2022-10-23, 23:17
Medlem
Kan infon om McDonalds blivit felrapporterad i media och det varit MAX som avsetts? Verkar ju helt bäng att åka till donken för nattamat när MAX ligger mkt närmre JJ.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Jag börjar faktiskt tvivla på att tjejerna är skyldiga. Samtidigt känns det som att de har något på dem eftersom de sitter på "sannolika skäl".

GW sa att polisen nu ställer dem lite emot varandra (kommer inte ihåg hur han sa ordagrant) men det känns som att om inte polisen uttalar sig nu imorgon och berättar lite mer så har de inget på dem. Också det att MP inte planerar sök under veckan får mig att känna att polisen inte har en aning om vad som har hänt. En telefon i en lägenhet kan väl inte vara grund till "sannolika skäl". Eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Okej men vet man hur länge dem har vart ett par?

I 1,5 år, enligt AB.
Citera
2022-10-23, 23:18
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Kan infon om McDonalds blivit felrapporterad i media och det varit MAX som avsetts? Verkar ju helt bäng att åka till donken för nattamat när MAX ligger mkt närmre JJ.

De kanske gillar McDonalds mer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Dunset vid 3-tiden, då inträffar händelsen/mordet. Panik uppstår, frakta kropp till bil och köra iväg, och den pingas sen vid biltemamasten. Masten har dock ett stort upptagningsområde, men lek med tanken att bilfärden gick utåt dem krokarna, ekenässjön, näsby, värne. Sen hur långt dem åkt är en annan fråga, men någon i det sällskapet bör ju haft med sig en mobil och den i sin tur borde pingats längre bort. Då kanske sökområdena utökas ytterligare i de trakterna

Utgångsläget är väl att man kan tänka sig att JJ har sin bil parkerad hemma denna natten?

Något vad tusan det nu är händer i lgh.
TT måste transporteras bort. Kvar i lgh kan hon inte vara. Släpas/bärs i trapphuset ner i källaren och förbi skyddsrummet och ut genom trappan på gaveln till markplan och bakgården där bilen står parkerad?

En handbollstjej och en hästtjej och väldigt motiverade att lösa detta bör fixa den manövern va?

Vem kör? Ägaren till bilen och den med körkort va? Onykter? Inte säkert men antagligen. Problemet måste lösas efter riskkalkyl.
Vem av de tre tjejernas mobiler är på? Alla tres? Är det bara JJ och TT i bilen kanske?
Och vart går turen?

Vetlanda är miltals omgärdat av skog och småvägar.

TT:s mobil är med i uppkopplingsmatchen till kl 03:50 då får vi fatta det som. Sen kan den ju ha förts till ja vart som helst för plats avstängd eller förstörd.

Kör man (onykter?) långt med en död eller medvetslös person i bilen? Eller stannar man ganska snart för att bli kvitt problemet att ha ett lik på halsen?

Om JJ är nykter kör hon till McD själv? Och när isf?
Hemma i lgh hittas TT:s mobil efter tumultet och stängs av?

Hur lyckas man ha ihjäl någon i en lgh utan skrik?

Eller scenario överdos>panik>köra bort personen>tiga för man är korkad och rädd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynott
Jag tänker ju då på alternativa gärningsmän. Att någon ska ha tagit henne på väg från JJ. Och då var det lite intressant vilka som faktiskt bor i det huset, spring i trappen, sedan den dumpade cykeln. Förstår du hur jag tänker? kollade upp dem på facebook o insta. De är nog inte såå unga iaf. Håller med dig ang foto-människorna. Det skulle nog va för oförsiktigt om det var gärningsmännen.

Ja, jag förstår det, men att plocka nån på gatan med all den risk det innebär att bli upptäckt. Jag tror mer på att nåt hände i lägenheten, där då dansarna kanske kan bekräfta att det varit handgemäng av nåt slag. Vet man något om det var fler personer i lägenheten där sent på kvällen? Gick ju rykten om att det var efterfest.
Citera
2022-10-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Det är inte mycket framåtrörelse i den här tråden... bara samma gamla cykel och mobil som tröskas hela tiden. Var är alla dem som var på Nöjet och rimligen kan ha sett endel? Var är de nära vännerna till Tove och tjejerna?

naturligt när vi inte vet så mycket än och TT inte ens är funnen än. Förundersökningssekretess är bra.
Hoppas verkligen att hon hittas snart, måste vara en väldig plåga för de anhöriga.
Citera
2022-10-23, 23:19
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla

Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
De kanske gillar McDonalds mer

Och dessutom ”billigare/enklare” på Donken….
Citera
2022-10-23, 23:21
Medlem
Foolsgames avatar
Varför står det att åtal måste väckas senast 4 november? Släpps dom annars?
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Usch... Snart har det gått en vecka och fortfarande inget slut på den förmoda olyckliga sagan. 😐😐😐
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotherMu
Ja, det är de sakerna som skaver hos mig med. Som att vara "lagom".

Dunkarna hos JJ skulle ju kunna vara han som dunkar på dörren och vill in, typ "vart har ni henne? Jag vet att hon är där!" (Japp, även det har jag varit med om med galet ex. Då gömde jag mig hos för honom okänd väninna hos hennes föräldrar.)

Var det inte dunsar? Är ju skillnad på det och någon som knackar/dunkar på en dörr. Jag tror snarare dunsarna kan ha varit en kropp man flyttar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Och dessutom ”billigare/enklare” på Donken….

Jo men ändå. Skulle det kunna ha blivit fel i rapporteringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in