2022-10-23, 19:28
Medlem
Det finns minst en idiot i ett litet samhälle som är kapabel att frakta iväg en kropp och dumpa den på en avlägsen plats. Och det är han (för det är oftast en han) som gjort de. Dom tjejerna som sitter var med på de och vet vem han är. Så om förhörspersonen inte dragit igång högsta växeln ännu är de dags nu. Dom ska svettas och skita ner sig i förhörsrummet det är de minsta man kan begära för Toves anhöriga
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blir fundersam: känns som att pojkvännen borde veta något eftersom han blev så "förtvivlad" (enligt hans mamma Catrin) i ett så tidigt skede. Varför blev han det?

Även om han inte är inblandad så vet han iaf vad som har hänt Tove. Det verkar så. Vad har han för alibi och vem har gett honom det? Lilla mamma?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veeGwB/pojkvannens-mamma-ingen-forstar-vad-som-kan-ha-hant

Konstigt han inte ville hjälpa till att leta efter henne heller? För han tycker det är obehagligt? Aja jag fattar inte riktigt. Jag hade då varit ute och letat om det vore min flickvän som försvunnit. Men alla är vi olika där uppenbarligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hon pratar med barchefen kring midnatt letar efter någon då är hon inte i sällskap med J och M, hennes ärende till krogen tycks vara oro för en ung tjej, inte att festa med J och M, hon är där på natten utan pojkvän, stället stänger klockan 01, inte förrän klockan 01:50 ringer han henne hon säger att hon är på väg hem.
Har tidigare antagit att hon säger att hon är på väg till J, hon säger att hon är på väg hem.
Hem till sig själv och pappan?
Stör detta pojkvännen att hon varit ute på krogen? Stör det honom att hon inte är hemma redan kl 01:30? Inte förrän kl 01:50 är hon på väg hem. Trodde han att hon skulle komma hem till honom närmare stängning?
Vad får honom att vänta tills nära kl 02? Och ytterligare 40 minuter senare ringer hon honom och säger att hon är på väg hem kl 02:30, har han suttit och kokat över att hon inte är hemma än strax efter första samtalet? Är han orolig eller svartsjuk? Börjar han ruttna på situationen och leta efter henne eller är han orolig redan på natten?

Har pojkvännen bil? Kom dom kanske överens att hon skulle ringa honom när hon var på väg hem. Han plockade upp henne med bil där cykeln stod?
Citera
2022-10-23, 19:30
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Jag hållerer med, vet du om det försvunnit anda personer på någon annan arbetsplats där barchefen jobbat eller i hans bostadsområde
Du inser inte att Rembrant var ironisk?
Citera
2022-10-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Konstigt han inte ville hjälpa till att leta efter henne heller? För han tycker det är obehagligt? Aja jag fattar inte riktigt. Jag hade då varit ute och letat om det vore min flickvän som försvunnit. Men alla är vi olika där uppenbarligen.

Minns att jag reagerade på detta när jag först läste intervjun.
Citera
2022-10-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Har pojkvännen bil? Kom dom kanske överens att hon skulle ringa honom när hon var på väg hem. Han plockade upp henne med bil där cykeln stod?
Det sägs att det var ett riktigt ruskväder den natten. T bodde bara nån minuts cykelväg från J.
Hur långt bort bor pojkvännen?
Citera
2022-10-23, 19:33
Medlem
Citat:
Vad får en tjej att gå ut på krogen själv? Hon letar efter en tjej, verkar orolig. Har hon hört rykten att hennes pojkvän har ihop det med henne, är det sånt hon vill få fatt henne för och fråga henne om, inte att hon är orolig för tjejen utan allmänt orolig, som känslomässigt orolig, hjärtesorg eller förbannad arg ledsen? Är det därför hon inte drar hem till sig utan ändå hellre vill umgås med det sällskap hon inte brukar umgås med pga tidigare konflikt, hellre det än att vara ensam med funderingar kring hennes kärleksliv?
Märkligt är det. Själv hade jag aldrig följt med någon hem som jag varit ovän med i ett års tid med och sen dessutom tjafsat med på krogen. Hade velat vara så långt bort som möjligt ifrån ovännen. Så varför följer hon med? Kan JJ ha någon form av hållhake på TT? Bilder som hon hotat med att sprida om hon inte följer med eller liknande? Tror inte Tove är den där ängeln som beskrivs ej heller någon gangster men alla har vi väl gjort grejer som vi ångrar när vi var unga. Hur kände JJ och TT varandra? Tror lösningen finns i det svaret.
Citera
2022-10-23, 19:34
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Minns att jag reagerade på detta när jag först läste intervjun.

Hyvens pojkvän låter det som, eller en riktig jäkla mespropp. Men det ska inte vara ett försvar, när hans flickvän är borta så borde han hjälpa till att leta. Det är bara konstigt och inte normalt någonstans.

Edit: Men man ska låta han vara tydligen, och inte spekulera om han är inblandad enligt vissa i tråden. Säkert kompisar till han tippar jag på, varför ska han inte få dras upp. Han beter sig väldigt märkligt.
Senast redigerad av henkess 2022-10-23 kl. 19:38.
Citera
2022-10-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen42
Finns det häktningsframställan? Eller FUP?

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

.
Citera
2022-10-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Hon var aktiv student hemma på höstlov hos sina föräldrar okej det har universitet sagt och all media. Studenterna väntade på att hon skulle komma tillbaka till studierna och hon dök inte upp så studenterna och Linköpings universit gjorde upprop. Det krävs högsta betyg att komma in på läkarstudier. Så det vill ingen hoppa av eftersom platsen går till någon annan. Inte lätt att göra uppehåll eftersom man missar praktik och kan inte komma igen så lätt. Har en person berättat för mig som läst till Läkare.

Nu tycker jag att du ska sluta förpesta tråden med svammel. Universitetet och all media har inte sagt någonting av det du skriver.
Man kan visst göra studieuppehåll även från läkarutbildningen. Man missar inte praktik, varje termin tre ser lika ut varje år.
Universitet har inte höstlov.
Grundskola och gymnasium däremot har höstlov och det startar i år den 31/10.
Så sluta nu plåga oss med dina fantasier.
Citera
2022-10-23, 19:37
Medlem
Nån som vet när häktningsgraden ändrades från skäligen misstänkt till misstänkt på sannolika skäl? Läser man åklagarens uttalande från i tisdags är man inte säkra på huruvida ett brott har begåtts.
Citera
2022-10-23, 19:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hon pratar med barchefen kring midnatt letar efter någon då är hon inte i sällskap med J och M, hennes ärende till krogen tycks vara oro för en ung tjej, inte att festa med J och M, hon är där på natten utan pojkvän, stället stänger klockan 01, inte förrän klockan 01:50 ringer han henne hon säger att hon är på väg hem.
Har tidigare antagit att hon säger att hon är på väg till J, hon säger att hon är på väg hem.
Hem till sig själv och pappan?
Stör detta pojkvännen att hon varit ute på krogen? Stör det honom att hon inte är hemma redan kl 01:30? Inte förrän kl 01:50 är hon på väg hem. Trodde han att hon skulle komma hem till honom närmare stängning?
Vad får honom att vänta tills nära kl 02? Och ytterligare 40 minuter senare ringer hon honom och säger att hon är på väg hem kl 02:30, har han suttit och kokat över att hon inte är hemma än strax efter första samtalet? Är han orolig eller svartsjuk? Börjar han ruttna på situationen och leta efter henne eller är han orolig redan på natten?

Kan det vara så att T hade anledning att tro att pojkvännen umgicks med någon av mgm den aktuella kvällen, och att det är därför hon söker någon av mgm på Nöjet?

Är det uteslutet att pojkvännen befann sig i J.J. bostad när T. dyker upp där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in