Idag var jag och kollade runt i närheten av JJ’s pappas hus. Det var stor polisinsats där igår och jag är säker på att han är inblandad. Han har hjälpt sin dotter att gömma liket. Det finns en liten göl vid hans mark där de borde dragga. Hela gården ger mig kalla kårar. Jordkällaren, brunnen, ladugården. För att inte tala om skogen bakom och gölen.
Hoppas verkligen att missing people samlar alla dit imorgon. Är vansinnigt att leta på andra ställen.
Har aldrig fått så kalla kårar som av detta. Kan inte fatta att JJ’s far inte plockades in redan i måndags… galet detta.
Är det enkelt att manipulera automatisk belysning? Något som det är rimligt att tro att dessa unga tjejer känner till hur man gör?
är det något som folk i allmänhet känner till?
Hittar inte så jättemycket information om de misstänkta tjejerna i tråden, kanske får scrolla mig längre bakåt. Men läste något inlägg om att de ”är glada i droger” och att en av dem kanske är adopterad.
Finns länk till deras sociala medier?
Tror inte det är automatiskt belysning i det trapphuset, inte senaste jag var där iallafall. Och hyresvärden är alldeles för snål/slapp för att fixa något sådant, privat hyresvärd, dem besöker inte ens sina hus i stan alls.
Detta är alltså 01.26, hon ringer pojkvännen 01.45 och säger att allt är bra… om hon nu hade klivit in i bilen så tog de henne en bra stund att åka mot MGM bostad (det var väl de hon sa till pojkvännen?)
Gick hon inte hem med dem och ledde cykeln?
Blir ju mer förvirrad av detta 😂
Ja, mycket förvirrande.
Men i Aftonbladet stod detta igår: Enligt polisen går de norrut på Storgatan. Tove går med sin cykel
En av tjejerna hade tillgång till bil va? Vilken bil var det?
Konstigt att polisen släpper filmen. De läser nog här och vill att ni ska lösa detta!
Skämt åsido – hoppas hon hittas snart.
Har inte varit prat om en svart/mörk bil hitintills.
Jag kan ha hittat bilen på filmen och en koppling men går ej ut med någon info förrän jag vet mer.
Funderar över att pojkvännen Alb*n måste ha ett SJUKT bra alibi för natten i och med att polisen inte har anhållit honom med. När en person mördas är partnern ALLTID huvudmisstänkt.
Var någonstans var Alb*n under kvällen och natten? Med kompisar? Ensam hemma? Hos familjen?
Säger inte att han är skyldig, men det hör till ovanligheterna att en pojkvän inte tas in och blir anhållen när flickvän har försvunnit.
Alibit måste antingen vara vattentätt. Eller så har polisen valt att ha honom fri och under 100% span och se om han röjer något.
Vet man när första kontakt med polisen togs? Om min flickvän sagt på telefon att hon är påväg hem nu, mitt i natten efter en utekväll, och sen gör hon inte det. Så hade jag kontaktat polisen direkt och själv varit ute i natten och letat som en dåre. Vad säger att så inte är fallet här?
Läst något här på FB om att "han gick o lade sig när hon inte kom hem" men det kan ju för fan inte stämma? Finns det källa på det? Kan såklart ha missat.
Hans alibi och trovärdighet kanske ligger i att han haft kontakt med polisen hela natten? Men de valt att avvakta med en efterlysning?
Ni som spekulerar vid att pojkvännen skulle vara kontrollerande och svartsjuk baserat på 2 telefonsamtal mitt i natten är f.ö ruggigt korkade. Eller så har ni aldrig varit i en relation.
Är det enkelt att manipulera automatisk belysning? Något som det är rimligt att tro att dessa unga tjejer känner till hur man gör?
är det något som folk i allmänhet känner till?
Hittar inte så jättemycket information om de misstänkta tjejerna i tråden, kanske får scrolla mig längre bakåt. Men läste något inlägg om att de ”är glada i droger” och att en av dem kanske är adopterad.
Finns länk till deras sociala medier?
Krossa lampor heter det 😊
Länken till fb o I finns länge bak i tråden. Afrikanen är adopterad sen liten, något om att de är glada i droger har jag nog missat att läsa om.
P.s jag känner inte de, bor faktiskt i Skåne och är över 35 år, röstar på SD bl a
Sen ,, dessa är inte mina kompisar om du (en känsla bara jag fick ta inte illa upp) tror att jag vet eller bryr mig om deras drog användning bl a eller hur de är som personer. Det jag läser om läser jag om, mycket kan jag själv se ( heter 6 sinne).
Här är jag bara nyfiken hur dessa två imbeciller lyckades med att göra det här (kidnappning) ev mord utan hjälp ?
P.s ta inte illa upp för känslan jag fick vill bara förklara lite vem jag är så du kan fokusera på någon annan i deras omgivning 👌
Senast redigerad av sevanol123 2022-10-22 kl. 15:49.
Vet man när första kontakt med polisen togs? Om min flickvän sagt på telefon att hon är påväg hem nu, mitt i natten efter en utekväll, och sen gör hon inte det. Så hade jag kontaktat polisen direkt och själv varit ute i natten och letat som en dåre. Vad säger att så inte är fallet här?
Läst något här på FB om att "han gick o lade sig när hon inte kom hem" men det kan ju för fan inte stämma? Finns det källa på det? Kan såklart ha missat.
Hans alibi och trovärdighet kanske ligger i att han haft kontakt med polisen hela natten? Men de valt att avvakta med en efterlysning?
Ni som spekulerar vid att pojkvännen skulle vara kontrollerande och svartsjuk baserat på 2 telefonsamtal mitt i natten är f.ö ruggigt korkade. Eller så har ni aldrig varit i en relation.
De pratades vid 02.30. Hon sa att hon var på väg hem. Och då menade hon antagligen hem till sitt eget hem (lägenheten hon bor i med sin far).
Då somnade pojkvännen troligtvis.
Runt 11-tiden på söndagen kontaktar anhöriga polisen.
Idag var jag och kollade runt i närheten av JJ’s pappas hus. Det var stor polisinsats där igår och jag är säker på att han är inblandad. Han har hjälpt sin dotter att gömma liket. Det finns en liten göl vid hans mark där de borde dragga. Hela gården ger mig kalla kårar. Jordkällaren, brunnen, ladugården. För att inte tala om skogen bakom och gölen.
Hoppas verkligen att missing people samlar alla dit imorgon. Är vansinnigt att leta på andra ställen.
Har aldrig fått så kalla kårar som av detta. Kan inte fatta att JJ’s far inte plockades in redan i måndags… galet detta.
Är det en fri gård, tänker om man bara kan klampa in där utan att "obehöriga ej äga tillträde" eller hur ser den ut? Någon som har adress så man han se på street view