2022-10-23, 12:07
Medlem
När det gäller uppkoppling till "biltemamasten" så sänder inte masterna åt alla håll, utan består av många antenner i olika riktningar. Så man kan iaf få generell riktning. Sen kanske man kan använda timingen (tid tur och retur) för att få lite bättre avståndsinformation, men exakt gps får man inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Polisen har sagt att de har kunnat knyta JJ till McDonalds.

Otroligt mystiskt … så tesen att dem skulle skada/ hålla fast henne mot sin vilja och direkt ta sig till McDonals …

.. låter iskallt och kalkylerat… fast ändå inte på något vis …

Var kommer uppgiften om att JJ gick ut mellan 03-04 för att träda någon ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kan väl vara en person i den kriminella världen som har sett Tove och vill ha henne antingen själv eller till försäljning. Prostitution, droger och vapen är väl det som säljs mest på svarta marknaden. Sverige är inte vad det har varit och att beblanda sig med fel folk kan vara förödande...

Alldeles för långsökt att tjejerna skulle ha gett bort Tove till en tredje person som en present…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du som bor i Vetlanda. Har du någon koll på det inblandade personerna eller de kretsar som de har rört sig i? Brukar du hänga på Nöjet? Finns det saker som folk undviker att prata om eller grupper som folk är rädda för på orten? Är det mycket droger i omlopp till exempel?

Bara att jag har yngre bekanta som rör sig i samma umgänge eller är vänner med MGM på FB. Jag tror att folk i allmänhet är rädda att sprida rykten som kanske inte stämmer. Men som jag tidigare skrivit är det rätt lite snack men det beror nog mer på att jag är mycket äldre och inte samtalat med rätt folk.

Mycket droger vet jag inte men jag vet att JJ umgås med folk som kanske/ev tar droger enstaka gånger. Cannabis, amfetamin och kokain är det som jag hört är vanligast.
Citera
2022-10-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Alltså det är ju ingen slump att grannarna hör massa hårda dunsar och kraftiga ljud från JJs lägenhet precis samma natt som T försvinner. Efter ett bråk - och efter att T har varit i JJs lägenhet.

Det går liksom inte att trolla bort det där. Något avvikande har ju hänt i lägenheten, högst troligt ihopkopplat med Ts försvinnande.

Det märkliga är JJs beteende om det stämmer att hon rört sig (åkt?) till McD i samma veva. Det är svårt att se en röd tråd. Om hon nu ville få hjälp med att kidnappa/föra bort eller göra sig av med en kropp, så varför möta någon på McD av alla ställen för det?

Tänker att hon kanske inte vill säga över telefon. Skickar ett sms till någon: "kan vi mötas vid mc donalds". Då hon tänker att det inte väcker misstankar att hon vill möta någon där. Hade varit mer misstänksamt om hon skrivit möt mig vid skogsdungen eller liknande.

Sen att det inte är så smart att synas bland massa vittnen tänkte hon kanske inte på. Alt. att det var just det hon tänkte på. Är egentligen inte skumt att gå till mc donald efter en utekväll.
Citera
2022-10-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det var en boende som reste upp cykeln. Så den lämnades slängd

Bör tilläggas att detta är obekräftat och bara skrivet av en person i tråden.
Citera
2022-10-23, 12:12
Medlem
Har det framkommit vilken av de två tjejerna som ska §7-kollas?
Och varför lyckas inte polisen spela ut tjejerna mot varandra?
Citera
2022-10-23, 12:12
Medlem
MH hade feriearbete på Erikshjälpen Second Hand 2010 enligt Vetlandaposten. Biltema råkar ligga på samma område. Det var väl i det området TTs mobil stängdes av. Är detta område välgenomsökt ?
Citera
2022-10-23, 12:13
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Blir irriterad på grannen, inte fasen går man och lägger sig då utan har koll vad som händer sen..dvs bil utanför, spring i trappan etc
Kanske håller polisen innne med det.
Har chauffören och tjejerna hotat grannen att inte säga för MYCKET???
Fast då hade väl grannen hotats att inte säga något alls? Och hur skulle de veta att grannen överhuvudtaget hade hört något?
Citera
2022-10-23, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Har det framkommit vilken av de två tjejerna som ska §7-kollas?

Båda
Citera
2022-10-23, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Då ska också Tove ha gjort sig ovän med de, som du spekulerar i, som velat ha henne som ”betalning”. Vem betalar av en ”skuld” med en random människa?
"Har inga pengar, men du kan få hon här och det som finns kvar i ölburken - det är mer än hälften kvar"
Nä, vi kan nog stryka den möjligheten.
Citera
2022-10-23, 12:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Alltså det är ju ingen slump att grannarna hör massa hårda dunsar och kraftiga ljud från JJs lägenhet precis samma natt som T försvinner. Efter ett bråk - och efter att T har varit i JJs lägenhet.

Det går liksom inte att trolla bort det där. Något avvikande har ju hänt i lägenheten, högst troligt ihopkopplat med Ts försvinnande.

Det märkliga är JJs beteende om det stämmer att hon rört sig (åkt?) till McD i samma veva. Det är svårt att se en röd tråd. Om hon nu ville få hjälp med att kidnappa/föra bort eller göra sig av med en kropp, så varför möta någon på McD av alla ställen för det?

Kanske T redan var bortforslad, är det uteslutet?

Vore i så fall inte första gången en gm besöker McDonalds eller en pizzeria efter att ha städat upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in