2022-10-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pleffe
Otroligt långsökt, men i huset där cykeln hittades bor en tjej som är vän med en av de gripna på facebook, kan det finnas något samband? Något som kollats?

Menar det här.
Citera
2022-10-21, 17:38
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Det är med all säkerhet unikt, i alla fall när det rör sig om så unga tjejer.

I USA har det däremot hänt flera gånger, detta fallet var uppmärksammat för cirka tio år sedan:

https://abcnews.go.com/amp/US/teenage-killers-eerie-tweets-stabbing-friend-death/story?id=64541231

Snyggt jobbat av polisen.
Den ena fick livstid och den andre fick 30 år.

Så ska vi ha det här i Sverige också tycker jag.

Väck med packet från gator och torg!
Citera
2022-10-21, 17:40
Medlem
SayWhatAgains avatar
Från MP:

JÖNKÖPINGS LÄN/VETLANDA SÖKINSATS:
Hjälp oss och anhöriga att hitta 21-åriga Tove som är försvunnen sedan den 16 oktober 2022.

DATUM: Lördag 22 oktober

TID: 10:00 Det går bra att ansluta löpande under dagen.

SAMLING: Vitalavallen, Traktorgatan 6 Vetlanda
LÄNK TILL KARTAN: https://goo.gl/maps/44nxdeZpBJ1tJgFd8

KONTAKTPERSON VID SÖKET: 010-405 94 58
MEDIAKONTAKT VID SÖKET: 010-405 94 55, vänligen respektera att detta nummer endast är för media.

ÖVRIGT: Kläder efter väder, tänk på bra skor, då sökinsats kan ske i skog.
Citera
2022-10-21, 17:41
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Man kan ju fråga sig om ljud och dunsar kom från själva lägenheten eller trapphuset.
Två brudar kan ju släpa ner en tredje och då dunsar det väl lite grann
Om det är dessa två som gömt undan den tredje så skulle jag kunna tänka mig att de har puttat ner henne i vatten, ravin, hög slänt etc

Det hördes dunsar (och skrik) också när Wilma i Uddevalla togs av daga.
Citera
2022-10-21, 17:42
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Finns det något liknande fall i svensk kriminalhistorik med en vänskapstrio om tre unga tjejer, varav två av dem tillfogar dödligt våld på sin tredje vännina? I så fall, finns det något att lära av tidigare fall som kan hjälpa oss med detta brott - tillvägagångssätt, strategi, hur de röjer bort spår, etcetera? Eller är detta rättsfall unikt i sin karaktär?

Kändes ett tag som det fanns rejält momentum i utredningen idag. Förmodligen pga troll här i tråden och alla klickbaits i media. Men det har ju stått helt still om man ska sammanfatta dagen. Känslan man får är att framåtrörelsen är borta och att utredningen bara trampar vatten just nu. Hoppas för anhörigas skull att detta inte blir något utdraget. Suck.

Svenskt fall vet jag inte, men tänkte genast på detta amerikanska fall när jag läste ditt inlägg. Skylar Neese mördad av två vänner, de var lite yngre dock:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Skylar_Neese
Citera
2022-10-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Svenskt fall vet jag inte, men tänkte genast på detta amerikanska fall när jag läste ditt inlägg. Skylar Neese mördad av två vänner, de var lite yngre dock:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Skylar_Neese

I det fallet hade ju även Skylar kommit på sina mördare och tillika tjejkompisar att ha sex med varandra.
Citera
Medlem
När man tänker på "potatisgaffeln" och att ena tjejen är hästtjej hoppas polisen rotat i gödselstacken? Mins att exets pappa brukade stoppa djurkadaver(efter jakt) i gödselstacken på gården och dessa delar fömultnade ju snuskigt snabbt och egentligen helt utan annan lukt en just skit.
Citera
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
T kan inte ha bragts om livet i lägenheten. Jag kan inte förstå hur FAN småtjejerna fått ut T ur lägenheten utan att bli upptäckta och då gömt undan kroppen.

Eventuell styckning verkar inte heller vara aktuellt, då borde grannar ha hört vatten spolas intill småtimmarna. Eller? De ska då också ha behövt transportera T på något vis.

Jag tror, precis som många, att T har lurats till någon plats. Men om grannar hört dunsar i lägenheten och ifall det då varit eventuellt slagsmål mellan tjejerna i lägenheten så förstår jag inte hur de fått med sig T till en annan plats efter det. Mobilen har ju varit i JJs lägenhet och sedan i det område där polis sökt. Visst, de kan ha hotat T till att följa med ut i skogen, men de höga dunsarna innan dess gör mig förvirrad. Vad hände då?

Har de eventuellt följt efter T när hon sedan begav sig från lägenheten? Attackerad henne och sedan gömt undan henne?

Vet vi längd och vikt på BO?
Och "småtjejer"? Båda GM ser väl tämligen normalstora ut?
Citera
2022-10-21, 17:48
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Men för helvete, jo allt hopp är ute sen länge , det var det redan första dygnet , nu har det snart gått en vecka.
HAR NI INGEN VERKLIGHETSFÖRANKRING, ÄR NI TAPPADE BAKOM EN VAGN ELLER?

Om det handlar om människorov - och BO befinner sig inomhus så kan BO givetvis fortfarande vara vid liv. Nu säger jag inte att jag tror att det förhåller sig så, men det kan heller inte helt uteslutas, i nuläge.
Citera
2022-10-21, 17:51
Medlem
zugfahrers avatar
Teori: 01:45 pratar T med sin pojkvän på telefon på väg till JJ's lägenhet. Mellan 01:45 - 03:50 sker tumultet i JJ's lägenhet. JJ skall lära T en läxa för en gammal oförrätt. När de skall flytta T's kropp märker de inte av mobilen, som ligger kvar mellan soffdynorna. M passar på att flytta positionen av T's cykel på uppmaning av JJ. De kommer överens om att mötas upp vid McDonald's tillsammans med N (brodern, mannen hon skulle träffa) för att äta där och skapa alibi innan de beger sig vidare till JJ's pappa bostad där N också bor. Det finns en sjö i nära anslutning till den bostadsadress "Förshultasjön". Kanske har den sålda grepen något med allt att göra också.

Alternativt om det är JJ's bror som kommer i en vit BMW 116i och hjälper till och svänger inom McDriven. Tror dessvärre när mastpinget sker att mobilen inte är med T, för om jag förstått det rätt så räcker det att en mobil är påslagen för att kontakta en basstation. Kan ju varit så att den hystats av M efter hon flyttat på cykeln också.
Senast redigerad av zugfahrer 2022-10-21 kl. 18:35.
Citera
2022-10-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Går rykten i Vetlanda att JJ inte alls mött en man på Donken utan att JJ har blivit körd dit av en ”man” för att köpa mat i driven.
Har dom kört i driven så finns det med på övervakningskameran.
Då vet polisen vem denne man är och garanterat blivit hörd, även vilken bil dom kom i.
Tror nog det endast är ett rykte.
Citera
2022-10-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Vet vi längd och vikt på BO?
Och "småtjejer"? Båda GM ser väl tämligen normalstora ut?

Absolut, tänkte mer på deras ålder. Det krävs fan psyke för att mörda en ”kompis” och gömma henne någonstans. Inte man förväntar sig från en nybliven 18-årig tjej och en ung 20-åring.

Enligt MP är T 160 cm och väger omkring 65 kg. Det kan bli rätt tungt att bära det efter död. Jag tror att de lurat henne till en plats och attackerat henne. Det finns inte på kartan att de kunnat bära ut T från JJs lägenhet, hel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in