda över klotet - dvs det finns inte bara en av dem.

"Amerikanskt övervakningsflyg" - Nej, däremot så har NATO-länderna konstant radar-och signalspaning längs konfliktzonen. Är det just tolv plan? Såg du det i någon chem-trail nyligen?
Citera
2022-10-23, 23:30
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att det är rätt. Jag är extremt anti-krig. Vilket är varför jag alltid skriver att Zelensky borde förhandla med Putin.

Det fungerade inte med Krim. Ryssland visade kalla handen. Ukraina har lärt sig, går ej att förhandla.
Citera
2022-10-23, 23:32
Medlem
GundeSs avatar
Citat:

Du är alltså anti krig, men tycker att det är ok att Ryssland anfaller Ukraina två gånger? TIll och med innan de ändrade lagen om NATO (som inte längre är en eskalation antar vi)?

Detta har du skrivit:

"Jag håller inte med. Ukraina borde va en "neutral buffer state" mellan Nato och Ryssland. Ukraina hade förut i sina lagar att dom inte kommer gå med i Nato eller EU men Porosjenko (pro väst installerad president) ändrade det och eskalerade allt."

Ryssland invaderade Ukraina 27:e Februari 2014. Poroshenko valdes 25:e maj samma år. Är det objektivt eller inte? Om ja, hur kan du dra ovanstående slutsats?
Citera
2022-10-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Wagners "framgångar" i Ukraina (om vi nu ska kalla det framgångar när de ständigt retirerar) har berott på att ekonomiskt drivna och erfarna wagnerkräk använt sig av fängelserekryterade straffångar som kanonmat i främsta leden. När straffångarna dött och man inte har kanonmat som skydd längst fram i fronten är de erfarna wagnerkräken inte längre intressrade av att strida längre. Rysk moral och kärlek till Mother Russia i ett nötskal.

Såg intervju med frivillig amerikan. Såndär som först varit i specialförband och sedan med i alla pågående krig efter det. Han sa att det var så de slogs överlag. De rutinerade skickade fram de orutinerade och lät dem dö. Obehagligt för nyinryckta.
Citera
2022-10-23, 23:34
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Så tråkigt och höra att du tycker så om mig, Annica. Du får mig och gråta och känna mig ensam. Möt mig utanför donken på sveavägen om en kvart? Jag har en gammal uppriven 20a du kan få.
Gammalt trist försök till dräpande replik- du borde ha koncentrerat dig mer på att snacka bort din lögn om att Ukraina hade accepterat Rysslands ockupation av Krym... men den saken lät du dig helt förbise. Att ljuga har du alls inga problem med och när du blir beslagen med lögn så låtsas du som inget utan drar bara vidare med nästa lögn. En oärlig, svag och uselt bemedlad skribent är du...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in