2022-10-23, 23:15
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
"lol"? Fattar du ens hur ont det gör att få sina tår avskjutna? Troligtvis inte, var vänligt att inte uttala dig hädanefter, tack. Han gav sig faktiskt in i det här kriget frivilligt!

Hittills har jag faktiskt lyckats undvika att bli skjuten, även om jag kommit nära. I övrigt har jag brutit armar och ben på ungefär samma sätt som man har sett ryssar skada sig själva för att slippa mobiliseras. Det gör djävligt ont, men det är bättre än att dö eller tvingas döda förstås.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ukraina för Putin är hans sista drag mot Nato som rör sig mer österut. Han kommer aldrig acceptera en förlust på hans gräns i ett grannland, oavsett hur de händer. han kommer aldrig någonsin dra tillbaks sina trupper. Det går inte att jämföra denna konflikt med T.ex. när sovjetunionen invaderade afghanistan -79. Detta är ett krig för Rysslands säkerhet mot Nato.

Nej, nej, nej...

Hur många gånger du än upprepar detta, så blir det inte sant. Det handlade aldrig om "Nato". Det handlade om ideer, tankar och han i längden kan tappa makt över "sitt" Ryssland. För ideer/tankar färdas över gränser..
Citera
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ok du får tycka det men det är helt fel. Men det är väl vad aftonblabbet har sagt till dig.

Ja, men vad kommer detta ifrån då? Knappast aftonbladet?

"Jag håller inte med. Ukraina borde va en "neutral buffer state" mellan Nato och Ryssland. Ukraina hade förut i sina lagar att dom inte kommer gå med i Nato eller EU men Porosjenko (pro väst installerad president) ändrade det och eskalerade allt."

Ryssland invaderade Ukraina 27:e Februari 2014. Poroshenko valdes 25:e maj samma år. Är det objektivt eller inte? Om ja, hur kan du dra ovanstående slutsats?
Citera
2022-10-23, 23:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Det betyder att ryssarna planerar att göra något sådant själva eller förmodligen sabba kärnkraftverket och sedan skylla all förhöjda radiak-värden på Ukraina. Det är exakt dessa "människor" tänker och fungerar. Ett obehagligt folkslag, ta me faan.
Ja de flesta verkar ju tro detta. Ukrainas utrikesminister har tagit upp det med Usas utrikesminister nu också. Nåt skumt från ryssen verkar ju vara på gång helt klart.

https://twitter.com/DmytroKuleba/status/1584276670294679552
Citera
2022-10-23, 23:17
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men han drog ju tillbaka trupper idag från Bakhmut...

OK, inte helt frivilligt. Det skedde under tvång. Ukrainarna tvingade ryssarna. Men ändå.

https://www.flashback.org/sp82147319

Wagners "framgångar" i Ukraina (om vi nu ska kalla det framgångar när de ständigt retirerar) har berott på att ekonomiskt drivna och erfarna wagnerkräk använt sig av fängelserekryterade straffångar som kanonmat i främsta leden. När straffångarna dött och man inte har kanonmat som skydd längst fram i fronten är de erfarna wagnerkräken inte längre intressrade av att strida längre. Rysk moral och kärlek till Mother Russia i ett nötskal.
Citera
2022-10-23, 23:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det kan mycket väl vara så men fortfarande min poäng var att, varför accepterar man en invasion av sitt land? För dom gjorde bokstavligen ingenting åt det. Det tog 1 månad för Ryssland att ta krim helt. Jag har aldrig hört något liknande i historian att man bara skiter i det.

Man blev tagna på sängen, totalt, byxorna nere och fullständigt !

Man trodde inte detta ifrån sitt grannland. Det har ju även visat sig. För 10 år sedan hade Ukraina ett betydligt positivare syn på Ryssland. Efter detta så har Ukrainares syn på Ryssland även förändras..

..och det är ju inte konstigt..

Putin var/är en idiot. Till 100 %.
Citera
2022-10-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Man ska opinionssiffrorna med en nypa salt. Kom ihåg att det är förbjudet att kritisera kriget och för den del ha en avvikande åsikt från Kremls propaganda. Så jag tror att det är tvärtom. 75% stöder inte kriget. Men det får man bara redan på vid köksbordet.

Hade varit underbart om det stämde. I så fall borde de kunna göra revolution mot Slaktaren i Moskva ganska enkelt
Citera
2022-10-23, 23:22
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ryssland gick in med tillräckligt män så de kan klassas som en invasion av alla, men inte för Ukraina. Dom acceptera det.
Nej idiotdjävel, så var det inte. Ukraina accepterade alls inte Rysslands invasion av Krym istället protesterade de å det grövsta i FN och sökte ständigt dialog med Ryssland om ett tillbakadragande från ockuperat territorium. Ukraina försökte den diplomatiska vägen med samtal och förenande samsyn- den saken lät sig Ryssland ej bevekas av, de sket i allt vad som ålades dem genom FN's resolutioner.

Ryssarna bedrev helt enkelt folkrättsbrott och bestred fredens lagar. Förresten- sa jag att du är en riktig idiot i denna tråd- om jag glömde det så gör jag det nu; Du är en av de svagaste skribenterna jag sett på forumet och då menar jag att du är en riktig idiot, ett dumhuvud kan man väl säga utan att vara oartig?
Citera
2022-10-23, 23:22
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ja vilket stort steg till ett svar mot en invasion, vi ändrar en lag! Heryom slava!!

Det du sade tidigare stämmer dåligt överens med vad du säger nu. Tidigare var ju lagändringen (efter att Ukraina blev invarderat) eskalationen? Eller har ni gjort skiftbyte nu, så att någon annan rattar jonjonesHW?

"Jag håller inte med. Ukraina borde va en "neutral buffer state" mellan Nato och Ryssland. Ukraina hade förut i sina lagar att dom inte kommer gå med i Nato eller EU men Porosjenko (pro väst installerad president) ändrade det och eskalerade allt."
Citera
2022-10-23, 23:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ja vilket stort steg till ett svar mot en invasion, vi ändrar en lag! Heryom slava!!
Är detta någon ny märkligt "taktik" av dig?
Nyss kritiserade du Ukraina för att de inte lägger sina vapen direkt och nu hånar du dem för att de inte försökte driva ut ryssarna 2014 när de var totalt underlägsna militärt?!
Citera
2022-10-23, 23:25
Medlem
Citat:
Det kan mycket väl vara så men fortfarande min poäng var att, varför accepterar man en invasion av sitt land? För dom gjorde bokstavligen ingenting åt det. Det tog 1 månad för Ryssland att ta krim helt. Jag har aldrig hört något liknande i historian att man bara skiter i det.

Så om de nu säger att det är nog med Rysslands våldtäkt på Ukraina, och återtar ockuperade delar inklusive Krim, skulle det vara ok för dig (för de faktiskt visar att de inte "skiter i det")?
Citera
2022-10-23, 23:25
Medlem
Rumpkorvens avatar
Ge Ukraina kärnvapen så kommer putin ge sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in