Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Du är så löjlig. Jag gav dig en massa länkar där ingen kommer från Kreml. Du anklagar mig för en massa saker. Kom med länkar och kunskap själv.
Vad säger att du inte är köpt eller är körd pga att du gått på ukrainsk propaganda?
Jag säger inte emot dig angående regeringen. Men det är ett sidospår i vilket fall som helst för att förstå Euromaidan. Det är däremot intressant att han hade problem med att få gehör med sin eget partis politik. Men det är ingen ursäkt för att bli bortkuppad. Om någon ska avgå på grund av att de inte har stöd av sitt eget parti, inte våld och kupp från några utanför partiet.
Den här argumentationen började med att en skribent hävdade att regeringen i Ukraina blivit avsatt i en statskupp, vilket även du nu skriver var en osanning.
Att Yanukovich kände sig så hotad att han flydde med stora delar av statskassan till Ryssland var väl inte så konstigt då han beordrat armén att skjuta på demonstranterna.
Sen insåg han nog att skulle han blivit kvar så hade hans affärer med Putin och ett antal oligarker kommit upp i ljuset.
Vilket troligen hade resulterat i ett längre fängelsestraff om armén lyckats skydda honom mot folket vrede.
Du kan läsa och vrida på saker hur mycket som helst, men inget som ursäktar Rysslands direkta militära inblandning i Ukraina.
Först annekteringen av Krim och FSBs ockupation av delar av Donbass, för att sluta i den invasionen som startades av Putin i februari.
Och kom inte med mer av Kremls propaganda om folkmord och att skydda någon Ryssk befolkning, som alla vid sunda vätskor som har grundläggande läsförståelse och förstår det där med källkritik förstår är lögn.