2022-10-23, 12:16
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dumpen dömer inte ut några dödsstraff. Dödsstraff är något som personen inte väljer och inte kan påverka själv.
De som tagit livet av sig är vuxna människor som har gjort ett eget val. Vi har rätten att göra sådana fria val i Sverige.
Ja jo. Eller så sätter man sig in lite i det där med mekanismerna runt självmord.

Kortfattat reducerar det ned i två samverkande och drivande faktorer. Mest. Oftast. Inte utan undantag. Så vi slipper en "inte alla" utvikning...

Dessa är

Upplevelsen att inte ha någon annan väg.
Upplevelsen att det vore bättre för nära, kära och världen om man vore död.

Så visst. Det är ett eget val. Men det är inte fritt i kontext av en uthängning.

Sen får du och andra såklart tycka detta är av godo. Vi har inte tankebrott i lagboken. Tack och lov.

Själv tycket jag det är äckligt.
Citera
2022-10-23, 12:20
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det samhälle du försvarar har sänt barnen längre bort än medeltiden.
Det är tämligen riskfritt idag att förgripa sig på barn.
Uppklarandekvoten är låg, mycket mycket låg.

Det kan iofs sägas om samtliga grövre brott där ingen blir dömd. Ger likväl inte somliga medborgare rätten att agera egna domare, åklagare och utfärda straff efter det.
Citera
2022-10-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Ja, många i pöbeln törstar efter blod.

Antingen ser de inget fel i det, eller bortförklaras det av att Dumpen inte har något som helst ansvar till att självmordet begås. De tycks kunna göra vad som helst och stå med ryggen fri.

När samhället tar lagen i egna händer och leker sheriffer så slutar det så här. Tänk om alla gjort så för precis alla brott. Då hade vi levt som under medeltiden.

Vi behöver medeltida regler för pedofiler. Stympning, hängning och ren slakt. Men eftersom du också är pedofil, så håller du inte med mig.
Men det gör inget, för din tid är också snart här.
Citera
2022-10-23, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Ja jo. Eller så sätter man sig in lite i det där med mekanismerna runt självmord.

Kortfattat reducerar det ned i två samverkande och drivande faktorer. Mest. Oftast. Inte utan undantag. Så vi slipper en "inte alla" utvikning...

Dessa är

Så visst. Det är ett eget val. Men det är inte fritt i kontext av en uthängning.

Sen får du och andra såklart tycka detta är av godo. Vi har inte tankebrott i lagboken. Tack och lov.

Det äckliga i sammanhanget är att vuxna personer anser sina dräglande sexuella begär vara viktigare än barnens hälsa.
De tycker sig ha rätt som vuxen att bakom förälderns rygg kontakta deras barn för att tillfredsställa sina sjukliga sexuella behov.
Det om något är jäkligt äckligt!
Citera
2022-10-23, 12:28
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Vi behöver medeltida regler för pedofiler. Stympning, hängning och ren slakt. Men eftersom du också är pedofil, så håller du inte med mig.
Men det gör inget, för din tid är också snart här.

Där kom den titeln också. Antar man steppat upp ifrån att enbart vara "pedofilkramare". Är det +10 kritiska kommentarer mot själva Dumpen som är det som ska uppfyllas?

För ditt blodtrycks bästa kan jag meddela dig om att jag också tycker att vuxna som ger sig på barn är avarter till människor.
Citera
2022-10-23, 12:29
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det äckliga i sammanhanget är att vuxna personer anser sina dräglande sexuella begär vara viktigare än barnens hälsa.
De tycker sig ha rätt som vuxen att bakom förälderns rygg kontakta deras barn för att tillfredsställa sina sjukliga sexuella behov.
Det om något är jäkligt äckligt!

Ja. Men du/ni i tråden väljer att bortse från att flera saker kan vara äckliga samtidigt.
Citera
2022-10-23, 12:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Dessa är

Jag tycker det är äckligt när vuxna män vill ha sex med barn - och ännu äckligare när de agerar på den önskan.

I övrigt behöver du inte försöka lära mig om självmord -- jag är ganska bevandrad på området, och du har givetvis fel.
Citera
2022-10-23, 12:33
Medlem
Citat:
Där kom den titeln också. Antar man steppat upp ifrån att enbart vara "pedofilkramare". Är det +10 kritiska kommentarer mot själva Dumpen som är det som ska uppfyllas?

För ditt blodtrycks bästa kan jag meddela dig om att jag också tycker att vuxna som ger sig på barn är avarter till människor.

Om du inte är pedofil själv, så förstår jag inte hur du inte kan stå bakom dumpen. Vad är du rädd för? Har du inga barn själv??

Det enda dumpen gör, DET ENDA.. är att skydda alla våra barn.

Därför är alla som kritiserar dumpen pedofiler enligt mig.
Citera
2022-10-23, 12:34
Medlem
Citat:
Det kan iofs sägas om samtliga grövre brott där ingen blir dömd. Ger likväl inte somliga medborgare rätten att agera egna domare, åklagare och utfärda straff efter det.
Det finns ingen som utfärdar straff men Dumpen dokumenterar förekomsten och det behövs för att påverka lagstiftningen. 25% av våra barn i Sverige drabbas av personer som söker kontakt i sexuellt syfte. Många av dessa barn får livslånga men och lider av trauma. Vi kan inte ha ett samhälle där barn inte kan vara trygga.
Rent krasst och samhällsekonomiskt klarar inte vårt samhälle av den funktionsodugligheten om vi ska räkna med kalla hårda siffror utan att se till de mjuka värdena.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-10-23 kl. 12:45.
Citera
2022-10-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ja. Men du/ni i tråden väljer att bortse från att flera saker kan vara äckliga samtidigt.
Ja förlåt, jag tycker även att pölsa är äckligt 🤮
Citera
2022-10-23, 12:38
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Om du inte är pedofil själv, så förstår jag inte hur du inte kan stå bakom dumpen. Vad är du rädd för? Har du inga barn själv??

Det enda dumpen gör, DET ENDA.. är att skydda alla våra barn.

Därför är alla som kritiserar dumpen pedofiler enligt mig.

Tydligen är jag mördare också eftersom jag är emot dödstraff. Enligt din logik då.

Frågan man kan ställa sig är om inte somliga av pedofilerna blir rent av ännu farligare för samhället efter uthängning.
Citera
2022-10-23, 12:42
Medlem
Citat:
Tydligen är jag mördare också eftersom jag är emot dödstraff. Enligt din logik då.

Frågan man kan ställa sig är om inte somliga av pedofilerna blir rent av ännu farligare för samhället efter uthängning.
Så av den anledningen skulle de få fortsätta som de gör nu? Bara våldta barn litegrand och förstöra dem för livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in