2022-10-22, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
NÅGOT har ju definitivt hänt i lägenheten. Tror de försökte göra sig av med kroppen efter 03, efter JJ mött upp snubben med bilen vid donken. MH stannade väl kvar i lägenheten alternativt höll TT mot sin vilja/hade koll på kroppen.

Något skumt har verkligen hänt i den lägenheten, på tiden att någon börjar snacka.. TT kommer tyvärr inte hittas levande kan man ganska säkert konstatera.

Videon från TV4 kan vara MH och JJ som köper droger innan de + TT ska lösa deras bråk hos JJ.

Kan MGM fått panik efter att råkat ha ihjäl T och sparkat/slagit I väggarna av stress/panik när de försökt diskutera fram hur de ska göra sig av med kroppen.

Kanske har mordet skett någonstans ute. De lämnar platsen och låter T ligga kvar när de går till lägenheten. De har fått med sig T telefon.
Får panik och funderar hur de ska göra sig av med kroppen. Kanske de ångrar att de lät kroppen ligga kvar. Vid 3 tiden när JJ går ut för att möta någon går de egentligen tillbaks till mordplatsen för att göra sig av med kroppen.

Antingen själva eller med hjälp av någon. Har de fått hjälp känns absolut inte Ts pojkvän som alternativt. Väldigt långsökt att ens spekulera i det. Mer troligt i så fall att en pojkvän till JJ eller MH varit medhjälparen.

EDIT: Tänker eftersom grannar verkar hört dunsar men inte skrik
Senast redigerad av Melbie 2022-10-22 kl. 16:28.
Citera
2022-10-22, 16:24
Medlem
thevowwws avatar
Tror också hon ligger i en resväska / har transporterats i en. ”Diskret” och enklare att få in kroppen och sedan hjälpas åt att bära ner till bilen.
Citera
2022-10-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Vet inte. Det är ett Vetland rykte, så kanske sant, kanske inte.
Sant är dock att expojkvännen vaknade mitt i natten av att dörren till hans lägenhet brann. Men om det är JJ som är skyldig till det låter jag vara osagt.

Men här står det lite om händelsen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/obebodd-villa-totalforstord-i-brand-i-vetlanda
Citera
2022-10-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Tror också hon ligger i en resväska / har transporterats i en. ”Diskret” och enklare att få in kroppen och sedan hjälpas åt att bära ner till bilen.

Detta kan ju också vara en förklaring till dunsarna. När de drar ner resväskan för trappan.

Verkar ju inte vara någon som hört skrik
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Toves pojkvän heter Albin. Albin ? En bokstav till tack?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Cykeln verkar varit med ett tag..

Är det en vanlig modell måntro, iaf väldigt likt cykeln på bild redan sept. 2019 👀👀 Då bodde inte ens MGM där.

https://goo.gl/maps/2pKCTz3Ze99faxC77

Tittat på flerbostadshuset och JJ verkar bo längst upp i en vindsvåning 1201 den andra bor en kille WN 23år 1202. Någon granne skulle hört dunsar familjen under som hört detta ???? i familjen finns två söner 18 och 23år gamla. Tänker mig att det inte är helt lätt att få ut TT från översta våningen sen är frågan finns det utgång på baksidan eller är det bara framsidan och källar ingången på höger sida huset?
Visst med stöd från två personer kan du leda/ släpa (risk för släpspår men det var riktigt skitväder den natten) ut en person men det är inte lätt hon (BO) väger ändå runt 65kg de båda MGM är inte jättestora men de är båda fysiskt aktiva vad jag förstår, JJ hästtjej som exempel de brukar inte vara rädda för lite skit under naglarna. Det har spekulelerats om ev tredje GM och därför nämner jag de här tre då de är i liknande ålder 18-23 inte helt omöjligt att kontakta utan mobil knacka på hos grannen tex som även verkar driva företag som är inriktat på rekond och foliering, rätt utrustning och produkter för att städa bort spår.
Någon som vet var han håller till med nämnda verksamhet?

Även DK 23år under ser ut att hålla på med bilar eller iaf gillar sportiga bilar. SK 18år spelar fotboll vi vet ju snacket. Nej ska inte hänga ut troligtvis helt oskyldiga grabbar.

Förlåt om det redan tagits upp tidigare inte orkat läsa hela tråden med tanke allt spretigt snack.

Vaken iakttagelse. Ja det var likt. Ser i nån annons med en begagnad likadan modell Neptun Atlantica att även den har den skadade/flagnade färgen på pakethållaren så tillverkarens färg kanske inte fäster så bra i långa loppet.

Vädret kan ju ha gjort sitta för att viss aktivitet inte iakttogs eller hördes.
Oavsett hur många inblandade så kan man tänka sig att hon levde efter hörde av sig till pojkvännen. Alltså under det evtl McDonald’s besöket och efter.

Eller så var hon där i sällskap med MGM eller annan och kan ju ha varit vid liv längre efter det också.

För död är hon väl nog tyvärr. För nog verkar det vara knepigt för de här unga tjejerna att organisera nån form av hållbart gömställe mitt i partynatten där de kan hålla henne instängd och då i vilket syfte?

Och vänder man på det så kan man fundera på om de var så funtade att de sedan innan hade planerat att typ slå ihjäl henne. Rätt så avancerat då med tanke på ålder och andra omständigheter.
Citera
Medlem
Har det tidigare i svensk kriminalhistoria hänt att två såhär unga kvinnor tar ihjäl en tredje kvinna?
Citera
2022-10-22, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulspruta86
Sant är dock att expojkvännen vaknade mitt i natten av att dörren till hans lägenhet brann. Men om det är JJ som är skyldig till det låter jag vara osagt.

Men här står det lite om händelsen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/obebodd-villa-totalforstord-i-brand-i-vetlanda
Sjukt!!!
När jag var runt 20, 21 eller så, så gjorde min pojkväns kompis slut med sin tjej, och hon försökte köra över honom! Ingen anmälan gjordes, och hon blev så småningom sjuksköterska och jobbar nu på psyket, där hon egentligen borde vara patient!
Citera
2022-10-22, 16:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Otroligt ovanligt i Sverige - om det ens finns ett sådant fall?

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Har det tidigare i svensk kriminalhistoria hänt att två såhär unga kvinnor tar ihjäl en tredje kvinna?

Jag känner i a f inte till ett sådant fall från Sverige vare sig med äldre eller yngre kvinnor.

Kan kanske finnas ett sådant? I USA däremot har det förekommit en del sådana fall.
Citera
2022-10-22, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nej alla har inte resväskor
Garanterat att T ligger i brunnen hos JJ:S pappa och att dom använt potatisgrepen till att göra slut på T.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hahaha ok. Lampkross låter ändå som en väldigt kontraproduktiv och högljudd strategi om man vill undvika att dra uppmärksamhet till sig.

Risken är kanske 5-10% att nån kommer in i trapphuset nattetid en lördagkväll under de max 5 minuter det tar att bära ner en kropp
Men sannolikheten att bli upptäckt i eller strax utanför trapphuset ökar ju om tidpunkten är strax efter krogarna stängt och om det är ett hus/ bostadsområde där många unga vuxna bor.
Tidningsbud brukar väl komma tidigast runt 04 på helgerna…
Förutsätter att polisen redan pratat med alla grannar.

Det gör det om man är dum nog och krossar lampan strax innan de bär ut kroppen 😁😁 Tänk på om lampan är trasig sen tidigare (något som JJ kanske klagade på till afron tex om hur vaktmästare är en trög idiot som aldrig kommer och byter lampan) som fastnade hos afro tjejen.
eller så har den blivit krossad dag innan 😁 med syfte.
Detta kan vara en planerad mord/kidnappning sen innan. Jag har en känsla att nån av de och får en starkare känsla att det är afrikanen som planerade detta utan att den andra viste om det. Tror JJ blev indragen i afrikanens soppa här.
Men vi får se..

//hoppas grannen såg något mer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg2
Med säkra källor så kan jag säga att videon med bilen har inget med fallet att göra!
Det är min sambo och hennes väninna som blir upphämtade av hennes pojkvän.
Polis har blivit informerade.

Då borde videon försvinna från nyhetsmedia ganska snart isåfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in