2022-10-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Skrev något liknande förut men fick som svar av trådens vakthundar att: Tove skulle "hem" till hennes pappa och inte till pojkvännen - därför gick pojkvännen och lade sig efter det sista "jag är på väg hem" telefonsamtalet.

Hur dessa personer vet detta har jag ingen aning om. Har inte sett någon källa. .

Vet gör jag inte, men för mig låter det mer rimligt beroende på tidpunkter och geografin. Nöjet stänger klockan 1, och istället för att då cykla 500 meter till pojkvännen så väljer hon att följa med två andra personer 1 km i motsatt riktning i syfte att reda ut något. Efter det hade hon antingen tänkt cykla tillbaka genom staden till pojkvännen, eller den mycket kortare biten hem till sig själv. Själv hade jag valt det sistnämnda.
Citera
2022-10-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Polisen vet med all säkerhet mer än oss och de har valt att hittills fokusera helt på de två som sitter häktade. Men du har så klart rätt i att ingen kan avföras i det här läget. Det jag avsåg var mer att släppa pojkvännens förmodade "maniska kontrollbehov". Det finns inget sådant. Bara en sund känsla av omtanke, vilket flera i tråden verkar ha svårt att identifiera sig med.
ok om du vet att pojkvännen har förmågan till omtanke, hur kom det sig då att han inte gick henne
till mötes. De två hade haft två samtal och hon sa sig vara på väg hem- han borde kunnat gå ut och möta henne.
Nu vet väl ingen om hon verkligen var på väg hem till pojkvännen
hon kan lika gärna ha tänkt sig att gå /cykla hem till sin egen far.
Hon var skriven hos sin pappa och borde rimligtvis ha ansett att det var hennes hem.
En pojkvän som ringer och kollar henne under utekvällen -ich hon ringer honom tillbaka under nattens timmar- visst borde han gått ut och mött henne istället..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Haha va? Sprida det som en trådsanning?
Säger vad jag tror och jag tror hon skulle sova hemma hos sig då det ligger så pass nära JJ lägenheten och kan också varit en anledning till att hon hängde med dem åt det hållet, för att hon ändå bort däråt, pojkvännen bor en bra bit åt motsatt riktning och
det som står i media är att Tove aldrig kom _hem_ efter en utekväll och att anhöriga inte fick tag på henne på söndagsmorgonen, precis som du säger vad du tror. Vi vet inte ens om pojkvännen var hemma, han kanske inte ens var i stan den helgen. Jag vet inte det, inte du heller. Så sluta säg till folk vad dem får ha för teorier. Vem tror du att du är egentligen 🙃

Det finns inga avstånd i Vetlanda … snabba cykelvägar … dem skulle ändå till donken så då fanns alla möjligheter att ta sällskap
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Har du fått höra den där storyn om vad som hände på Nöjet? Skulle du kunna luska lite och höra om hon var där själv eller om hon gick med dem?

Kan hon ha blivit dit lurad? Tänker på att hon satt där själv och var orolig för en vän som hon såg på Snap-kartan var på Nöjet.

Kan de har bett henne komma dit för att bråka med henne?

Är det Vetlandas kickers-brudar som sitter anhållna?

Uppdaterar så fort jag hör något om det, det verkar som sagt rätt tyst om allt men om man varit på förhör brukar man ju föröka knipa pga man blir ombedd att göra det för att inte påverka utredningen.
Citera
2022-10-22, 22:21
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Hur jävla stort är Vetlanda? Borde ju funnit henne nu tycker man med så många letande.
Vetlanda är ju inte så stort, Men finns ju mycket skog, sjöar och hål att stoppa en liten flicka i runtomkring.
Det här verkar väldigt invecklat ändå, kanske mer välplanerat än man först kan tro? Hoppade Tove in i den där bilen som övervakningsfilmen som nyligen släpptes visade så kan hon ju hamnat en bra bit bort.
Citera
2022-10-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok om du vet att pojkvännen har förmågan till omtanke, hur kom det sig då att han inte gick henne
till mötes. De två hade haft två samtal och hon sa sig vara på väg hem- han borde kunnat gå ut och möta henne.
Nu vet väl ingen om hon verkligen var på väg hem till pojkvännen
hon kan lika gärna ha tänkt sig att gå /cykla hem till sin egen far.
Hon var skriven hos sin pappa och borde rimligtvis ha ansett att det var hennes hem.
En pojkvän som ringer och kollar henne under utekvällen -ich hon ringer honom tillbaka under nattens timmar- visst borde han gått ut och mött henne istället..

Ja en person som bryr sig säger oxå oftast. Hör av dig när du är hemma så jag vet att du kommit hem ordentligt.. men som sagt. Han kanske reagerade på natten och larmade polisen?
Annars är de konstigt att man hör av sig flera ggr för att man vill veta att allt är ok. Sen bara somnar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Det finns inga avstånd i Vetlanda … snabba cykelvägar … dem skulle ändå till donken så då fanns alla möjligheter att ta sällskap

Är mycket väl medveten om det då jag bor här. Förstår dock inte vad ”snabba cykelvägar” betyder då det är lika långt att cykla vanliga vägen till pojkvännen, är fortfarande de betydligt längre dit än hem till henne. Tror fortfarande inte hon skulle sova hos pojkvännen.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-22 kl. 22:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
JJ beskrivs som det.

Ganska otippat att det var hon. Skulle snarare tro på negern.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Uppdaterar så fort jag hör något om det, det verkar som sagt rätt tyst om allt men om man varit på förhör brukar man ju föröka knipa pga man blir ombedd att göra det för att inte påverka utredningen.

Tack för det, håll oss gärna uppdaterade om du hör något mer.

Hur är det annars i Vetlanda är det alla känner alla stämning och tycker ni att det här är skitjobbigt med media och sånt?
Citera
2022-10-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Vetlanda är ju inte så stort, Men finns ju mycket skog, sjöar och hål att stoppa en liten flicka i runtomkring.
Det här verkar väldigt invecklat ändå, kanske mer välplanerat än man först kan tro? Hoppade Tove in i den där bilen som övervakningsfilmen som nyligen släpptes visade så kan hon ju hamnat en bra bit bort.

Fast enligt VP är övervakningsfilmen avfärdad av polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden1891
Ädelfors ligger öster ut från Vetlanda och Biltema ligger i nordvästra Vetlanda så är definitivt inte åt samma riktning sen visst kan dom ångrat sig vid Biltema o vänt håll men det är lika mystiskt som försvinnandet av Matti*s B*rg i Ljungby förutom att man har två misstänkta.

Ja jag såg att det ligger i motsatt riktning.
De kanske gjorde nåt kring biltema eller var det medvetet och stänga T mob där (om det var så) för att förvirra just för att det är i motsatt riktning och dessutom rondellen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Skrev något liknande förut men fick som svar av trådens vakthundar att: Tove skulle "hem" till hennes pappa och inte till pojkvännen - därför gick pojkvännen och lade sig efter det sista "jag är på väg hem" telefonsamtalet.

Hur dessa personer vet detta har jag ingen aning om. Har inte sett någon källa.

Jag tog det för givet att Tove skulle hem till pojkvännen eftersom han ändå var vaken. Vilket kan betyda att pojkvännen haft kontakt med polisen hela natten eftersom hon aldrig kom hem. Det kan vara hans starka alibi.

Hur vet ni att polisen larmades kl 11? Finns det källa på det? Kan lika gärna vara så att klockan 11 är då efterlysningen gjordes, men kontakt med polis togs av pojkvännen redan på natten.
Huruvida pojkvännen skulle ha haft kontakt med polisen tidigare under natten är väl ingen som vet. Det framgår i alla fall här hur själva efterlysningen började. Söndagen 16 okt.

Under samma dag involverades flera polispatruller i sökandet av kvinnan och informationsinhämtning påbörjades. Det gjorde att polisen upprättade en anmälan om försvunnen person.

Denna informationshämtning ledde senare till att man startade en brottsutredning.

Så nyckelorden här borde väl då vara informationshämtning i samband med att TT är försvunnen.
Detta leder sedan Polisen till att anhålla tjejerna.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2022/oktober/tva-anhallna-misstankta-for-manniskorov-i-vetlanda/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in