2022-10-22, 23:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Var det inte nån folkomröstning ganska nyligen i minst 4 regioner i östra Ukraina? Jag måste ha missat resultatet kan du påminna mig om hur resultatet blev när människor fick välja själva... minns inte riktigt!
Du är helt dum i huvudet om du försöker intala mig att det valet skulle vara korrekt utfört eller legitimt.
Att du ens nämner det indikerar på att du är är väldigt oseriös och efterbliven.

Det är därför det inte går att diskutera med ryssens nät-orcher eller förhandla fred med Ryssland, för Ryssland har en alternativ uppfattning om precis allt. Slutsats? Ingen fred med det orchiska Ryssland.
Citera
2022-10-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Och du skulle vara en trovärdig källa menar du? 🤣

Källa? Du och jag som alla andra har väl snappat upp att ca 50% av HELA Ukrainas elförsörjning är utslagen redan. Dom säger det ju för sjutton till o med på svt idag och redan igår om jag minns rätt.

Det är väl en källa ni globohomo alltid tror på i vanliga fall.
Citera
2022-10-22, 23:17
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Var det inte nån folkomröstning ganska nyligen i minst 4 regioner i östra Ukraina? Jag måste ha missat resultatet kan du påminna mig om hur resultatet blev när människor fick välja själva... minns inte riktigt!
Nu fortsätter du bara med ditt proryska narrativ. Alla vet att de omröstningarna inte gick rätt till.
Om du vill hålla de som sanna, kan förstås Ukraina göra nya omröstningar om de tar tillbaka områdena medan de övervakar dem med soldater.
Blir det så och alla röstar för att vara kvar i Ukraina, kommer du då anse att de gått rätt till. Pröva att svara ärligt, om du kan.
Jag är skeptiskt och tror att du kommer att sprida desinformation då du inte går att lita på. Jag anser dig mer opålitlig än ens DN kan vara när de är som värst.
Citera
2022-10-22, 23:18
Medlem
Citat:
Jag stödjer ingen jag vill inte se krig. Jag är varken ukrainare eller ryss jag är svensk. Det enda jag är intresserad av är sanningen och vad som egentligen händer i detta. Och jag söker och får information från hela spektrat av rapportering från olika länders medier. Och man kan enkelt räkna ut att det stämmer inte alls med verkligheten det man får från Sveriges och andra västländers propaganda kanaler. Det är äckligt vad det ljugs och förvrängs i västmedia så långt har jag fattat.

Dom borde ha satt sig vid förhandlingsbordet för längesedan men det är USA/NATO som vägrat och dom driver på detta krig och lidande så mycket har jag fattat. Som sagt allt jag vill se och är intresserad av är sanningen och bara det sen spelar det inte mig nån roll om Ukraina eller Ryssland vinner det skiter väl jag i det här är deras krig inte Sveriges. Sluta lägg er i andras affärer med näsan i blöt.

När Macron försökte medla så hade ju Putin viktigare saker för sig, han skulle gubevars spela hockey, så mäkla fred med Ukraina låg rätt så långt ner på prioriteringslistan. Och enligt Lavrov så hade dom inte invaderat Ukraina. Det är ju svårt att förhandla när presidenten inte har tid, utrikesministern har inte en aaaning om att ryska trupper befinner sig i Ukraina. Och så har ryssarna en lista med omöjliga punkter som dom borde fatta att inte någon någonsin kommer att acceptera. Men med dina diplomatiska insikter kanske du skulle anmäla dig som medlare som löser upp alla ryska knutar, vem vet du kanske är kandidat till nästa fredspris.
Citera
2022-10-22, 23:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, det går dåligt för ryssarna i Bakhmut:

Eller dåligt och dåligt. Jag antar att det är kanonmaten från ryska fängelser som slaktas just nu. Så sett ur en annan synvinkel så kan man se det som en vinst även för Ryssland. Deras värsta skräpmänniskor utplånas. En win-win situation för bägge parter.
Ja Wagner sjunger nog på sista versen nu i Ukraina. Tror inte de hittar så måmga fler "frivilliga" faktiskt. De la ut ett meddelande idag där de tycks varna för att Röda Armén ska spränga dammen. Wagner verkar för länge sen ha insett vartåt kriget kommer att gå från här.

https://twitter.com/TaniaGRM/status/1583928146705125376
Citera
2022-10-22, 23:20
Moderator
-Info-s avatar
För denna Wagner-soldat gick det snett:

Citat:
"One of countless Russian assaults in Bakhmut ended in another of the countless failures. That Wagner mercenary survived but is now a POW."

https://twitter.com/Tendar/status/1583042636038168578
https://twitter.com/search?q=%23Bakhmut%20countless&src=typed_query&f= top

Det positiva för hans del är att han slapp dö. Nu är han krigsfånge istället.

Filmad i Bakhmut.
Senast redigerad av -Info- 2022-10-22 kl. 23:24.
Citera
2022-10-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Du har helt uppenbart inte varit i Östeuropa, det är svindyrt och har alltid varit svindyrt att värma sina bostäder med el. Man eldar, punkt.

Du vet ingenting om nånting.

Hahaha som sagt varit i odessa och kan lova dig att dom hyreshusen eldas det inte mycket i kan jag säga.

Vad menar du ska sjukhusen också klara sig utan el eller ska dom elda igång operationssalarna också? Och laga mat ska dom göra det över öppen eld över hela Ukraina?

DU verkar inte fatta mycket kan man ju lugnt säga.
Citera
2022-10-22, 23:21
Medlem
KillPus avatar
Riktiga krigsbilder!

https://twitter.com/PaulJawin/status/1583874668439617538
Citera
2022-10-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Väldigt många har klarat en vinter redan utan el tack vare ryssen. En vinter till kommer inte göra någon skillnad alls. Dessutom gott om tid att förbereda sig speciellt på landsbygden där de flesta kör gas eller eldar med ved. Städerna kan bli lite kärvare men så länge man tak över huvudet,skydd från vinden och nederbörd så kommer vi inte se några stora förluster av människoliv pga av någon elbrist.

Förra vintern inriktade ryssen inte på att slå ut elen, som man börjat med senaste tiden och redan lyckas slakta 30-50% av elen.

Vad tror du händer med företag, sjukhus, skolor m.m. som måste ha el för verksamheten?
Det kommer bli en mörk kall vinter i Ukraina.
Citera
2022-10-22, 23:25
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Hahaha som sagt varit i odessa och kan lova dig att dom hyreshusen eldas det inte mycket i kan jag säga.

DU verkar inte fatta mycket kan man ju lugnt säga.
Det eldas i fjärrvärmeverken, så sluta snacka om att fatta
Citera
2022-10-22, 23:27
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja Wagner sjunger nog på sista versen nu i Ukraina. Tror inte de hittar så måmga fler "frivilliga" faktiskt. De la ut ett meddelande idag där de tycks varna för att Röda Armén ska spränga dammen. Wagner verkar för länge sen ha insett vartåt kriget kommer att gå från här.

https://twitter.com/TaniaGRM/status/1583928146705125376

Wagner PMC

[quote]The enemy has absolutely no motive to blow up the hydroelectric power station. The Armed Forces of Ukraine have in order to take Melitopol in the spring, the front of the battle for it is planned to be opened from the Zaporozhye region, and also, in fact, to attack from Kherson. So I subjectively believe that the enemy has no goals to destroy the already abandoned city, which we simply do not have the opportunity to defend, not so much due to the smallness of forces and means, but in broken logistics. This, by the way, is about the fact that the enemy stubbornly hit the bridge for three months, while we rejoice at the arrivals of "Geraniums" that do not affect absolutely anything.[/QUOTE]

Wagner även inte alls imponerad av moppedrönarna heller och inte heller att spränga dammen.
Citera
2022-10-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det går att laga. Men för att få situationen under kontroll måste man få stopp på drönarattackerna.

Och hur får man stopp på dom?
Nej det får man inte stopp på. Du ser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in