2022-10-23, 08:07
Medlem
Känner en som äger en Coop butik, hon tjänar 46. Då är hon chef över hela denna Coop. Det är ett Coop i ett mindre samhälle
Citera
2022-10-23, 08:23
Medlem
Pope666s avatar
cool, min kompis stefan jobbar som det! Jag frågade han vad han tjänar, han sa att han drog in 86-90 000 kr i månaden!

Typ mer n tandläkare o alla såna.

Din kompis borde begära MINST 20 000 kr mer i lön, minst alltså.
Citera
2022-10-23, 09:27
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Har en kompis som sökt tjänsten som färskvaruchef på en Coop i mellanstorlek. "Vanlig" Coop alltså. Och inte Stora Coop eller Coop nära, deras små butiker.

Min kompis påstår att lönen ligger på 52 000 vilket jag tycker låter extremt orimligt. Kollar jag Google så är det runt 35 000 för män, 32 500 på kvinnor. Inte ens en butikschef för en stor Coop verkar tjäna mer än typ 44-50.

Problemet är att min kompis har ett jobb som i dagsläget tjänar runt 40, med mycket mindre stress, så jag vill inte att han hoppas få en jätteboost i lön och bli besviken och få massa mer stress i livet, samt sämre lön.

Någon som vet om hans påstående i lön stämmer?
Hur kommer det sig att det skiljer 2500kr för kön? märkligt
Citera
2022-10-23, 09:37
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogslayer
Spontant låter det som en väldigt hög lön, luktar bullshit om det är på en mellanstor Coop.

Vet att killen som var butikschef på en maxi här i stan drog in runt 65 i månaden. De hade publicerat en sån dät skitartikel med betalvägg, typ "Handlarna med störst lön i din stad". Att då en färskvaruchef på en långt mindre coop med kanske en 1/10 av omsättningen som en maxi har drar in 52 låter väldigt osannolikt. Sen kan jag ha fel, och rättar mig givetvis om det kommer in belägg som pekar åt annat håll.

35-40 låter mer rimligt på sin höjd.

Handlarna äger ju butiken, tvivlar starkt på att en anställd butikschef tjänar 65 tkr/mån.

Chefstillägget i butik är väl rätt mediokert, sen jobbar du i butik som alltid har öppet förutom natt blir det mycket ob. Men så ska man jobba söndagar, helgdagar etc.

Vi har grannar som jobbat länge på maxi och har antagligen ansvar för varsin avdelning. Ligger runt 40 tkr/mån inkl ob enligt ratsit.
Citera
2022-10-23, 09:58
Medlem
Klaisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Hur kommer det sig att det skiljer 2500kr för kön? märkligt

Fler män än kvinnor totalt, fler år i tjänst totalt, högre lön totalt
Citera
2022-10-23, 10:08
Medlem
bogslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Handlarna äger ju butiken, tvivlar starkt på att en anställd butikschef tjänar 65 tkr/mån.

Chefstillägget i butik är väl rätt mediokert, sen jobbar du i butik som alltid har öppet förutom natt blir det mycket ob. Men så ska man jobba söndagar, helgdagar etc.

Vi har grannar som jobbat länge på maxi och har antagligen ansvar för varsin avdelning. Ligger runt 40 tkr/mån inkl ob enligt ratsit.

Sluta va korkad!! Fram med belägg om du anser att jag har fel
Citera
2022-10-23, 11:16
Vet en som är chef för ett Coop i ett samhälle 5-10000 invånare. Bra omsättning, mycket turister. Tjänar mellan 6-700 000kr årslön. Jobbar betydligt mer än 40 t vecka. Är riktigt chefsjobb, schema anställda,ekonomi osv. Jobbar också på golvet. Kan rycka ut om kyl larmar mm.
Senast redigerad av lone star 2022-10-23 kl. 11:21.
Citera
2022-10-23, 12:15
Medlem
Citat:
Sluta va korkad!! Fram med belägg om du anser att jag har fel

Korkad?, jag har infon jag anger det är ju du som svamlar om en lista från tidningen. Fram med listan eller knip igen, Ica-handlaren är fortfarande ägare av butiken. En jäkla skillnad mot att vara anställd butikschef eller ansvarig för grönsakerna.

Jag kollade random butikschef och butikschefen på Coop mitt tjänar 45 600:-/mån om du kollar ratsit, alltså inkl ob och övertid, så vem är korkad?

Han som äger Maxi här har tar ut en lön på ca 50 tkr/mån. Sen utdelning på några miljoner per år. Så funkar det för ägare av ett AB, ingen idé att kolla månadslön.
Citera
2022-10-23, 12:20
Medlem
bogslayers avatar
Citat:
Korkad?, jag har infon jag anger det är ju du som svamlar om en lista från tidningen. Fram med listan eller knip igen, Ica-handlaren är fortfarande ägare av butiken. En jäkla skillnad mot att vara anställd butikschef eller ansvarig för grönsakerna.

Jag kollade random butikschef och butikschefen på Coop mitt tjänar 45 600:-/mån om du kollar ratsit, alltså inkl ob och övertid, så vem är korkad?

Han som äger Maxi här har tar ut en lön på ca 50 tkr/mån. Sen utdelning på några miljoner per år. Så funkar det för ägare av ett AB, ingen idé att kolla månadslön.

Jag ser fortfarande inga bevis, bara massa svammel
Citera
2022-10-23, 12:31
Medlem
Citat:
Jag ser fortfarande inga bevis, bara massa svammel

Exakt som från dig då menar du?

Skriv namnet på han du "vet" som har 65 tkr som BC och var han bor så kan jag verifiera det direkt med ratsit.
Senast redigerad av Krille.the.Petterson 2022-10-23 kl. 12:35.
Citera
2022-10-23, 12:58
Medlem
jtds avatar
Citat:

Skriv namnet på han du "vet" som har 65 tkr som BC och var han bor så kan jag verifiera det direkt med ratsit.

Som du säger i ditt inlägg så blir det nog svårt med en centralägd coop att få ut summorna.

I privatägda butiker, inom t.ex axfood, som helt ägs av ett privat företag och går på franchise eller familjeägt så är summorna inte ovanliga i alla fall i vår huvudstad om det är en större butik som går bra att ha ~60 som bc. På Coop vetefan. Riktigt kommuniststyre.
Citera
2022-10-23, 13:09
Medlem
bogslayers avatar
Citat:

Nej, från dig. Hörredu det är du som var bevisbördan för du påstår något. Jag har redan angett en källa som stöd för mitt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in