2022-10-23, 19:00
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Varför inte hänga ut alla som begår brott som kan förhindras? Rattfyllon kan definitivt skada folk i framtiden häng ut asen! Dom som säljer droger bidrar till fruktansvärt mycket lidande häng ut alla langare.

Stopp och belägg, inte tänker du väl hänga ut Sara!
Citera
2022-10-23, 19:06
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De är ofarliga för DIG .. inte för barn som de tar kontakt med på nätet och inte för barn i deras närhet.

Om du tittar på hur dömda pedofiler och hebefiler ser ut så ser du att utseendet inte förhindrar övergrepp på barn.
Ditt sätt att resonera är som om du tror att barnen är attraherade av sina förövare. Samma sjuka tanke som förövarna har med andra ord.

Alla är i stort sett ofarliga för mig. Såvida någon inte tänder på en medelålders halvfet skäggig gubbe. Nej jag menar ofarliga för barn också. Rätt säker på att många av gäddorna (inte alla) inte lyckats få till en träff om det inte funnits en smartare vuxen på andra sidan som vetat hur de skulle håva in dem.

De flesta av offrena är nog inte attraherade av förövaren. Men det finns flera faktorer som jag nämnde. Sociala skills, IQ över lågbegåvning osv för att de ska "lyckas".

Citat:
De bli igenkända och människor kan därför skydda sina barn ifrån dem ... Skolläraren som åkte dit och som varit på elever är ett exempel på där Dumpen stoppat pågående brott -- precis som andra exempel där polisen ingripit - t ex mot Gnesta-peddot - som ledde till gripande.

I de fallen så kanske de lyckats till viss del. I andra tror jag de faktiskt lyckas skapa en värre person än före. Ryck ifrån en sjuk människa hastigt all social trygghet i form av fast inkomst, släkt, vänner osv så ska du se att i många fall har de inte något att förlora. Vad händer sen? Enda Dumpen nu kommer göra är att eventuellt fiska upp dem igen, om de nu är så korkade, annars inget.

Dessa människor behöver sitta bakom lås och bom/vara inspärrade på psyk där de inte kan röra något stackars barn.

Citat:
Så därför skall de lämnas ifred menar du?

Ditt sätt att resonera är lika sjukt som förövarnas faktiskt. Kanske ännu sjukare om du inte ens är attraherad av barn men anser att de som är det skall få fortsätta begå sina övergrepp i lugn och ro för att de är svåra att stoppa.

Tycker du man skall sluta jaga tjuvar också? Sluta arbeta förebyggande mot stölder? Folk stjäl ju ändå som du säger.

Hur gör vi med övrig brottslighet?
Mord? Rån? Våldtäkter? Misshandel?

Jag tycker inte man ska sluta jaga någon brottsling. Begår man ett brott så förtjänar man att åka fast och få sin dom. Som straff och för att offer ska få iaf en liten form av ro. Men vi har ett rättssystem för detta. Dumpen är inte det. Som sagt, rätt eller fel, har de fått 2 personer begå självmord (vad vi vet), samt att folk går bananas på sociala medier och att göddors familjer har blivit drabbade av pöbeln.
Senast redigerad av Hussefar 2022-10-23 kl. 19:13.
Citera
2022-10-23, 19:08
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
När en gängkriminell lagförs så väntar många andra på att ta den platsen. Det fylls hela tiden på med nya.
Ska vi då bara strunta i dessa och låta de hålla på?
Vi måste fortsätta jaga dessa och pedofiler som skadar barn ändå.
De som inte kontaktar barn i sexuellt syfte behöver inte vara rädda.

Vi har redan ett rättsväsende som sysslar med detta. Ser bara mer risker med att privatpersoner ska dra igång sina egna medborgargarde om jag ska va ärlig.
Citera
2022-10-23, 19:08
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Jag skulle också gissa på att Dumpens typ av gäddor är mindre farliga än en annan typ av gäddor. Män som låtsas vara jämnårig och utbyter nakenbilder och sedan pressar dom till möten. Av vad jag sett så skickar gäddorna sina egna bilder och är någorlunda ärlig med sin ålder, och som redan påtalats är det ovanligt att unga tonåringar vill möta upp gamla (30+).

Dumpen fångar nog oftast små gäddor, med undantag för ett par st av alla uthängda, men iofs kan ju vissa gäddor med tiden bli stora, så dessa försvinner ivf ur sjön.

Nej, som du antyder, de riktigt stora GÄDDORNA är svårfångade, de vilka ger sej på små barn, dumpen får väl byta bete, men jag vet inte om de törs, för då simmar de bland riktigt farliga gäddor, med större risker.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-23 kl. 19:10.
Citera
2022-10-23, 19:12
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Varför inte hänga ut alla som begår brott som kan förhindras? Rattfyllon kan definitivt skada folk i framtiden häng ut asen! Dom som säljer droger bidrar till fruktansvärt mycket lidande häng ut alla langare.

Frågan är om folket överlag hade velat ha ett sånt samhälle.

Vi hade definitivt inte haft Dumpen om det samhället funnits. Syftar på S och P:s tidigare domar. Tänker inte gå in vidare på det då de fått sina domar och sonat för dem.
Senast redigerad av Hussefar 2022-10-23 kl. 19:15.
Citera
2022-10-23, 19:13
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Stopp och belägg, inte tänker du väl hänga ut Sara!
Jag har träffat Sjöberg i mindre smickrande sammanhang, men golare har inga polare. Dessutom är det väl preskriberat för länge sedan. Men den som tror att hans förflutna är fläckfritt tror fel.
Citera
2022-10-23, 19:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Vi har redan ett rättsväsende som sysslar med detta. Ser bara mer risker med att privatpersoner ska dra igång sina egna medborgargarde om jag ska va ärlig.
Nej, det har vi inte. Rättsväsendet kliver inte in förrän EFTER barn har skadats - om ens då.
Citera
2022-10-23, 19:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Alla är i stort sett ofarliga för mig. Såvida någon inte tänder på en medelålders halvfet skäggig gubbe. Nej jag menar ofarliga för barn också. Rätt säker på att många av gäddorna (inte alla) inte lyckats få till en träff om det inte funnits en smartare vuxen på andra sidan som vetat hur de skulle håva in dem.

De flesta av offrena är nog inte attraherade av förövaren. Men det finns flera faktorer som jag nämnde. Sociala skills, IQ över lågbegåvning osv för att de ska "lyckas".

I de fallen så kanske de lyckats till viss del. I andra tror jag de faktiskt lyckas skapa en värre person än före. Ryck ifrån en sjuk människa hastigt all social trygghet i form av fast inkomst, släkt, vänner osv så ska du se att i många fall har de inte något att förlora. Vad händer sen? Enda Dumpen nu kommer göra är att eventuellt fiska upp dem igen, om de nu är så korkade, annars inget.

Dessa människor behöver sitta bakom lås och bom/vara inspärrade på psyk där de inte kan röra något stackars barn.

Jag tycker inte man ska sluta jaga någon brottsling. Begår man ett brott så förtjänar man att åka fast och få sin dom. Som straff och för att offer ska få iaf en liten form av ro. Men vi har ett rättssystem för detta. Dumpen är inte det. Som sagt, rätt eller fel, har de fått 2 personer begå självmord (vad vi vet), samt att folk går bananas på sociala medier och att göddors familjer har blivit drabbade av pöbeln.

Jag ser bara mer vurmande för pedofilernas känslor och rätt att fortsätta söka offer/begå brott.
Det ungefär det du sagt hela tiden ..

Jag anser att det är barnen som är skyddsvärda- inte pedofiler/hebefiler och förövare.
Citera
2022-10-23, 19:20
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundatobbe
Åtminstone inte många pedofiler. 9 av 10 gäddor har diagnosen ensamhet, singlar eller fet och osexig fru. Iom Dumpen har frågan kommit upp vilket jag är hyfsat positiv till på vissa sätt.

Det kändes jäkligt när jag var den ende som "slogs" i evigheter för att genomlysa och inför mig själv avslöja folks vidriga falskhet och dubbelmoral. Nu slipper jag det.

Det är sant att jag gjorde det i herrans många år.
Ändå ganska långt mellan fet och osexig fru till att söka småtjejer att förgripa sig på.
Som att just det är något sorts frikort, frugan är tjock. Jaha, någonstans har man trots allt valt varandra och räcker inte det ligger det bra mycket djupare grejer bakom.
Citera
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det har vi inte. Rättsväsendet kliver inte in förrän EFTER barn har skadats - om ens då.

Jag tror du kan fånga väldigt många i olika sammanhang (inte bara äckelpeddogubbisarsomjagmedavskyr) med brottsprovokation om jag ska vara ärlig. Polisen sysslar inte med sånt av den anledningen att de skapar en brottsling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Jag skulle också gissa på att Dumpens typ av gäddor är mindre farliga än en annan typ av gäddor. Män som låtsas vara jämnårig och utbyter nakenbilder och sedan pressar dom till möten. Av vad jag sett så skickar gäddorna sina egna bilder och är någorlunda ärlig med sin ålder, och som redan påtalats är det ovanligt att unga tonåringar vill möta upp gamla (30+).
Möjligt men det är graderingsfrågor, dumpen gäddor ska bort de med. Dumpengäddor förstör liv för barn och unga de med och ska stoppas. Bara för det är grader i helvetet betyder det inte att vissa förövares brott ska ogilitigförklaras.
Citera
2022-10-23, 19:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tror du kan fånga väldigt många i olika sammanhang (inte bara äckelpeddogubbisarsomjagmedavskyr) med brottsprovokation om jag ska vara ärlig. Polisen sysslar inte med sånt av den anledningen att de skapar en brottsling.
Det kan du säkert - och det bör tillåtas också för polisen när det gäller vissa brott.

Bevisprovokation är redan lagligt för polisen -- och det är snarare bevisprovokation än brottsprovokation som Dumpen sysslar med.

Dock -- tror på fullt allvar att någon blir förövare av sexbrott mot barn för att denne blir lockad av någon.
Är du inte pervers innan så lockas du inte av barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in