2022-10-23, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Verkar inte vara så ljudisolerat utan mer en äldre
fastighet om jag tolkar bilden rätt. Tror nog det har hörts rätt bra vad som förekom i lägenheten på natten.
https://www.google.se/maps/@57.4322059,15.0728168,3a,70.5y,239.44h,93.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSGfVI0S0yscivNJSc0QHkw!2e0!7i1 6384!8i8192 ( länk från Grevens eminenta sammanfattning )

Väldigt lyhört man hör båda övre lägenheterna väl ifrån lägenheten på första plan, även lägenheten till höger på första plan har ett extra rum inbyggt i pannrummet så hörs väldigt bra vad som sker i källaren där ifrån (lägenheten). Och källartrappan upp på husets kortsida är precis vägg i vägg med det rummet
Citera
2022-10-23, 11:09
Medlem
Ezdanitoffs avatar
Ljudet av dunsar men inga skrik, enligt grannar = strypning.

Och jag tror kroppen i så fall är kvar i huset. Är den inte det borde en tredje person vara inblandad.

JJ anses manipulativ, enligt ett tidigare inlägg. Hon kanske är en Johanna Möller-typ. Tror hon är smartare än polisen och resten av världen. Särskilt om hon lyckades komma undan skulden för en brandattack. Megalomanin växer till sig, liksom.
Citera
2022-10-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Jag tror det är ganska lyhört. Det kan ju ha varit höga röster i trappuppgången som väckte grannarna. Sen bråk och dunsar och väggsparkar i lägenheten. Ingen lugn natt i det huset...

Bor man så har man nog lärt sig ungefär hur det brukar låta från ungdomarna ovanför och är det en avvikelse denna natt så är det intressant för utredningen.
Man kan hoppas att de noterat tiden dessutom. Och kanske kikat i fönstret och annat vi inte vet ännu.
Citera
2022-10-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezdanitoff

Och jag tror kroppen i så fall är kvar i huset. Är den inte det borde en tredje person vara inblandad.

JJ anses manipulativ, enligt ett tidigare inlägg. Hon kanske är en Johanna Möller-typ. Tror hon är smartare än polisen och resten av världen. Särskilt om hon lyckades komma undan skulden för en brandattack. Megalomanin växer till sig, liksom.

Huset måste väl ändå vara genomsökt? Inkl källarförtåd och liknande, finns inte alltför många ställen att gömma en kropp på i ett hus.
Citera
2022-10-23, 11:15
Medlem
Troians avatar
Citat:

Borde ändå inte huset vara genomsökt nu? Borde även lukta vid det här laget?
Citera
2022-10-23, 11:16
Medlem
Citat:

Huset borde vara det första dom sökte igenom. Skulle den dessutom vara kvar där så hade det börjat lukta för länge sen.
Citera
2022-10-23, 11:16
Medlem
Ezdanitoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Jo, man tycker ju det, men se mitt tidigare inlägg från igår.
Citera
2022-10-23, 11:18
Medlem
SpencerPratts avatar
Jag har inte tvn på, vad säger GW?
Citera
2022-10-23, 11:18
Medlem
Ezdanitoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Ett kattvindsutrymme vetter mot takfoten av huset, och takfoten är ventilerad. Med reservation för hur just denna lägenhet byggts på vinden, det vet jag förstås inte.
Senast redigerad av Ezdanitoff 2022-10-23 kl. 11:22.
Citera
2022-10-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
De ville väl utesluta att hon inte fanns där ? De kommer dock inte in i alla hyresgästers förråd, men de kommer åt tvättstugan, gamla matförråd, cykelförråd mm.
Hennes cykel har stått här utanför deras port flera ggr nör hon vart hos sin kille.
Förra veckan kom dom tillsammans med TTs pappa i hans bil med flyttlådor, förmodligen skulle hon väl börja flytta in hos sin kille
Tack för svar.
Sen kan man undra vad som var så viktigt att polisen kommer o söker pojkvännen natten mellan sön-mån?
De misstänkta som nu är häktade tog man inte kontakt med förrän på måndag fm.
Citera
2022-10-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Han får inte ihop det.
Citera
2022-10-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Han säger att det är märkligt med två unga kvinnor som misstänkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in