2022-10-23, 13:44
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det finns ingen som utfärdar straff men Dumpen dokumenterar förekomsten och det behövs för att påverka lagstiftningen. 25% av våra barn i Sverige drabbas av personer som söker kontakt i sexuellt syfte. Många av dessa barn får livslånga men och lider av trauma. Vi kan inte ha ett samhälle där barn inte kan vara trygga.
Rent krasst och samhällsekonomiskt klarar inte vårt samhälle av den funktionsodugligheten om vi ska räkna med kalla hårda siffror utan att se till de mjuka värdena.

Det är ingen nyhet att skumma typer smyger runt på nätet. Har varit så sedan de första chattsidorna dök upp före milleniumskiftet. Frågar du mig så skulle jag vilja se att detta problemet lyfts upp tidigt i skolan. Man skulle kunna ha ständiga föreläsningar om riskerna med nätet. Det hade kunnat vara en väg att gå för att ta ett exempel utanför Dumpen.

Vad löser egentligen en uthängning för något? Om vi bortser de som tar livet av sig.
Citera
2022-10-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Med det där tankesättet förstår jag inte varför du inte har flyttat till Iran eller Afghanistan. Där får du ju själv lagligt slänga ner pedofiler från tak. Om detta är vad du brinner för mest och skiter i rättsamhälle eller moral.

Va då skulle det ju vara tomt på folk där.
Alla rättrogna muslimer är ju pedofiler,
Dom gifter sig med barn o det finns någon tradition i Afghanistan att äldre men knullar småpojkar,
Citera
2022-10-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Enda lagar gör är att kunna straffa - de förhindrar inget rent krasst.
Det är inte sant. Lagar reglerar även rättigheter.
Citera
2022-10-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Viktigt meddelande! Viktigt meddelande!

Robin är nu försvunnen. Eller med andra ord: han har fått skyddad identitet. Håll utkik allihopa om ni ser en curryneger som gnuggar sina pedofilhänder utanför en skola nånstans. Han kan vara tillbaka i landet igen efter sitt misslyckade studieår i Mumbai.

https://dumpen.se/2022/02/23/en-lina-bubblor-och-barn-napp-igen/

Han känns inte som någon som skulle ta till repet heller tyvärr gör nog rätt i att upplysa alla om denna sjuka sjuka varelse
Citera
2022-10-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur skulle de ens kunna hänga ut någon oskyldig när uthängningarna grundar sig i sexkontakt med det gäddorna tror är barn.

Det finns flera sätt den risken finns. Jag säger inte att det är så men med tanke på att det är omöjligt att varifiera en gräddas intentioner fullt ut så kommer risken alltid finnas. Vi går på sannolikhet här och vad vi tycker det SER ut som, men sånt har visat sig fel också. Så rent sannolikt kan det finnas några oskyldiga bland de som är uthängda. Det är därför domstolar är rätt noga med att det finns bevis innan man exempelvis frihetsberövar någon. Det ska liksom inte va brottets hemskhet som ska avgöra hur lite eller mycket bevis det behöver finnas. Jag kan hålla med om att många av de jag har läst om även verkar skyldiga i mina ögon (och vissa även i polisens) men så finns det de fall som kan kännas mer tveksamma. Alla kontakter har ju inte heller varit med vad gäddorna tror är barn, en del tror de har pratat med en vuxen kvinna som vill involvera sitt barn eller barnbarn i nåt fall.
Citera
2022-10-23, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Vilka uthängningar tänker du på då, lite mer specifikt? Förutom "han med hunden som satt bak i bilen" från Sydsverige (Skåne/Blekinge?) som tog livet av sig för länge sen så har väl inga fler försvunnit? Men uppdatera gärna om jag har fel.

Jag har bara sett att det skrivits här inne några gånger. De dyker upp som träffat på Google men ligger inte kvar på sidan.
Citera
2022-10-23, 13:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Det är ingen nyhet att skumma typer smyger runt på nätet. Har varit så sedan de första chattsidorna dök upp före milleniumskiftet. Frågar du mig så skulle jag vilja se att detta problemet lyfts upp tidigt i skolan. Man skulle kunna ha ständiga föreläsningar om riskerna med nätet. Det hade kunnat vara en väg att gå för att ta ett exempel utanför Dumpen.

Vad löser egentligen en uthängning för något? Om vi bortser de som tar livet av sig.
Din lösning är alltså att man cementerar barnens ansvar ordentligt ?

Det kanske vore bättre med informationskampanjer riktade till vuxna om att de inte är skyddade från uthängning om de avslöjas när de försöker ha/eller har haft sexuella kontakter med barn.

Medveten vuxen eller medvetna barn .. vad tycker du känns mest relevant?
Citera
2022-10-23, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Det får de iofs inte. Nu har vi lagar i detta land som är till för att förhindra detta. Men som med allt så går det ju inte att haffa alla tyvärr. Det bästa hade väl helt klart varit att låsa in/sätta på rättspsyk de störda peddisar som är farliga för samhället. Har Dumpen lyckats med det i något fall?
Inte mig veterligen men folk, inklusive poliser, tror att det som "erkänns" i chattar är verkligt. Så måste det ju vara eftersom det står så... Det är den logiken du har att göra med.
Därefter läggs resurser på att utreda något som var trams eller fantasier. Folk häktas, blir frikända men ändå uthängda som om de vore kriminella pedofiler.

Som att ta en random kommentar från Flashback. Titta här, någon har skrivet och erkänt mord. Därefter kommer insatsstyrkan och försöker hitta "mordvapnet". Dumpen kommer att gå för långt, göra fel, åtalas och fällas. När vet jag inte men det kommer.
Citera
2022-10-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Nähä, inget svar. Det var alltså bara en känsla du hade, Bitterkaffe?

Jag har också ett liv utanför flashbacks mysiga domäner så att svar dröjer behöver inte betyda "inget svar".
Citera
2022-10-23, 13:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Det finns flera sätt den risken finns. Jag säger inte att det är så men med tanke på att det är omöjligt att varifiera en gräddas intentioner fullt ut så kommer risken alltid finnas. Vi går på sannolikhet här och vad vi tycker det SER ut som, men sånt har visat sig fel också. Så rent sannolikt kan det finnas några oskyldiga bland de som är uthängda. Det är därför domstolar är rätt noga med att det finns bevis innan man exempelvis frihetsberövar någon. Det ska liksom inte va brottets hemskhet som ska avgöra hur lite eller mycket bevis det behöver finnas. Jag kan hålla med om att många av de jag har läst om även verkar skyldiga i mina ögon (och vissa även i polisens) men så finns det de fall som kan kännas mer tveksamma. Alla kontakter har ju inte heller varit med vad gäddorna tror är barn, en del tror de har pratat med en vuxen kvinna som vill involvera sitt barn eller barnbarn i nåt fall.
Nej, det är helt osannolikt att någon som chattat om sex med vad de tror är ett barn eller en vuxen som kan tillhandahålla barn och sedan dyker upp på en bestämd plats för att få tillgång till barnet är oskyldig.

Vad är personen oskyldig till då menar du?
Senast redigerad av micro113 2022-10-23 kl. 14:01.
Citera
2022-10-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det är inte sant. Lagar reglerar även rättigheter.
Aha, kanske dags att det blir olagligt att skjuta ihjäl varandra i landet då!
Citera
2022-10-23, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Viktigt meddelande! Viktigt meddelande!

Robin är nu försvunnen. Eller med andra ord: han har fått skyddad identitet. Håll utkik allihopa om ni ser en curryneger som gnuggar sina pedofilhänder utanför en skola nånstans. Han kan vara tillbaka i landet igen efter sitt misslyckade studieår i Mumbai.

https://dumpen.se/2022/02/23/en-lina-bubblor-och-barn-napp-igen/
Ytterligare en anledning till att Dumpens arbete är viktigt. Sådana människor ska inte kunna agera anonymt och angripa våra barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in