Citat:
Ursprungligen postat av
Medvetenommycketxx
Vad ska NATO göra i röda havet?
Hur hjälper det Ukraina?🤔
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Karln är förvirrad, men ett Hangarfartyg med eskort in i svarta havet hade naturligtvis varit en avgörande dödsstöt för ryssen. Att möta ryssen nu mera konkret vore ju mer än rätt.
Jag vet ni kritiserat att jag skrev Nato skulle segla in i röda havet förra månaden (Ja, jag skrev fel på Röda havet, menade Svarta havet.
Men nu är det så att atomubåten USS West Virginia placerat sig i Arabiska havet (det är för mig nästan lika uppseendeväckande). Atomubåten kan slå ut samtliga Ryska baser med sina kärnvapenbestyckade robotar. Källa:
https://asia.nikkei.com/Politics/International-relations/Indo-Pacific/Stealthiest-U.S.-submarine-makes-rare-appearance-in-Arabian-Sea
Jag ser framför mig hur USA bygger upp och planerar att attackera ryska trupper i Ukraina. Polen bygger upp trupp vid ukrainska gränsen. Belarus bygger upp trupper vid ukrainska gränsen. Motivet skulle vara att undvika en humanitär katastrof i Ukraina, utöver den officiella förklaringen att visa kärnvapennationerna att USA (och NATO) ej tolererar occupationsbeteende i kombination med kärnvapenhot. (Den ubåten kan få jobba med Taiwan också även om det nog är OT för tråden)
Amerikanskt övervakningsflyg som 24H övervakar Ryska truppers rörelser i Ukraina, dessa flygplan som är 12 (?) till antalet kommer ibland i kontakt med ryskt jaktflyg som provocerar. Jag undrar vad som händer ifall ett amerikanskt flyg skjuts ner av ryskt stridsflyg?