2022-10-23, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Han sa ju att hon kunde hålla sig undan frivilligt?

Han sa att han inte kunde utesluta det. Men han sa att han trodde att hon var utsatt för ett brott.
Citera
2022-10-23, 11:28
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Finns det några privatspanare som har gett sig i kast med fallet? Kan tänka mig att Toves anhöriga har köpt in privat-span som komplement till polisens arbete? Har de det?

Vad kostar det egentligen att hyra in en riktigt bra privatspanare ett par dygn(inkl. traktamente - resekostnader, mat och logi), om man vill ha top notch inom privat-span?

Det tror jag väl ändå är EXTREMT ovanligt.
Såhär tidigt i utredningen låter man väl ändå polisen sköta det?
Citera
2022-10-23, 11:28
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Be.Kind
Ok, funderar på att åka till Vetlanda nu. Kanske framme om ca 2 h. Vill bara leta på ställen som kanske inte prioriteras av MP/polisen då de måste följa utredningens riktning.

Så! Känner någon här för att stolpa upp intressanta platser som INTE känns sökta? Eller inte sökta ordentligt..?

Och! Känner någon seriös (troll undanbedes) för att göra en ny, tydlig och så korrekt det går, tidslinje?

Svara med sökplatser och en kort kommentar varför den platsen som en kommentar på detta meddelande. Likaså med tidslinjen. Inte massa dravel och utsvävningar, även om egna teorier såklart måste få ta plats. Men då förankrat till rimlighet (om nu något i detta känns rimligt &#128532 och till tidslinjen.

Tack på förhand!
(Varför jag ber om hjälp är för att jag måste rodda ihop mina barns dag och sedan köra till Vetlanda, hinner inte gå igenom tråden. Har följt den från början ska tilläggas)

Grymt att du åker till Vetlanda! 👍🏻
Jag planerar att åka imorgon och har efterlyst samma uppgifter som dig.

https://i.ibb.co/rfvWRfm/1-D7-DA599-5418-4-A3-E-9283-D329-D0-BA43-A1.jpg

Det röda området sökte polisen av i fredags.
Ett stort pådrag utan resultat.

Det är det gröna området jag undrar om antingen MP eller Polis har sökt?
Citera
2022-10-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Grymt att du åker till Vetlanda! 👍🏻
Jag planerar att åka imorgon och har efterlyst samma uppgifter som dig.

https://i.ibb.co/rfvWRfm/1-D7-DA599-5418-4-A3-E-9283-D329-D0-BA43-A1.jpg

Det röda området sökte polisen av i fredags.
Ett stort pådrag utan resultat.

Det är det gröna området jag undrar om antingen MP eller Polis har sökt?

Det är genomsökt, även dammen bredvid din gröna cirkel.
Citera
2022-10-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
GW på TV4:

- Tror att Tove inte är vid liv.

- Ovanligt fall, bryter alla mönster. Ovanligt med två unga kvinnor som mördare. När kvinnor mördar är det oftast egna barn eller någon släktrelation.

- Utesluter inte att det finns "andra alternativ". Tjejerna kanske inte vet vad som har hänt.

- Synnerligen kompetenta poliser som har hand om fallet enligt GW, "Grova brott, Jönköpingspolisen".

GW lät inte helt övertygad om de två tjejernas skuld.

Man kan bara hålla med GW. Det är ett märkligt och ovanligt fall. Påminner ganska mycket om en pusseldeckare med flera misstänkta med olika motiv och en massa olika händelser som sammanträffar i tiden. Bara det att hon följde med dessa "ovänner" hem på natten i dåligt väder till en liten lya för att diskutera något gammalt groll är ju osannolikt. Sedan hör grannar dunsar från lägenheten, en av tjejerna åker sedan till donken mitt i natten. Allt känns osannolikt.
Att sedan någon helt annan person skulle kommit och tagit henne på vägen hem eller något gör det hela bara än mer osannolikt.
Citera
2022-10-23, 11:33
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vi lägger till om någon inte vet vad HÖK står för:

Hök*Hemlig övervakning av elektronisk kommunikation.*Hök*regleras i 27 kap. 18 § rättegångsbalken och innebär att uppgifter hämtas in om meddelanden. Det gäller bland annat uppgifter om vilka telefoner som varit i kontakt med varandra och när det har ägt rum.

Källa: Rättegångsbalken
Även HDA får de tillgång till Hemlig dataavläsning, listar nedan de tvångsmedel polisen använder. De beslagtar datorer telefoner osv hos de som ingår i utredningen. Tömmer telefon och får ut all info.

De hemliga tvångsmedlen är i huvudsak:
hemlig avlyssning av elektronisk kommunikation
hemlig övervakning av elektronisk kommunikation
hemlig kameraövervakning
hemlig rumsavlyssning
hemlig dataavläsning
Även Messenger, Whats up, Swish, appen hälsa, bilder, Bank ID, taxi boknings appar osv ger positioner osv. Internet historik brukar ge bra info.

Sett polisen använda Snapchat och bank id väldigt många ggr senaste åren i förundersökningar.
Citera
2022-10-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Partnern eller exet är ju alltid den man tittar på först när motivet är okänt. Har fortfarande inte läst om något motiv som dom häktade skulle ha förutom nåt gammalt gräl.
Jo de vet jag.
Men hon anmäldes försvunnen söndag fm så då hade polisen info om pojkvännen redan och garanterat varit i kontakt med honom.
Nått måste gjort att att man söker honom i sin bostad på natten.
Varför inte under dagen/kvällen besökte dom honom?
Bara en sån sak som husis läggs mellan kl 06,00-21,00 om det inte finns andra skäl som tex fara för liv och hälsa, eller annat som gör att man ej kan vänta.
Så därför tycker jag det är skumt att dom kommer nattetid.
Citera
2022-10-23, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Det går väl ungefär likadant som här inne, det spekuleras hej vilt, men många är säkra på att det finns en eller flera inblandade, med tanke på platsen där cykeln fanns, där hölls en annan tjej inläst i flera dagar för att misshandlas o våldtas flertal ggr innan hon släpptes.

Att MJ och JJ bara blivit tvingade att få med sig TT o sen har dessa killar tagit över och anledningen till att tjejerna inte säger något är för att de själva vet att de råkar jävligt illa ut om de golar.
Det är den största snackisen här nu

Min fetning. Funderar lite i de banorna också. Har svårt att tro att Tova har blivit mördad i JJ lägenhet och att JJ och MH, två unga tjejer, skulle klara av att förflytta en död kropp själv och dessutom gömma henne och sen vara tysta om detta. Kanske har de "levererat" Tove som en betalning för knarkskuld om det nu är så att de höll på med sånt. Om det är så att det ligger gängkriminalitet bakom så lär vi nog aldrig få reda på var Tove tagit vägen.
Citera
2022-10-23, 11:36
Medlem
Till er som är bekanta med omgivningen och vägen mellan J.J s bostad och stället T skulle till för att sova,

Det var ju en del skador på cykeln. Kan hon ha blivit påkörd av en rattfyllerist som slängt in kroppen i bilen? Det var ju mörkt och halv storm. Kan en sån sak gått obemärkt förbi?
Citera
2022-10-23, 11:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Till er som är bekanta med omgivningen och vägen mellan J.J s bostad och stället T skulle till för att sova,

Det var ju en del skador på cykeln. Kan hon ha blivit påkörd av en rattfyllerist som slängt in kroppen i bilen? Det var ju mörkt och halv storm. Kan en sån sak gått obemärkt förbi?

Varför låsa cykeln och lämna på den plats den hittades?
Citera
2022-10-23, 11:39
Medlem
Tycker de ska släppa tjejerna..
Sedan sätta span och avlyssning.
Får nog ut mer på det sättet just nu.
Citera
2022-10-23, 11:40
Medlem
Om den där M har uppfostras i en pingst.familj borde hon ju erkänna omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in