2022-10-22, 22:08
Medlem
trallexs avatar
Det var en ganska bra serie men inte direkt top-tier, så att säga. Underhållande, väldigt bra prestationer men samtidigt i vissa lägen katastrofalt konstiga scener.
Citera
2022-10-22, 23:06
Medlem
Är avsnittet som kommer imorgon/övermorgon säongens sista?
Citera
2022-10-22, 23:09
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Är avsnittet som kommer imorgon/övermorgon säongens sista?

Yes det är säsongens sista, och förhoppningsvis sista för evigt. maken till dålig serie var det länge sedan man såg.
Citera
2022-10-22, 23:19
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Yes det är säsongens sista, och förhoppningsvis sista för evigt. maken till dålig serie var det länge sedan man såg.

Håller med dig helt.
Satan vilken skitserie...
Citera
2022-10-22, 23:44
Medlem
Citat:

The Lord of the Rings: The Rings of Power är hästlängder sämre.
Citera
2022-10-23, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Håller med dig helt.
Satan vilken skitserie...
Nej verkligen inte.
Citera
2022-10-23, 17:37
Medlem
Citat:

Säsong två har fått grönt ljus. Pratas om 4 säsonger...

Nu börjar ju kriget så blir ju lite mer action 😉
Citera
2022-10-23, 21:02
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Säsong två har fått grönt ljus. Pratas om 4 säsonger...

Nu börjar ju kriget så blir ju lite mer action 😉

Ja, snacka om cliffhanger, fan nu vill man ju se mer, synd att stämningen skall förstöras genom att vänta till troligtvis 2024.
Citera
2022-10-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja, snacka om cliffhanger, fan nu vill man ju se mer, synd att stämningen skall förstöras genom att vänta till troligtvis 2024.

Eller så läser du böckerna och du har inte mycket spänning kvar. Historien börjar mer än 12000 år före med just skogsbarnen och dess skapande av vitgångarna. Hela Stark-historien hittar du 1000 år före House of Dragons.
I böckerna får du också kopplingar mellan skogsbarnen och Bran den trasige och varför Arya verkligen blev en tjänarinna av de mångfacetterade gudarna .
Citera
2022-10-23, 22:46
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Eller så läser du böckerna och du har inte mycket spänning kvar. Historien börjar mer än 12000 år före med just skogsbarnen och dess skapande av vitgångarna. Hela Stark-historien hittar du 1000 år före House of Dragons.
I böckerna får du också kopplingar mellan skogsbarnen och Bran den trasige och varför Arya verkligen blev en tjänarinna av de mångfacetterade gudarna .

Ahh, ok. Jag såg "originalserien" och har börjat läsa böckerna till denna nu. Kampen om järntronen som första. Vete tusan dock, jag verkar ha gjort bort mig som fixade dessa som pocketböcker. Texten är så jäkla liten så man blir galen, de har verkligen bombat text på varje sida, värsta jag varit med om,ögonen blöder. Hursomhelst då har jag en jäkla massa böcker att läsa!
Citera
2022-10-24, 13:24
Medlem
Oerhört bra serie, fortsätter dom hålla denna nivå så kommer HoD gå förbi GoT.
Citera
2022-10-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Oerhört bra serie, fortsätter dom hålla denna nivå så kommer HoD gå förbi GoT.
I alla fall säsong 5-8 av GOT.
Krävs mer om den ska gå om säsong 1-4, som jag anser är bland det bästa som gjorts i denna genre. Men Fire & Blood som HOTD är baserad på är inte i närheten av samma kvalité som A Song of Ice and Fire. Så författarna av denna serie jobbar i motvind i jämförelse med vad D & D (författarna av GOT) som egentligen kunde köra copy paste från böcker i de första fyra säsongerna. Sen när böckerna började ta slut (egentligen inte då de valde att inte ta med flera nya karaktärer och handlingar som introducerades i fjärde och femte boken) så tappade serien i kvalitet. Istället försökte författarna att sminka över problemen genom att göra spektakelavsnitt som Hardhome, Battle of the Bastards, Light of the Seven etcetera som var väldigt bra men påverkade knappt handlingen efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in