2022-10-22, 22:05
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det är inte klarlagt att hon skulle sova hos sin pojkvän, inget alls som tyder på det faktiskt. Troligtvis skulle hon sova hemma då det ligger betydligt närmre JJ’s lägenhet, och att hennes pappa inte märkte att hon inte kommit hem förens på morgonen söndag.

Varför skulle det vara troligare att hon skulle sova hos pappan? Jag finner det minst lika troligt att hon skulle sova hos sin pojkvän som är vaken. Så sluta sprid detta som en trådsanning.
Citera
2022-10-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Finns det några observationer av MGM på / under söndagen ???
Det här är också en väldigt viktig fråga där det helt saknas information. Om MGM efter besöket på Donken först syns till på måndagen på jobbet så har det gått ca 30 timmar. Om man lämnar mobilen hemma i lägenheten så hinner man köra ganska långt fram och tillbaka utan några spår.

Om ingen har sett dem under hela söndagen och de är två som turas om att köra så är sökområdet i storleksordningen Paris till Haparanda.
Senast redigerad av johann78 2022-10-22 kl. 22:08.
Citera
2022-10-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Skrev något liknande förut men fick som svar av trådens vakthundar att: Tove skulle "hem" till hennes pappa och inte till pojkvännen - därför gick pojkvännen och lade sig efter det sista "jag är på väg hem" telefonsamtalet.

Hur dessa personer vet detta har jag ingen aning om. Har inte sett någon källa.

Jag tog det för givet att Tove skulle hem till pojkvännen eftersom han ändå var vaken. Vilket kan betyda att pojkvännen haft kontakt med polisen hela natten eftersom hon aldrig kom hem. Det kan vara hans starka alibi.

Hur vet ni att polisen larmades kl 11? Finns det källa på det? Kan lika gärna vara så att klockan 11 är då efterlysningen gjordes, men kontakt med polis togs av pojkvännen redan på natten.

Det som står i media är att Tove aldrig kom hem efter en utekväll och att anhöriga inte fick tag på henne på söndagsmorgonen.
Citera
2022-10-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Inte nattetid och inte själv. Hoppas polisen kollar upp dessa hål. Jag tänkte även på att T mobil blev uppkopplad på masten vid Biltema vid väg 47 vilken leder mot Ädelfors.

Ädelfors ligger öster ut från Vetlanda och Biltema ligger i nordvästra Vetlanda så är definitivt inte åt samma riktning sen visst kan dom ångrat sig vid Biltema o vänt håll men det är lika mystiskt som försvinnandet av Matti*s B*rg i Ljungby förutom att man har två misstänkta.
Citera
2022-10-22, 22:11
Medlem
Citat:
Varför skulle det vara troligare att hon skulle sova hos pappan? Jag finner det minst lika troligt att hon skulle sova hos sin pojkvän som är vaken. Så sluta sprid detta som en trådsanning.

Haha va? Sprida det som en trådsanning?
Säger vad jag tror och jag tror hon skulle sova hemma hos sig då det ligger så pass nära JJ lägenheten och kan också varit en anledning till att hon hängde med dem åt det hållet, för att hon ändå bort däråt, pojkvännen bor en bra bit åt motsatt riktning och
det som står i media är att Tove aldrig kom _hem_ efter en utekväll och att anhöriga inte fick tag på henne på söndagsmorgonen, precis som du säger vad du tror. Vi vet inte ens om pojkvännen var hemma, han kanske inte ens var i stan den helgen. Jag vet inte det, inte du heller. Så sluta säg till folk vad dem får ha för teorier. Vem tror du att du är egentligen 🙃
Citera
2022-10-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Förlåt, har inte följt tråden. Är det BO och MGM på filmen? De kallar drinken Joh4nna - är det efter MGM? Känns inte som någon jättehjärtlig stämning mellan gästerna och bartender, eller inbillar jag mig?

Nu är det en stund sedan jag postade videon, men filmen är helt enkelt från då JJs klass utförde 100 studentuppdrag inför examen. Därav texten som hör till videon.
Citera
2022-10-22, 22:12
Medlem
Vem av de två är själgod o manipulativ?
Citera
2022-10-22, 22:12
Medlem
Citat:
Skrev något liknande förut men fick som svar av trådens vakthundar att: Tove skulle "hem" till hennes pappa och inte till pojkvännen - därför gick pojkvännen och lade sig efter det sista "jag är på väg hem" telefonsamtalet.

Hur dessa personer vet detta har jag ingen aning om. Har inte sett någon källa.

Jag tog det för givet att Tove skulle hem till pojkvännen eftersom han ändå var vaken. Vilket kan betyda att pojkvännen haft kontakt med polisen hela natten eftersom hon aldrig kom hem. Det kan vara hans starka alibi.

Hur vet ni att polisen larmades kl 11? Finns det källa på det? Kan lika gärna vara så att klockan 11 är då efterlysningen gjordes, men kontakt med polis togs av pojkvännen redan på natten.

Dåligt vedertagande som kan sabba mycket ….

Om hon ringer för att säga att hon är på g hem … då hör man väl av sig när man är hemma ? … Lurigt… behöver inte vara så ….

Sen är det ju så att den där staden inte är stor … och att cykla till Lasarettsgatan jämfört med Storgatan … är någon KM och tar ingen tid … samt att det är åt samma håll som Donken så då kanske man borde förvänta sig att hela gänget tagit sällskap och släppt av Tove under vägen …..
Citera
2022-10-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Har mp sökt idag med? Något nytt?

Har ingen koll på huruvida man gjort fynd, men det var en sökinsats idag. Nytt MP-sök planerat imorgon, samma tid och samma utgångspunkt.
Citera
2022-10-22, 22:14
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Inte vad som framkommit mer att ngn MGM haft kontakt med vänner när efterlysningen om Tove kom ut. och sagt sin story om vad som hände när dom var på nöjet och att Tove följde med hem till JJ

Har du fått höra den där storyn om vad som hände på Nöjet? Skulle du kunna luska lite och höra om hon var där själv eller om hon gick med dem?

Kan hon ha blivit dit lurad? Tänker på att hon satt där själv och var orolig för en vän som hon såg på Snap-kartan var på Nöjet.

Kan de har bett henne komma dit för att bråka med henne?

Är det Vetlandas kickers-brudar som sitter anhållna?
Citera
2022-10-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Vem av de två är själgod o manipulativ?

JJ beskrivs som det.
Citera
2022-10-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Inte en chans att det går att triangulera en mobil till en specifik lägenhet. Förmodligen har man haft span på lägenheten på grund av drogförsäljning och därmed konstaterat att BO varit på plats. Annars fiskar man inte in två MGM så snabbt. Själva mordet har troligen begåtts någon annanstans ur sikte för spans (elektroniska) övervakning.

Om TT har Snapchatkartan på går det att se nästan exakt position. Vad jag läst tidigare i tråden letade TT efter någon via Snapchatkartan. Går exempelvis pojkvännen efter den kan man även se position där man senast var aktiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in