2022-10-23, 23:08
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ryssland gick in med tillräckligt män så de kan klassas som en invasion av alla, men inte för Ukraina. Dom acceptera det.

Vad svamlar du om? Ukraina har väl knappast accepterat att RU har olagligt annekterat Krim? Spotta ut benzon o gå o lägg dig..
Citera
2022-10-23, 23:09
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ryssland gick in med tillräckligt män så de kan klassas som en invasion av alla, men inte för Ukraina. Dom acceptera det.

De accepterade det ju inte, eftersom de ändrade i lagarna enligt nedan (som vi fortfarande väntar svar på). Ditt resonemang är alltså att de samtidigt accepterade det och eskalerade det?

Detta har du skrivit:

"Jag håller inte med. Ukraina borde va en "neutral buffer state" mellan Nato och Ryssland. Ukraina hade förut i sina lagar att dom inte kommer gå med i Nato eller EU men Porosjenko (pro väst installerad president) ändrade det och eskalerade allt."

Ryssland invaderade Ukraina 27:e Februari 2014. Poroshenko valdes 25:e maj samma år. Är det objektivt eller inte? Om ja, hur kan du dra ovanstående slutsats?
Citera
2022-10-23, 23:09
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Du måste inse att vad Putin accepterar/inte accepterar inte är relevant . Det är inte Putin som bestämmer , han får finna sig i vad väst beslutar , Putin är den svagare parten , och det får ryssen acceptera vare dig han vill , eller inte!
Hur är det inte relevant? Min poäng är att ingen sida kommer vara nöjd med förhandlingarna men det är historiskt alltid så man har sett till att krig slutar. Speciellt när ett kärnvapenskrig har aldrig varit såhär nära. Zelensky vill inte ha ww3, inte Putin heller.
Citera
2022-10-23, 23:10
Medlem
%s avatar
Citat:
Ukraina för Putin är hans sista drag mot Nato som rör sig mer österut. Han kommer aldrig acceptera en förlust på hans gräns i ett grannland, oavsett hur de händer. han kommer aldrig någonsin dra tillbaks sina trupper. Det går inte att jämföra denna konflikt med T.ex. när sovjetunionen invaderade afghanistan -79. Detta är ett krig för Rysslands säkerhet mot Nato.
NATO har aldrig hotat Ryssland! Det är tredje grannlandet Putin anfaller nu. Anföll ryssen Tjetjenien och Georgien p.g.a NATO med? Värden har tröttnat på Putins rent löjliga stormaktsambitioner. Nu har han dock bevisat att Ryssland är långt ifrån någon stormakt. Varken militärt eller ekonomiskt.
Senast redigerad av % 2022-10-23 kl. 23:15.
Citera
2022-10-23, 23:11
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Vad svamlar du om? Ukraina har väl knappast accepterat att RU har olagligt annekterat Krim? Spotta ut benzon o gå o lägg dig..
Jag menade att dom inte gjorde någonting åt det. Dom stog på andra sidan floden och kliade sig på huvudet och tänkte, vi tar dom en annan dag när vi får flera miljarder av västvärlden.
Citera
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Hur är det inte relevant? Min poäng är att ingen sida kommer vara nöjd med förhandlingarna men det är historiskt alltid så man har sett till att krig slutar. Speciellt när ett kärnvapenskrig har aldrig varit såhär nära. Zelensky vill inte ha ww3, inte Putin heller.

För att vi skall förstå dina resonemang bättre, kanske du skulle kunna svara på frågan?

Detta har du skrivit:

"Jag håller inte med. Ukraina borde va en "neutral buffer state" mellan Nato och Ryssland. Ukraina hade förut i sina lagar att dom inte kommer gå med i Nato eller EU men Porosjenko (pro väst installerad president) ändrade det och eskalerade allt."

Ryssland invaderade Ukraina 27:e Februari 2014. Poroshenko valdes 25:e maj samma år. Är det objektivt eller inte? Om ja, hur kan du dra ovanstående slutsats?
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vad ska NATO göra i röda havet?
Hur hjälper det Ukraina?🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Karln är förvirrad, men ett Hangarfartyg med eskort in i svarta havet hade naturligtvis varit en avgörande dödsstöt för ryssen. Att möta ryssen nu mera konkret vore ju mer än rätt.

Jag vet ni kritiserat att jag skrev Nato skulle segla in i röda havet förra månaden (Ja, jag skrev fel på Röda havet, menade Svarta havet.

Men nu är det så att atomubåten USS West Virginia placerat sig i Arabiska havet (det är för mig nästan lika uppseendeväckande). Atomubåten kan slå ut samtliga Ryska baser med sina kärnvapenbestyckade robotar. Källa: https://asia.nikkei.com/Politics/International-relations/Indo-Pacific/Stealthiest-U.S.-submarine-makes-rare-appearance-in-Arabian-Sea

Jag ser framför mig hur USA bygger upp och planerar att attackera ryska trupper i Ukraina. Polen bygger upp trupp vid ukrainska gränsen. Belarus bygger upp trupper vid ukrainska gränsen. Motivet skulle vara att undvika en humanitär katastrof i Ukraina, utöver den officiella förklaringen att visa kärnvapennationerna att USA (och NATO) ej tolererar occupationsbeteende i kombination med kärnvapenhot. (Den ubåten kan få jobba med Taiwan också även om det nog är OT för tråden)

Amerikanskt övervakningsflyg som 24H övervakar Ryska truppers rörelser i Ukraina, dessa flygplan som är 12 (?) till antalet kommer ibland i kontakt med ryskt jaktflyg som provocerar. Jag undrar vad som händer ifall ett amerikanskt flyg skjuts ner av ryskt stridsflyg?
Citera
2022-10-23, 23:12
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ukraina för Putin är hans sista drag mot Nato som rör sig mer österut. Han kommer aldrig acceptera en förlust på hans gräns i ett grannland, oavsett hur de händer. han kommer aldrig någonsin dra tillbaks sina trupper. Det går inte att jämföra denna konflikt med T.ex. när sovjetunionen invaderade afghanistan -79. Detta är ett krig för Rysslands säkerhet mot Nato.
Bullshit
Det är ett krig för kleptokratin i kreml
Citera
2022-10-23, 23:13
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man lärde sig utav Krim. Man lärde sig som det offer man var då. Länder längre bort.., började smälta det hela och acceptera. Självklart.., för man hade inte tappat något själv. Dock.., så tog man not.

...fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me...
Det kan mycket väl vara så men fortfarande min poäng var att, varför accepterar man en invasion av sitt land? För dom gjorde bokstavligen ingenting åt det. Det tog 1 månad för Ryssland att ta krim helt. Jag har aldrig hört något liknande i historian att man bara skiter i det.
Citera
2022-10-23, 23:14
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Bullshit
Det är ett krig för kleptokratin i kreml
Ok du får tycka det men det är helt fel. Men det är väl vad aftonblabbet har sagt till dig.
Citera
2022-10-23, 23:15
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Det kan mycket väl vara så men fortfarande min poäng var att, varför accepterar man en invasion av sitt land? För dom gjorde bokstavligen ingenting åt det. Det tog 1 månad för Ryssland att ta krim helt. Jag har aldrig hört något liknande i historian att man bara skiter i det.

De sket ju inte i det, de ändrade sina lagar (som du själv säger) enligt nedan:

Detta har du skrivit:

Citera
2022-10-23, 23:15
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Jag menade att dom inte gjorde någonting åt det. Dom stog på andra sidan floden och kliade sig på huvudet och tänkte, vi tar dom en annan dag när vi får flera miljarder av västvärlden.

Haha och tji fick Ryssland, som i dagsläget bara retirerar o får slavisk kuk av UAF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in