Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
De är ofarliga för DIG .. inte för barn som de tar kontakt med på nätet och inte för barn i deras närhet.
Om du tittar på hur dömda pedofiler och hebefiler ser ut så ser du att utseendet inte förhindrar övergrepp på barn.
Ditt sätt att resonera är som om du tror att barnen är attraherade av sina förövare. Samma sjuka tanke som förövarna har med andra ord.
Alla är i stort sett ofarliga för mig. Såvida någon inte tänder på en medelålders halvfet skäggig gubbe. Nej jag menar ofarliga för barn också. Rätt säker på att många av gäddorna (inte alla) inte lyckats få till en träff om det inte funnits en smartare vuxen på andra sidan som vetat hur de skulle håva in dem.
De flesta av offrena är nog inte attraherade av förövaren. Men det finns flera faktorer som jag nämnde. Sociala skills, IQ över lågbegåvning osv för att de ska "lyckas".
Citat:
De bli igenkända och människor kan därför skydda sina barn ifrån dem ... Skolläraren som åkte dit och som varit på elever är ett exempel på där Dumpen stoppat pågående brott -- precis som andra exempel där polisen ingripit - t ex mot Gnesta-peddot - som ledde till gripande.
I de fallen så kanske de lyckats till viss del. I andra tror jag de faktiskt lyckas skapa en värre person än före. Ryck ifrån en sjuk människa hastigt all social trygghet i form av fast inkomst, släkt, vänner osv så ska du se att i många fall har de inte något att förlora. Vad händer sen? Enda Dumpen nu kommer göra är att eventuellt fiska upp dem igen, om de nu är så korkade, annars inget.
Dessa människor behöver sitta bakom lås och bom/vara inspärrade på psyk där de inte kan röra något stackars barn.
Citat:
Så därför skall de lämnas ifred menar du?
Ditt sätt att resonera är lika sjukt som förövarnas faktiskt. Kanske ännu sjukare om du inte ens är attraherad av barn men anser att de som är det skall få fortsätta begå sina övergrepp i lugn och ro för att de är svåra att stoppa.
Tycker du man skall sluta jaga tjuvar också? Sluta arbeta förebyggande mot stölder? Folk stjäl ju ändå som du säger.
Hur gör vi med övrig brottslighet?
Mord? Rån? Våldtäkter? Misshandel?
Jag tycker inte man ska sluta jaga någon brottsling. Begår man ett brott så förtjänar man att åka fast och få sin dom. Som straff och för att offer ska få iaf en liten form av ro. Men vi har ett rättssystem för detta. Dumpen är inte det. Som sagt, rätt eller fel, har de fått 2 personer begå självmord (vad vi vet), samt att folk går bananas på sociala medier och att göddors familjer har blivit drabbade av pöbeln.