2022-10-23, 08:33
Medlem
Det enda de kommer jobba för är medlemskap i NATO.
Det var det första de tog tag i.
I övrigt kommer det inte hända så mycket.
Ungefär samma politik som förts de senaste åtta åren kommer fortgå.

Ulf är liksom Löfven och Maggan styrd av WEF och USA.
Citera
2022-10-23, 10:45
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covf33f
Enligt mig har vänstern redan försämrat välfärden genom att vara alldeles för snälla att dela ut bidrag med för höga ersättningar. 32k netto 6-barnmamman kommer vi aldrig att glömma bort

Då behöver det införas ett bidragstak och att vi utförsäkrar hittepåsjukdomarna som tillkommit den senaste mandatperioden (långtidcovid bl.a.) för att motivera folk ut i arbete igen och rädda välfärden

FK har ju redan (och det var under S-styre) skärpt reglerna och dragit ner på utbetalningar. Utförsäkrad många har man också gjort....har svårt att se hur man skulle kunna försvara att strama till ytterligare, men gissar att en M-ledd regering nog ska lyckas med att hitta ett sätt? Att det sen drabbar brett och (gissar jag) en hel del oskyldiga, det bryr dom sig inte om.

Mörka tider väntar för den som ar sjuk, arbetslös eller i riskzonen för att hamna bland dessa......
Citera
2022-10-23, 11:20
Medlem
senhackarens avatar
Det ända han hinner genomföra, är att göra livet svårare för vanligt folk som inte tillhör överklassen. Allt annat skiter han i. Han ville bara åt makten för att brösta upp sig.
Citera
2022-10-23, 14:18
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Förstår du att problemen kommer ifrån en demografisk transition? Även om invandringen stoppas kommer västerländska väljare dö och sydländska föda fler sydländska väljare.

Inget politiskt avtal eller annat snack är en tillräkligt stark faktor för att ensamt påverka de krafter vi talar om. Så som svar på frågan; nej.

Haha, det är ju precis exakt det som står i avtalet under migration läs det istället för att prutta ur dig ditt deprimerande tillstånd.

https://www.liberalerna.se/wp-content/uploads/tidoavtalet-overenskommelse-for-sverige-slutlig.pdf
Citera
2022-10-23, 14:34
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundatobbe
"De" kommer väl kunna genomföra en del, precis som andra regeringar har gjort före dem men att tro att kriminaliteten skulle gå ner pga höjda straff är bara ren populism eller genuin idioti.

Även om många frågor är vettig så jag pga denna idioti motståndare till Sverigedemokraterna. Moderater har alltid varit extremt egotrippade kalla psykopater så dom behöver inte ens nämnas.

Hur skulle det vara "genuin idiot" att höja straffen i världens slappaste land gällande kriminaliteten?

Det verkar som ren idioti att tycka det. Höjer man straffen så slipper man brottslingarna, problemet nu
är ju att de kommer ut med en gång, p.g.a. mängdrabatter, ålderrabatter eller för att vart skötsamma.

40 klaner har ju också tagit över den undre världen enligt polisen själva, vad händer om alla dom blir utvisade? Då försvinner ju kriminaliteten. Det är ju allmänt känt att det kommit avskum hit p.g.a. att sossarna har lockat hela världen med vår välfärd. Man behöver ju inte ens anpassa sig eller lyda lagen man får ändå va kvar.

Innan invandringen började så var ju Sverige ett av dom säkraste länderna i världen, nu är det de kriminellaste landet i Europa istället. Gängvåldtäkter, förnedringsrån, andra sexualbrott osv. misshandel och allt annat har ju skjutit i höjden för alla kan göra precis exakt vad som helst p.g.a. låga straff och knappt någon chans alls till utvisning.

Hur skulle hårdare straff inte vara lösningen i sånnafall? En människa drar ju sig för att begå brott om han vet att han t.ex. blir inlåst i 40 år för mord istället för 1 år på en jävla ungdomsanstalt som man sedan flyr ifrån.

Sen har vi ju det här med polistätheten, i uppdrag granskning säger ju en gängkriminell själv att man inte ens räknar med att åka fast om man utför en skjutning. Fast mer poliser kanske du inte är emot.
Senast redigerad av Domas 2022-10-23 kl. 14:39.
Citera
2022-10-23, 14:38
Medlem
Domass avatar
Gud vilken otrolig skittråd det blev.

Trådinnehåll:

- Troll
- Great "resetare"
- Pessimistiska människor som inte ens läst Tidöavtalet, och klagar på gammal politik.
- Folk som tror att högre straff inte hjälper.
- Folk som tror att sossarna gjorde ett bra jobb med kriminaliteten.
Senast redigerad av Domas 2022-10-23 kl. 14:46.
Citera
2022-10-23, 14:56
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Genomföra? Frågan är väl snarare hur mycket Kristerssons regering hinner förstöra.

Regeringen är lite som en ferrari utan motor nu, bra politik men ingen som vet hur man ska köra.

Där krävs SD för att komma åt alla inkompetenta och politiska tillsatta människor, de är nog bara dom
som kan komma åt alla kryphål och undantagsparanteser på myndigheter så att asylkaoset inte kan fortsätta.

Vi hoppas att SD har pratat med Kristersson angående detta, och att Kristersson tar till sig det. Annars kan man lika gärna sluta hoppas på nån större förändring som SDare.
Senast redigerad av Domas 2022-10-23 kl. 15:00.
Citera
2022-10-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Haha, det är ju precis exakt det som står i avtalet under migration läs det istället för att prutta ur dig ditt deprimerande tillstånd.

https://www.liberalerna.se/wp-content/uploads/tidoavtalet-overenskommelse-for-sverige-slutlig.pdf
Låt säga att de inför allting i avtalet på nolltid. Hur lång tid tar det då att få synbara effekter?

1) Vad hinner man med egentligen?

2) Vad tror ni är viktigast för att få fortsatt förtroende igen 2026?

Citat:
Kommer kriminaliteten försvinna med hälften?
1) Nej, inte till 2026. De barn som lärts upp i kriminalitet och åkt in har inte jättemånga alternativ än att fortsätta. Brottslighet avtar i 30-årsåldern och yrkesmördarna börjar i 15-års ålder. Så 4 år är för lite för att se en effekt av några åtgärder förutom dödsstraff utan rättegång och nya fängelser. Vilket i sin tur tar mer än 4 år att införa.

2) Att oppositionen fortsätter som de gjort i kriminalpolitiken. Saft och bulle jämten rubriker om pistolvåldtagna sönderslagna evigt traumatiserade tjejer, dräpta oskyldiga småbarn och terrorfinansiering.
Citat:
Ökas poliskåren?
1) Ja, men det kräver också mer än 4 år att utbilda poliser. De som nu utbildas har IQ från 80 och uppåt samt minimal kroppshydda och är mer intresserade av att visa att tjejer och blattar kan ta del i samhället än att värna befolkningen. Det är nästan bättre med färre poliser om de ändå inte är helt hundra.

2) Mediala stories om hur nätverk brutits upp. Typ Encrochat. Det behöver inte ens vara sant. Bara en ren psyop 2 månader innan nästa väl räcker. Att oppositionen fortsätter som de gjort hjälper också.
Citat:
Kommer bensinskatten försvinna?
1) Det hinner de genomföra och det skulle få effekt direkt. Problemet är att de behöver pengar för högkostnadsskydd, poliser, militär upprustning, a-kassa och allt annat.

2) De kan vänta och chocksänka skatten 2-4 månader före nästa val. Får samma effekt politiskt.
Citat:
Blir det något högkostnadsskydd?
1) I begränsad form. De behöver som sagt pengar och det vore idiotiskt att betala elen åt folk som slösar. Rikta det mot folk med otroligt trängda lägen så får det maximal effekt.

2) Skulle få stor effekt om det görs till utvalda med personligt brev: Kära småbonden Jönsson eller ensammamman Elin. Vi har sett dig och nu ska vi sluta plåga dig med energiskatt så länge vi är i regering.
Citat:
Blir elen stabil?
1) Nej, det blir vindkraft först, sedan lite kärnkraft. Allt tar mer än 4 år att få funktionsdugligt. Vi kommer vänta på massa investeringar och tappa viktig tid i den ekonomiska konkurrensen med omvärlden. När allt är klart finns det redan batterier och solceller och ingen litar på statliga elnät någonsin mer igen.

2) Alla vet att det är miljöstollarnas fel. Och de kommer knappast säga att de vill ha mer energi, produktion och arbetstillfällen. Det ligger i oppositionens händer men de är djävligt skadade på flera vis.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-10-23 kl. 16:25.
Citera
2022-10-23, 18:07
Medlem
Domass avatar
Citat:
Låt säga att de inför allting i avtalet på nolltid. Hur lång tid tar det då att få synbara effekter?

1) Vad hinner man med egentligen?

2) Vad tror ni är viktigast för att få fortsatt förtroende igen 2026?

1) Nej, inte till 2026. De barn som lärts upp i kriminalitet och åkt in har inte jättemånga alternativ än att fortsätta. Brottslighet avtar i 30-årsåldern och yrkesmördarna börjar i 15-års ålder. Så 4 år är för lite för att se en effekt av några åtgärder förutom dödsstraff utan rättegång och nya fängelser. Vilket i sin tur tar mer än 4 år att införa.

2) Att oppositionen fortsätter som de gjort i kriminalpolitiken. Saft och bulle jämten rubriker om pistolvåldtagna sönderslagna evigt traumatiserade tjejer, dräpta oskyldiga småbarn och terrorfinansiering.

1) Ja, men det kräver också mer än 4 år att utbilda poliser. De som nu utbildas har IQ från 80 och uppåt samt minimal kroppshydda och är mer intresserade av att visa att tjejer och blattar kan ta del i samhället än att värna befolkningen. Det är nästan bättre med färre poliser om de ändå inte är helt hundra.

2) Mediala stories om hur nätverk brutits upp. Typ Encrochat. Det behöver inte ens vara sant. Bara en ren psyop 2 månader innan nästa väl räcker. Att oppositionen fortsätter som de gjort hjälper också.

1) Det hinner de genomföra och det skulle få effekt direkt. Problemet är att de behöver pengar för högkostnadsskydd, poliser, militär upprustning, a-kassa och allt annat.

2) De kan vänta och chocksänka skatten 2-4 månader före nästa val. Får samma effekt politiskt.

1) I begränsad form. De behöver som sagt pengar och det vore idiotiskt att betala elen åt folk som slösar. Rikta det mot folk med otroligt trängda lägen så får det maximal effekt.

2) Skulle få stor effekt om det görs till utvalda med personligt brev: Kära småbonden Jönsson eller ensammamman Elin. Vi har sett dig och nu ska vi sluta plåga dig med energiskatt så länge vi är i regering.

1) Nej, det blir vindkraft först, sedan lite kärnkraft. Allt tar mer än 4 år att få funktionsdugligt. Vi kommer vänta på massa investeringar och tappa viktig tid i den ekonomiska konkurrensen med omvärlden. När allt är klart finns det redan batterier och solceller och ingen litar på statliga elnät någonsin mer igen.

2) Alla vet att det är miljöstollarnas fel. Och de kommer knappast säga att de vill ha mer energi, produktion och arbetstillfällen. Det ligger i oppositionens händer men de är djävligt skadade på flera vis.

Det där var så snurrigt och ogenomtänkt samt idiotiskt så jag skumläste nästan allt men ändå fick jag lite spysmak i munnen.

Vad är det som säger dig att det skulle fortsätta på samma sätt i kriminalpolitiken? Genomför inte Ulf det som är SDs politik, så kan ju SD sänka regeringen. Samma med allt annat.

Polisutbildningen är 3,5 år inte 4 år.

Om man får igenom dom många lagändringar, t.ex. sänkt myndighetsålder, tar bort mängdrabatt plus hårdare straff så kan man nog få bort många barnsoldater tror jag, de har ju just börjat användas för att straffen har varit så låga. Börjar man dessutom utvisa hela bunten med en avstannad migration så försvinner ju tillslut skiten, det fattar vem som helst.

(Jag föreslår att du överhuvudtaget läser avsnittet om kriminalpolitiken om du ens ska sitta och skriva och vara delaktig på forum, det blir bara ett jävla skämt annars. Och folk måste förklara för dig saker som du har valt själv att vara med och diskutera.)

Tar man bort välfärden för illegala och alla andra skitmänniskor som inte ska ha vård så kan man nog få loss en del pengar, jag tror man kan sänka bensinskatten faktiskt.

Och igen.... har du läst avtalet ens och avsnittet om energipolitiken? Där står ju att man ska satsa på planerbarenergi inte mongoenergi.

Du verkar mest dra teorier rakt ur röven tillsammans med nån slags depression och att du inte ens är insatt i vad fan det är ens som diskuteras. Otroligt tröttsamt och onödig konversation, vad är ens mening att diskutera en fråga med någon som bara gissar och överhuvudtaget inte ens är insatt samt låter pessimismen föra ens tala och bygga ens teorier?
Senast redigerad av Domas 2022-10-23 kl. 18:30.
Citera
2022-10-23, 19:02
Medlem
Citat:
Det där var så snurrigt och ogenomtänkt samt idiotiskt så jag skumläste nästan allt men ändå fick jag lite spysmak i munnen.

Vad är det som säger dig att det skulle fortsätta på samma sätt i kriminalpolitiken? Genomför inte Ulf det som är SDs politik, så kan ju SD sänka regeringen. Samma med allt annat.

Polisutbildningen är 3,5 år inte 4 år.

Om man får igenom dom många lagändringar, t.ex. sänkt myndighetsålder, tar bort mängdrabatt plus hårdare straff så kan man nog få bort många barnsoldater tror jag, de har ju just börjat användas för att straffen har varit så låga. Börjar man dessutom utvisa hela bunten med en avstannad migration så försvinner ju tillslut skiten, det fattar vem som helst.

(Jag föreslår att du överhuvudtaget läser avsnittet om kriminalpolitiken om du ens ska sitta och skriva och vara delaktig på forum, det blir bara ett jävla skämt annars. Och folk måste förklara för dig saker som du har valt själv att vara med och diskutera.)

Tar man bort välfärden för illegala och alla andra skitmänniskor som inte ska ha vård så kan man nog få loss en del pengar, jag tror man kan sänka bensinskatten faktiskt.

Och igen.... har du läst avtalet ens och avsnittet om energipolitiken? Där står ju att man ska satsa på planerbarenergi inte mongoenergi.

Du verkar mest dra teorier rakt ur röven tillsammans med nån slags depression och att du inte ens är insatt i vad fan det är ens som diskuteras. Otroligt tröttsamt och onödig konversation, vad är ens mening att diskutera en fråga med någon som bara gissar och överhuvudtaget inte ens är insatt samt låter pessimismen föra ens tala och bygga ens teorier?
Om du bara är ute efter medhåll så kan jag säga att det antagligen inte skulle gå att göra mycket mer i det här läget. Avtalet är en liten delseger som ger vissa förhoppningar.

Problemet är tidigare regeringar som inte har genomfört dessa åtgärder i tid. De har levt på hoppet och avfärdat deppgökar. Precis som du.

Låt oss hoppas på det bästa, men förbereda oss för det värsta istället. Något slags inbördeskrig med antingen anonyma ryssar ("gröna gubbar") eller inavlade utlänningar med/ utan medborgarskap.

Åkessons prognos var att det tar decennier (50 år tror jag han sade) att få ordning på landet igen. Ulf sade något liknande nu inför valet vill jag minnas.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-10-23 kl. 19:09.
Citera
2022-10-23, 19:14
Medlem
Domass avatar
Citat:
Om du bara är ute efter medhåll så kan jag ju säga att det antagligen inte skulle gå att göra mycket mer i det här läget.

Avtalet är typ det bästa man kunnat hoppas på. Problemet är tidigare regeringar som inte har genomfört dessa åtgärder i tid. De har levt på hoppet och avfärdat deppgökar. Precis som du.

Låt oss hoppas på det bästa, men förbereda oss för det värsta. Något slags inbördeskrig med antingen anonyma ryssar ("gröna gubbar") eller inavlade utlänningar med/ utan medborgarskap.

Åkessons prognos var att det tar decennier (50 år tror jag han sade) att få ordning på landet igen. Ulf sade väl något liknande inför valet vill jag minnas.

Jag är inte bara ute efter medhåll jag är för kvalitativa gissningar som grundar sig i fakta. Jobbigt att fatta det även om jag skrivit det femton tusen ggr? Det är väl det minsta man kan begära på ett forum där man ska diskutera saker, kan ju lika gärna diskutera med en vänsterpartist det är ungefär lika givande i sånnafall.

Herregud, du kommer då inte med mycket man kan bli smartare på... Varför skulle Ulf bete sig efterblivet när han med all sannolikhet kommer ge SD regeringsplatsen nästa gång om han fuckar upp det? Folk är trötta på kriminaliteten nu. Det som är viktigast är ju att Ulf lyssnar på Jimmie angående att tillsätta ordentliga myndighetschefer och att de i sin tur är hårda neråt i leden.

50 år att få ordning på landet? Hur då menar du? Och vad för nåt? Kriminaliteten? Migrationen? Vänsterstyret? Hjärntvättningen av det svenska folket? Källa tack.
Senast redigerad av Domas 2022-10-23 kl. 19:46.
Citera
2022-10-23, 19:18
Medlem
Dom sitter väl max till årsskiftet innan det havererar pga Liberalerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in