2022-10-22, 15:56
Medlem
hazey1526s avatar
När jag märkte att han gick in i energidrycks branschen, så visste jag att det var någon form av penningtvätt han höll på med. Alla pengarna som han hade gömt undan från sina tidigare rån skulle bli vita. Men aina är inte dumma och de har haft extra koll på honom, tills de fick tillräckligt med bevis.

Blir intressant att höra vad han har att säga i rättegången.
En sådan förlorad potential... Jag gillade honom faktiskt.
Citera
2022-10-22, 16:47
Medlem
Ska bli kul att kolla om hans dotter lägger upp något på TikTok
Citera
2022-10-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Den här göken dök upp vid enkel googling:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Adali

Är även f d verksam i ett bolag som heter free2tech AB (apropå mobiltelefoni).
Är det han? Tragiskt om så är fallet, och jag gillar ju killen.
Citera
2022-10-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror det stämmer med namnet. Ser inte vem de skulle vara annars. Liam Norberg har inte skrivit bok.

Har ett minne utav att mistankar mot AA har kommit upp i media eller orginaltråden tidigare då hans bolag kan knytas till bedrägerierna. Någon annan i tråden kanske minns bättre än jag ang detta?

MGM är häktad sedan i onsdag så går att kolla måndag när tingsrätten öppnar.

Vad snackar du om Liam Norberg har skrivit flera böcker? Han bor dock på Österlen i Skåne
Citera
2022-10-22, 17:02
Medlem
Knappt oväntat
Citera
2022-10-22, 17:11
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Inte den blekaste om det är han, men jag googlade f d kriminell programledare, och denne dök upp högst i söklistan tillsammans med det faktum att han också skrivit böcker och föreläser. Tror inte det finns jättemånga som stämmer in på den beskrivningen, men jag vet inte vem han är så det kan ju finnas en hel hög därute som är potentiella som jag ej känner till..
Citera
2022-10-22, 17:21
Medlem
hazey1526s avatar
Citat:
Inte den blekaste om det är han, men jag googlade f d kriminell programledare, och denne dök upp högst i söklistan tillsammans med det faktum att han också skrivit böcker och föreläser. Tror inte det finns jättemånga som stämmer in på den beskrivningen, men jag vet inte vem han är så det kan ju finnas en hel hög därute som är potentiella som jag ej känner till..

Det är han, häktningsframställan finns ute.
Citera
2022-10-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip

Ränderna går aldrig ur. Sjukt svårt att lämna brottets bana ju äldre man blir. Kan ju jämföras med att byta karriär. Inte så jävla lätt. Lätt att man kör på. Efter 30 skulle jag säga att det nära nog är omöjligt om man inte åker in på ett långt fängelsestraff innan och kan omvändas.
Citera
2022-10-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Möjligt. Men fick verkligen inte den uppfattningen av honom.

Nej, det ligger liksom i sakens natur att du uppfattade honom som sympatisk; han lurade dig nämligen.
Citera
2022-10-22, 18:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Häktningsframställan ligger några inlägg ovanför ditt. Det är AA.
Och jag är inte förvånad heller.
Citera
2022-10-22, 19:33
Medlem
-GGs avatar
Jag som just lyssnat på AA i podden En mörk historia i avsnitten som tar upp rånet i Bröndby.

Jag har aldrig fått en bra känsla om honom.
Skrytsam och som älskar att prata om sig själv. Den typen får i längden svårt att hålla sig borta från ett spänningssökande liv som kriminalitet innebär och lockelsen med det. Han vill gärna bevisa hur mycket smartare han är.
Citera
2022-10-22, 19:41
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Nej, det ligger liksom i sakens natur att du uppfattade honom som sympatisk; han lurade dig nämligen.

Jojo jag förstår det också. Men jag har rört mig bland mycket sådana människor så man kan snabbt känna av vissa vibbar. Inte att dom är psykopater men att dom INTE är det.

Hans pappa är/var taxi-chaufför. Otroligt vettig person. Aldrig träffat mamman men har träffat hans bror några gånger. Visst han hade väll lite fuffens för sig, men absolut inte en osympatisk person.

Så svårt att se att han är fullblods psykopat, då borde han velat visa vem som bestämde när vi sågs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in