2022-10-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ortenmorsan
Hur kan du vara så säker på att polisen inte varit där veckan innan?!

För att om polisen ska in på området här så ser alla det, plus att en vän bor granne med hans lgh
Citera
2022-10-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Som boende i Vetlanda och boende på samma bostadsområde vet jag att TTs pojkvän bor i en lgh på gatan upp mitt Mcd, i de gula reviterade husen, området T*ppmurkl*n.
Polisen var inte där en vecka före händelsen men de var där natten till måndagen och ringde på.
De var även där i tisdags och knackade på hos grannar för att få hjälp med att öppna till källaren.
MP har även gått över hela bostadsområdet och skogen.
Det lyser dygnet runt hemma hos TTs pojkvän, men han har inte synts till så troligtvis bor han hemma hos sin mamma just nu.

Har träffat på både TT o hennes kille flertalet ggr nör de vart ute o gått till ex bilen lr de vart ute med en hund som det har ibland, båda två har alltid hälsat men verkat något tillbakna, tittar gärna åt annat håll o liknande.
De har hörts högljudda bråk flertal ggr fårn deras lgh av de som bor i samma trapp.
Men förövrigt inga konstigheter. Bråka gör väl alla par då o då
Vet du varför polisen var där och ville komma in i källaren?
Är det där T förvarar cykeln kanske och dom letade efter den?
Då är frågan när kontaktades polisen om att T's cykel stod lutad mot en husvägg.
Eller letade dom efter något annat?
Citera
2022-10-23, 11:00
Medlem
Citat:
Det är sådant som hörts några ggr då o då under lång tid, alltså tiden före försvinnandet.

Jag tänkte mer om vittnena dök upp och berättade detta efter hennes försvinnande. Folk tenderar att sätta sig själv i händelsernas centrum och överdriver saker.

Visst kan det vara sant ändå och dom kanske öven berättat det innan försvinnandet. Intressanta uppgifter iaf.
Citera
2022-10-23, 11:00
Medlem
Citat:
Det är sådant som hörts några ggr då o då under lång tid, alltså tiden före försvinnandet.
Några gånger under lång tid. Då förstår man varför polisen kan ha varit där veckan innan. Även om du missat att se det.
Citera
2022-10-23, 11:01
Medlem
Kan det varit så att de drogat ned TT i JJ’s lägenhet och därefter bundit fast henne? Under tiden som TT är fastbunden (grannar hör oljud) så möter JJ upp ytterligare MGM vid Mc Donalds, för en slutgiltig plan?
Polisen har sedan hittat spår av dessa droger/TT mobiltelefon hemma hos JJ som gör att de ökar misstankegraden.

I det stora hela är jag helt övertygad om att det är fler än dessa två kvinnor som gjort sig skyldiga till brott.
Citera
2022-10-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Verkar inte vara så ljudisolerat utan mer en äldre
fastighet om jag tolkar bilden rätt. Tror nog det har hörts rätt bra vad som förekom i lägenheten på natten.
https://www.google.se/maps/@57.4322059,15.0728168,3a,70.5y,239.44h,93.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSGfVI0S0yscivNJSc0QHkw!2e0!7i1 6384!8i8192 ( länk från Grevens eminenta sammanfattning )

Ja och är det en (ombyggd) vindsvåning så ökar kanske chansen att det låter neråt kan man tänka. Och omvänt då. Och det hörs i trappuppgången när tre(?)tjejer kommer hem från krogen antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
För att om polisen ska in på området här så ser alla det, plus att en vän bor granne med hans lgh

Ingen har uppsikt över sin grannes dörr 24/7 och det kan varit civila som var där....så tyvärr inget vi kan vara säkra på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tack för infon! Berätta gärna mer saker om du vet något! Och hur går snacket i bostadsområdet?

Det går väl ungefär likadant som här inne, det spekuleras hej vilt, men många är säkra på att det finns en eller flera inblandade, med tanke på platsen där cykeln fanns, där hölls en annan tjej inläst i flera dagar för att misshandlas o våldtas flertal ggr innan hon släpptes.

Att MJ och JJ bara blivit tvingade att få med sig TT o sen har dessa killar tagit över och anledningen till att tjejerna inte säger något är för att de själva vet att de råkar jävligt illa ut om de golar.
Det är den största snackisen här nu
Citera
2022-10-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
De flesta mördare blånekar. Oftast flera dagar, veckor. Även unga mördare. Även tjejer. Speciellt yngre är naiva och tror att de kan överlista och lura polisen. Det handlar om överlevnad.

Men i takt med att teknisk bevisning läggs fram och de inser att loppet är kört, då brukar de sjunga ut.

Är tjejerna skyldiga är jag övertygad om att åtminstone en av dem börjar sjunga ut inom åtminstone ett par veckor.
Tror inte heller att man ska underskatta skam eller förnekelse som orsak till tystnad.
Man vet att om man erkänner så blir man tvungen att hantera det, det blir liksom tydligt för en själv vad man gjort.
Föreställer mig att det kan kännas lite kymigt för en del att ha begått ett mord.
Citera
2022-10-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vet du varför polisen var där och ville komma in i källaren?
Är det där T förvarar cykeln kanske och dom letade efter den?
Då är frågan när kontaktades polisen om att T's cykel stod lutad mot en husvägg.
Eller letade dom efter något annat?

De ville väl utesluta att hon inte fanns där ? De kommer dock inte in i alla hyresgästers förråd, men de kommer åt tvättstugan, gamla matförråd, cykelförråd mm.
Hennes cykel har stått här utanför deras port flera ggr nör hon vart hos sin kille.
Förra veckan kom dom tillsammans med TTs pappa i hans bil med flyttlådor, förmodligen skulle hon väl börja flytta in hos sin kille
Citera
Medlem
Citat:
Det går väl ungefär likadant som här inne, det spekuleras hej vilt, men många är säkra på att det finns en eller flera inblandade, med tanke på platsen där cykeln fanns, där hölls en annan tjej inläst i flera dagar för att misshandlas o våldtas flertal ggr innan hon släpptes.

Att MJ och JJ bara blivit tvingade att få med sig TT o sen har dessa killar tagit över och anledningen till att tjejerna inte säger något är för att de själva vet att de råkar jävligt illa ut om de golar.
Det är den största snackisen här nu

Tänker det är viktigt när du skriver ”att på platsen hölls en … att utrycka att en bit från platsen eller skriva meter. Pizzeria Arena och Gränsgatan är inte samma plats.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och är det en (ombyggd) vindsvåning så ökar kanske chansen att det låter neråt kan man tänka. Och omvänt då. Och det hörs i trappuppgången när tre(?)tjejer kommer hem från krogen antar jag.
Jag tror det är ganska lyhört. Det kan ju ha varit höga röster i trappuppgången som väckte grannarna. Sen bråk och dunsar och väggsparkar i lägenheten. Ingen lugn natt i det huset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in