2022-10-22, 22:20
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Aggressorn är USA och NATO och Rysslands reaktion bara ett resultat av det. Det Ukrainska folket är ett offer och Zelenskyj en bedragare, lögnare och landsförädare. Se tillbaka i tiden hur NATO flyttat fram hela tiden till Ryssland gränser för att få ett slagläge och det fick man nu i Ukraina som agerar proxy. Innan statskuppen 2013 var det ett jäkla tjat ifrån nationalisterna att kasta ut ryssarna ifrån deras flottbas på Krim och och låta NATO härja vilt. Till och med att skaffa kärnvapen togs upp. Ryssland agerade och många i södra och östra Ukriana ville inte längre ha något med Kiev-regimen att göra därav inbördeskriget som uppstod. Inbördeskriget gick inget vidare för Ukriana så Minsavtalet slöts men inte heller det kunde man följa och avsluta dödandet i Donbas. Under dessa åtta år har istället NATO tränat och utrustat Kiev-regimen för att återta Donbas och Krim. Ryssland väntade länge på att avtal och fred skulle komma men tröttnade efter alla år och agerade istället. Man slog till innan Ukraina och NATO gjorde det och här är vi. Fred och en överenskommelse var nära i mars men USA och NATO sa stopp och kriget fortsätter och eskalerar.

Hur många gånger ska man upprepa det här innan det går in i era tröga skallar? NATO blir Europas fall och det är bara att konstatera då vi ser oss omkring i våra ekonomier.

Din historieskrivning är inte helt korrekt.

Det var inte Ukraina som drev på för Minsk-avtalet utan Ryssland. Ukraina har heller inte brutit mot Minsk-avtalet. Det har däremot Ryssland och de ryskstödda separatisterna.

Folket i östra Ukraina vill uppenbarligen ha något med regimen i Kiev att göra. Alldeles särskilt vill de ha något med landsförrädaren Zelensky att göra eftersom de med stor majoritet röstade på honom i presidentvalet 2019.

Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Är väl mest USA som plågar Ukraina nu som håller detta vansinne igång och inte vill ha någon fredlig lösning. Detta är startat av USA för att försvaga ryssen och hålls igång av USA oavsett om ukrainska befolkningen får lida eller inte det bryr dom sig inte om på något vis. Ett utnyttjande av Ukraina som land och deras stackars befolkning.

Den stackars ukrainska befolkningen har i många opinionsundersökningar uttryckt att de vill fortsätta kriga tills ryssarna är utslängda. En åsikt som är fullt naturlig. Särskilt som ukrainarna just nu vinner och ryssarna retirerar.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ja absolut. Det grundar jag på vad ukrainare själva sagt till mig och det säger sig självt att ingen människa som är vid sina sinnens fulla bruk vill ha krig. Sådant vill bara extremister som är sjuka i huvudet och ser på sina medmänniskor som orcher, dvs nazister.

Skulle du vilja bo i krig? Ingen el, ingen värme, ont om förnödenheter och konstanta flyglarm? Vad får dig att tro Ukrainas folk vill ha det så, hellre än att leva i fred med Ryssland?
Jag borde vetat bättre än att fråga dig en seriös fråga.
Självklart vill de inte bli anfallna av Ryssland.
Du inser inte att ukrainas folk fattar vem det är som slår ut deras el och vatten?

Du tror säkert att de bränner säkert brittiska och amerikanska flaggor för fullt i Kiev nu.
De kräver dagligen att Zelensky ger upp, men han vägrar. Nazistjude som han är.
Men om Putin plågar folket lite till kommer de börja älska honom och välkomna honom som befriare!
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag stödjer ingen jag vill inte se krig. Jag är varken ukrainare eller ryss jag är svensk. Det enda jag är intresserad av är sanningen och vad som egentligen händer i detta. Och jag söker och får information från hela spektrat av rapportering från olika länders medier. Och man kan enkelt räkna ut att det stämmer inte alls med verkligheten det man får från Sveriges och andra västländers propaganda kanaler. Det är äckligt vad det ljugs och förvrängs i västmedia så långt har jag fattat.

Dom borde ha satt sig vid förhandlingsbordet för längesedan men det är USA/NATO som vägrat och dom driver på detta krig och lidande så mycket har jag fattat. Som sagt allt jag vill se och är intresserad av är sanningen och bara det sen spelar det inte mig nån roll om Ukraina eller Ryssland vinner det skiter väl jag i det här är deras krig inte Sveriges. Sluta lägg er i andras affärer med näsan i blöt.

En svensk håller inte på Ryssland till att börja med. Du hyser någon sjuk beundran för psykopatdvärgen, troligen kombinerad med foliehatteri om judar som styr världen.

Ryssland ska ge upp, lämna ut krigsförbrytarna och betala ofantliga skadestånd för sina monstruösa brott. Tills de går med på det ska kriget fortsätta. Ukraina eller Väst ska bokstavligt inte backa en cm.
Citera
2022-10-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Angående Winston Churchill:

Zelensky är en stor ledare, som har växt med uppgiften. Helt klart så lirar han i samma division som personer som Winston Churchill, även om han förstås inte helt kan mäta sig med Winston Churchill. Men han lirar i samma division i alla fall. Han kommer att bli ihågkommen av historien, som en av världens mest modiga presidenter.

Man kan säga så här om Churchill lirade i Premier League i fotboll så lirar Zelensky i korpenserien alltså det under division 5 ungefär. Går inte ens att jömföra stora ledare från WW2 med någon docka som gör allt vad hans överordnade från en annan nation säger åt människan. Det mesta framför en feg green screen i miami eller italienska Rivieran dessutom.
Citera
2022-10-22, 22:21
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ukraina kommer snart inte vara ett utvecklat land.

Ryssland är ett u-land, så man kommer ändå vara mer utvecklade än Utedass-land
Citera
2022-10-22, 22:22
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Det är äckligt vad det ljugs och förvrängs i västmedia så långt har jag fattat.

.
Du menar att du vänder dig till ryskkontrollerad media för balans och din slutsats då blir att "västlig media" ljuger och förvränger. Reuters, AP, SKY, Aftonbladet, SVT, DN, CNN, BBC, Al Jazeera, ja, medier över hela spektrat och olika nationaliteter är de som förvränger om Rysslands krig mot Ukraina. Och att ryska statskontrollerade medier är att föredra kring Rysslands invasion av Ukraina?

Ridå ned. Hur mycket får du i ersättning från Kreml?
Citera
2022-10-22, 22:24
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Så du kör på Nazist-temat?

Andra Putin-runkare i tråden kör på temat att Ryssland krigar för traditionella värderingar och mot det dekadenta bögsamhället...

Tips: Kan inte du och andra Putin-runkare här i tråden ta lite time off och snacka ihop er vad kriget egentligen handlar om. Lite att välja på:

a) Man slåss mot nazister i Ukraina
b) Man slåss mot böglobby och judar i Ukraina
c) Man slåss för att "skydda" civilbefolkning i Ukraina (de man slaktar och terroriserar)
d) Man slåss mot väst (obs: EU och USA brukar inte benämnas nazister)

Du glömde.

g) Hitta biologiska massförstörelsevapen.
Citera
2022-10-22, 22:25
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag har kommit fram till detta genom att läsa kinesisk, rysk, svensk, brittisk, amerikansk och japansk media samt "read outs" som indikerar samarbete och avtal. Här är ett exempel på ett samarbete mellan Kina, Ryssland och Indien;

Det skall sägas att Indien är velig givet sin prekära situation. Kina stödjer inte öppet Ryssland men som Washington DC (korrekt skall medges) hävdar så är detta inte riktigt sant. Till och med Hong Kong gömmer nu undan både ryska yachter och pengar. I Hong Kong har västvärldens ingen jurisdiktion. Det är relevant är att Kina och Indien inte inför sanktioner mot Ryssland. Det tyder på antingen neutralitet eller ett tyst stöd.

Kina och Indien försöker hålla sig utanför konflikten och ser till sina egna intressen.
Hur du kan få detta till att de står på Rysslands sida i konflikten är för mig ett mysterium.
De har även "samarbete och avtal" med väst. Med all säkerhet värt mer för dem än avtalen med Ryssland. Om de tvingas välja sida så lär de dumpa Ryssland illa kvickt.
Citera
2022-10-22, 22:26
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag stödjer ingen jag vill inte se krig. Jag är varken ukrainare eller ryss jag är svensk. Det enda jag är intresserad av är sanningen och vad som egentligen händer i detta. Och jag söker och får information från hela spektrat av rapportering från olika länders medier. Och man kan enkelt räkna ut att det stämmer inte alls med verkligheten det man får från Sveriges och andra västländers propaganda kanaler. Det är äckligt vad det ljugs och förvrängs i västmedia så långt har jag fattat.

Dom borde ha satt sig vid förhandlingsbordet för längesedan men det är USA/NATO som vägrat och dom driver på detta krig och lidande så mycket har jag fattat. Som sagt allt jag vill se och är intresserad av är sanningen och bara det sen spelar det inte mig nån roll om Ukraina eller Ryssland vinner det skiter väl jag i det här är deras krig inte Sveriges. Sluta lägg er i andras affärer med näsan i blöt.
Men det är försåts rent skitsnack. Ryssarna kan förstås sluta bomba idag. Du ställer dig på samma sida som ondskan.
Om du är svensk borde du visa det. För du beter dig fan i mig inte som en svensk. Personligen tycker jag du ska säga upp dig ditt medborgarskap tills du vuxit upp.

Du sitter och läser rysk propaganda och tror du har kommit på något. Men du är bara en nyttig idiot. Putins lilla springpojke. Om du skiter i vem som vinner, varför är det bara ryssarnas sida om saken som du för fram. Sanningen är enkel. Ryssland har anfallit Ukraina för att annektera deras land av ekonomiska, imperialistiska och geopolitiska orsaker.
Det är du som ska sluta lägga näsan i blöt i det du inte fattar. Bara det sista uttalandet visar att du är Putins springpojke. Sen kör du exakt samma snack som alla Putins springpojkar här.

Men fortsätter det så här kommer man förmodligen att utvisa alla ryssar från Sverige. Vi kan inte ha eran typ här. Ni är ett hot mot hela samhället.
Citera
2022-10-22, 22:26
Medlem
Citat:

Jag vill också se förhandlingar. De flesta sunda (etniska) svenskar vill det. Tyvärr figurerar det personer som är känslomässigt knutna till Ukraina i tråden. Antagligen en del ultra-nationalistiska ukrainare. De avskyr ryssar på ett nära rasistiskt sätt. Förvisso inte helt oförståeligt givet Ukrainas historia. Innan CIA:s färgrevolution 2014 var Ukraina redan ett politiskt delat land och etnisk konflikt var väntad. Det är bättre för alla parter om Ukraina ger bort östra rysktalande Ukraina till Ryssland. Vi får ett snabbt slut på kriget och Ukraina kan uppgå i EU och NATO. Tyvärr verkar inte ukrainarna ge med sig. Inte heller ger USA och EU med sig för att inte tala om många av trådens användare. Således, kriget kommer fortsätta tills någon sida vinner. Om vi tittar på de stora penseldragen verkar Ukraina vara en "sideshow" i ett större geopolitiskt spel.

Citat:
Om det stämmer att Ryssland har slagit ut 40-50% av HELA Ukrainas elförsörjning redan nu så här snabbt, på bara några dagar kanske en vecka eller nåt så skulle jag nog inte underskatta hur snabbt Ryssland kan slå ut 60-100 % av elförsörjningen på en gång om dom vill. Fan innan oktober är slut förmodligen. Och då är det rena natten bokstavligen talat.
Ukraina kommer få välja mellan att fortsätta kriga eller prioritera civilbefolkningen och förhandla. Vi får se om detta räcker. Ukraina är dock ingen demokrati och den ukrainska regeringen tar order från Washington DC så jag tror inte detta spelar så stor roll. Ukraina kommer fortsätta kriga tills den sista ukrainaren.
Citera
2022-10-22, 22:28
Medlem
Citat:
Nej men han är dockan som USA har utsett till nån sorts ledare som krigshetsar och vägrar sätta sig ner vid förhandlingsbordet och diskutera en fredlig lösning. Så han kommer ytters få skulden till en början om Ukraina går in i en strömlös vinter. Kommer aldrig hålla till 1 december ens. Innan dess har civila redan börjat frysa ihjäl. Det kan bli kallt i Ukraina tro mig

Zelensky är vald av folket.
Zelensky krigshetsar inte utan fredshetsar. Ryssarna vägrar dock sluta anfalla Ukraina trots att de uppfyller Zelenskys fredsträvan genom något så enkelt som att lämna Ukraina.
Zelensky har stöd av över 90% av folket i sin fredssträvan.
Citera
2022-10-22, 22:28
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ukraina kommer snart inte vara ett utvecklat land.

Putin försöker fixa det, men samtidigt driver han sitt eget land mot Nordkorea-status. Ett urfattigt, inkrökt skräckvälde med vänner bara bland kufstater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in