2022-10-23, 13:30
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Jo, det är just vad jag gör. Vänder cykeln alltså. Avigt ställa den på det hållet. Skulle inte ens kunna låsa den från det hållet. Men, är T vänsterhänt? Både växelspaken o ringklockan sitter ju på vä sida av styret.

Blir väl spegelvänt när man fotar
Citera
2022-10-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Men hur är det med efterfestandet? Jag är inte i den åldern och bor inte i Vetlanda. För mig känns det mer ovanligt att tre tjejer som inte är jättebra vänner skulle gå hem. Kan förstå att man tar vägen förbi Donken om man är hungrig, men varför skulle de hem till JJ? Eller tycker du det verkar normalt att man bara fortsätter kvällen så pga att krogen stänger tidigt?
För mig känns det som att det skulle varit blandat sällskap - tjejer och killar för att fortsätta festen eller kanske nära tjejkompisar som vill eftersnacka och varva ner typ. Annars känns det som att det borde finnas något annat som motiverar - droger kanske? Men som sagt, jag bor inte där och är inte i den åldern så vad jag "känner" är inte så relevant.
Har inte hunnit läsa ikapp dessvärre och vet inte om det finns uppgifter om ifall TT var mycket påverkad, lite salongs eller t o m nykter under kvällen?

- Droger
- Killar

Mycket kan ha lockat till JJ's lägenhet den natten ja.
Citera
2022-10-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Kvällen börjar med att T är orolig och barchefen sätter sig med T i tio minuter och pratar. Detta under den mest hektiska timmen på krogen, kring midnatt en timme innan stängning.
Redan här knorrar storyn.
Och enligt barchefen va det inget konstigt med Tove. Så det va inte för att det va något utmärkande på hennes beteende som han satte sig ner med henne. Men ja det är väll en slump.
Citera
2022-10-23, 13:33
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Okej tack. Det finns alltså inget som tyder på att de häktade tjejerna utsatt Tove för ett brott förutom att de umgåtts och befunnit sig på samma plats som Tove och att Toves mobil pejlats till närheten av en av tjejernas lägenhet, men polisen har inte bekräftat om mobilen har pejlats inuti lägenheten.

Det har snart gått mer än en vecka sen försvinnandet, två tonårstjejer har suttit häktade sen måndag förra veckan och inte ett spår efter Tove hittills trots massiva sökinsatser i hela Vetlanda. Tjejerna nekar fortfarande. Ögonvittnen har även uppgett att polisen varit hos både pojkvännen och de misstänkta tjejernas lägenhet så man får anta att polisen redan genomfört husrannsakan hos pojkvännen och tjejerna. Enligt tråden har polisen även bekräftat att en av tjejerna ses på donken runt 03.00, nära den tidpunkt då polisen uppgett av Tove försvunnit. Hur har isåfall en av de misstänkta hunnit med att röva bort Tove, åka till donken samt gömma en kropp och städa upp så pass att varken polis eller MP hittat ett enda spår?

Samtidigt hittas Toves cykel uppställd mot ett hus flera adresser bort från en av tjejernas adress. Tove har ingen känd koppling till just det huset. Mycket märkligt sammanträffande.

Jag börjar tveka på tjejernas inblandning i detta försvinnande. Något mer borde ha kommit ut hittills ifall de är skyldiga. Polisen borde ha kunnat spela ut dom mot varandra. Att två tidigare ostraffade tonårstjejer fortsätter neka såhär långt in och polisen inte har något att gå på förutom mobilpejling säger en hel del.

Att både dessutom ska genomgå en paragraf 7-utredning tycker jag tyder på att båda är psykiskt nedbrutna, och med detta borde man ha fått fram ett erkännande sedan länge. Att vara oskyldig och häktas för människorov av en kompis, som tonårstjej, borde tära rätt hårt på psyket.

Om man begår sitt första mord redan i tidiga 20-års åldern och sedan dumpar kroppen på ett ställe som är svårt att hitta har man ju ett psyke som inte är normalt. Så du kan ju inte utgå ifrån att de två tjejerna, om de nu är skyldiga, har ett normalt "tonårspsyke" och bryter ihop efter en vecka...
Citera
Medlem
WoddiAllens avatar
Snabb fråga. Hur kommer det sig att MP valde att söka av området i de södra/sydostliga delarna av Vetlanda vid sin andra sökning? Finns det någonting som tyder på att hon skulle kunna befinna sig där?

- - -

Nu känner jag inte till Vetlanda överhuvudtaget, men kollade på en av kartorna som låg upplagda i sammanfattningen på trådstarten.

Givet att man varit hemma hos JJ på Storgatan under natten så finns det, som jag uppfattat det, två vägar som hyfsat snabbt tar dig ut ur Vetlanda.

Den ena är Storgatan norrut. Och där har man, som jag förstått det, redan genomsökt området omkring Biltema, Hydro Arena och padelcentret.

Det andra vägen är söderut på Storgatan från JJ:s lägenhet, västerut på Torngatan tills man når rondellen där väg 47 och 127 möts. Personligen hade jag sökt i skogsområdet söder om Hällingevägen och norr om väg 127 i trakterna kring Norrasjön.
Citera
Medlem
Jag känner inte till orten men enligt hitta.se tar en promenad från Nöjet och JJ:s adress 17 minuter.

De tre ses lämna Nöjet 01.00, då stället stänger. Och först 01.49 pratar T och pojkvännen och då är de tre på väg till JJ. Vad gjorde de mellan 01.00-01.49 och vart var de då? Och varför?

Det har nämnts droger så som amfetamin och att detta ev ska ha funnits i M och J bekantskapskrets. T verkar beskrivas som ”duktiga flickan” och inte helt ovanligt med då att ta till/vilja ta till droger för att kunna prestera mera.

Vad grundade sig den ”långtgående konflikten” mellan J och T på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Mycket märklig detalj. Låter precis som något en deckarförfattare skulle skriva in i sin story för att få läsarna att klura på vad det kan betyda. Nöjet är väl den självklart centrala träffplatsen i Vetlanda en lördagskväll. Inomhuslokalen är ju stor med plats för många gäster..

Men av alla gäster så har barchefen ett förtroligt samtal på tumanhand med Tove i 10 minuter, där hon anförtror honom med sin oro och vem hon letar efter. En 21-årig tjej från orten har naturligtvis massvis med bekanta och mer eller mindre nära vänner bland gästerna som vore mycket mer naturligt att ha ett 10min-samtal med mitt i natten, än just barchefen..
Yes så är det
Citera
Medlem
Citat:
Är det bekräftat av polisen att MGM setts till vid donken runt 03? Eller är det en trådsanning?

Borde inte detta räcka för att avskriva misstankarna mot en av tjejerna?

Enligt uppgifter till Aftonbladet kan polisen knyta JJ till McDonalds.
Citera
2022-10-23, 13:34
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Cykeln är inte låst vid fastigheten. Låset är runt framhjulet bara och den går lätt att flytta.

OT: Ni flickor som ska på första dejt; ta med cykeln om ni ska hem till någon. Lås fast den vid ett stuprör hos den ni dejtar (som ni får betrakta som en MGM tills ni har lärt känna personen) så vet polisen var den ska börja leta!

Missar kanske något här, eller menar du att en GM inte skulle kunna ta nyckeln, låsa upp låset och flytta en cykel? Eller ska alla förstadejtare låsa cykeln och kasta nyckeln i närmsta brunn?
Citera
Medlem
Vetlanda är en ganska liten stad och efter Nöjet´s stängning är det allt som oftast kö utanför och folk drar sig mot donken.
Inte helt ovanligt det är stökigt på Donken.. Så.. Där man sett henne via Snap ligger även Max.
Inte så att man drog dit senare?
Citera
Medlem
Citat:
Är det bekräftat av polisen att MGM setts till vid donken runt 03? Eller är det en trådsanning?

Borde inte detta räcka för att avskriva misstankarna mot en av tjejerna?

Och nej. Mordet kan ju ha skett när som helst...från det att tjejerna kom till lägenheten ända fram till husrannsakan i princip.
Citera
Medlem
Sådana här fall, där en ung tjej dödas av två andra tjejer, finns det en del av i USA. Har man läst om några av de fallen kan man kanske lite lättare förstå eventuella varför/hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in