2022-10-22, 20:53
Medlem
Update från Vetlanda

Vi får tyvärr inte veta så mkt mer än det som står i tidningarna.

Snacket går, det jag fått höra de senaste dagarna:

-polis fått tips om upphittade blodiga strumpor utanför rusta (nydalaområdet), tipset var dock inte intressant

-att alla tre lämnade Nöjet i bil tillsammans

-att polis veckan innan hälsat på pojkvännen till Tove på Lasarettsgatan

Som sagt bara rykten och ingen vet ett skit just nu.
Citera
2022-10-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, men tjejen är ju rödblond, jag trodde JJ var mörkhårig.

Är nog färgat. Var ändå över ett år sedan filmen gjordes.
Citera
2022-10-22, 20:55
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, om polis får känslan av att förhörspersonen inte verkar befinna sig i verkligheten, typ.

Intressant, är det BO???

I kommentarerna på sidan står något om "Nr 48, be bartendern göra en drink med namn efter en gammal klasskamrat".

Vem är det som filmar?

Men jag tycker inte det är något direkt aggressivt.
Filmen är avskriven sedan flera timmar. T.o.m. en närstående till de som hämtades av bilen finns i tråden. TV4 hade säkert fått den av en privatperson som fått betalt de har nu gått ut och dementerat.

Vill påminna oss alla att medias uppgifter kommer ifrån privatpersoner runtom i Vetlanda.
Ofta i trådar skrivs felaktig info, folk som Tor sig sett eller antar saker. Sedan när förundersökningen kommer visar sig mycket vara felaktigt.

Ingenting läcks från polisen, det råder förundersöknings sekretess. De polisen delger står i polisens notiser på deras webbsida. https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/
Senast redigerad av Pandalina4 2022-10-22 kl. 21:01.
Citera
2022-10-22, 20:58
Medlem
Goldenlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Haha, starkt om du bara har tre frågetecken. Jag har en jävla massa, hoppas det ser bättre ut för utredarna.

Sant…mer frågetecken finns det ju. My bad. Hoppas verkligen detta fall får ett avslut och utredarna löser det.
Citera
2022-10-22, 21:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Filmen är avskriven sedan flera timmar. T.o.m. en närstående till de som hämtades av bilen finns i tråden. TV4 hade säkert fått den av en privatperson som fått betalt de har nu gått ut och dementerat.

Vill påminna oss alla tråden att medias uppgifter kommer ifrån privatpersoner runtom i Vetlanda. Ofta i trådar ser delvis felaktig info, folk som antar saker. Sedan när förundersökningen kommer visar sig mycket vara felaktigt.

Ingenting läcks från polisen, det råder förundersöknings sekretess. De polisen delger står i polisens notiser på deras webbsida. https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/

Det var en annan videosnutt jag såg, från instagram, inte CCTV på parkeringsplatsen.
Citera
2022-10-22, 21:02
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKSP3RMA
Update från Vetlanda

Vi får tyvärr inte veta så mkt mer än det som står i tidningarna.

Snacket går, det jag fått höra de senaste dagarna:

-polis fått tips om upphittade blodiga strumpor utanför rusta (nydalaområdet), tipset var dock inte intressant

-att alla tre lämnade Nöjet i bil tillsammans

-att polis veckan innan hälsat på pojkvännen till Tove på Lasarettsgatan

Som sagt bara rykten och ingen vet ett skit just nu.

Har du en aning om vem mannen i bilen på Mc Donalds kan vara?

Blodiga strumpor - herregud det låter som något av intresse. Aldrig i hela mitt liv har jag blodad ner mina strumpor fast jag har blött mycket och använt fläckborttagning en gång i månaden halva mitt liv.

Hoppas området runt Biltema söks ordentligt nu.

Om de lämnade krogen tillsammans i en bil varför var då TT cykel utanför JJ hus under natten? Mycket här som inte stämmer.
Citera
2022-10-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hade varit jävligt intressant att se hur JJ och MH telefoner rörde sig den natten. Gissar på att de stängde av dem senast kl 03:00.

Rykten: JJ var vid McDonalds-driven strax efter 03 och enligt vissa i stan ska hon använt sin mobil där.
Citera
2022-10-22, 21:05
Medlem
Citat:

Blodiga strumpor - herregud det låter som något av intresse. Aldrig i hela mitt liv har jag blodad ner mina strumpor fast jag har blött mycket och använt fläckborttagning en gång i månaden halva mitt liv.

Om de lämnade krogen tillsammans i en bil varför var då TT cykel utanför JJ hus under natten? Mycket här som inte stämmer.

Ingen vet något som sagt. Missing people/hemvärnet/räddningstjänst och polis har finkammat området ordentligt sen i måndags, gått igenom områden på industrierna där och förhoppningsvis all containrar/skogsområden.
Citera
2022-10-22, 21:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Vill påminna oss alla att medias uppgifter kommer ifrån privatpersoner runtom i Vetlanda.
Ofta i trådar skrivs felaktig info, folk som Tor sig sett eller antar saker. Sedan när förundersökningen kommer visar sig mycket vara felaktigt.

Ibland läcks det :

"Meddelarfrihet
Med meddelarfrihet menas de regler i tryckfrihetsförordningen respektive yttrandefrihetsgrundlagen som innebär att det i viss utsträckning är möjligt att straffritt lämna normalt sekretessbelagda uppgifter för publicering i massmedier t.ex. till författare, nyhetsbyråer, radioredaktioner eller databaser under förutsättning att finns ett utgivningsbevis.
"

https://lagen.nu/begrepp/Meddelarfrihet
Citera
2022-10-22, 21:06
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Rykten: JJ var vid McDonalds-driven strax efter 03 och enligt vissa i stan ska hon använt sin mobil där.

....bra där. Lämnar lägenheten så att hon syns runtom i stan. Använder telefonen för att den ska kopplas upp lite här och där. Sedan blev den nog avstängd skulle jag tro.
Citera
2022-10-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke

Vad jag hört (av en kompis kompis) så var hon inte i driven, utan blev avsläppt utanför av en bil och gick in ensam. Personen hade reagerat på att en ung tjej blev avsläppt ensam utanför mc Donalds vid den tiden.
Citera
2022-10-22, 21:08
Medlem
Citat:

Ja detta med bilen är ju märkligt. Som du påpekar så skall ju T ha haft cykel med sig. Sedan kan man ju undra vem som körde. Ifall man har varit på en nattklubb så är man oftast inte spiknykter. Har någon kört på fyllan eller är det någon annan som har hämtat dem? Märkligt i vilket fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in