2022-10-22, 15:30
Medlem
thevowwws avatar
Teorier kring fallet:

Man kan ju ganska lätt avgöra att NÅGOT har inträffat hemma hos JJ. ”Reda ut ett bråk” - bara den meningen säger ju sitt i att någon dispyt kan ha inträffat. 3 tjejer med alkohol i kroppen kan skrika och härjas om man inte kommer överens. (Kanske rökte MH och JJ cannabis innan de hade tänkt åka till donken för munchies och TT gillade inte det och det spädde på ännu mer på dispyten de redan haft).

Något har gått snett hos JJ där antingen både JJ och MH bragt TT livet, eller någon av dem som har flippat impulsivt (kort stubin, etc).

En annan sak som dessutom också är lätt att avgöra är att TT’s mobil pingades vid Ekenässjön, och HITTAS SEDAN hos JJ.

Två saker som går att dra slutsatser kring som är rätt så uppenbara:

NÅGOT har hänt hos JJ där MH och TT närvarade. TT hinner aldrig ut ur lägenheten till sin cykel. JJ och MH ringer deras kompis (en man) med bil. Denna person hjälper dem att transportera Tove (vare sig levande eller död) impulsivt och panikartat. Går dessutom diskret att transportera en kropp i en stor resväska och sedan in i bilen. Cykeln kan man lätt ha tagit med i bilen och ställt vid gatan som låg i närheten när de kom tillbaka till JJ (efter Ekenässjön).

Därefter vidare till donken och sedan Ekenässjön där kroppen dumpas och spår sopas samman. Mobilen stängs av där och följs sedan med hem till JJ där spåren inte hunnits sopats av mobiltelefonen ännu.

JJ och MH är definitivt skyldiga till brott, och någon annan man är definitivt involverad i att ha hjälpt dem gömma kroppen.

Someone is gonna crack soon och jag tror det blir MH då hon har haft ett förflutet av psykisk ohälsa.
Citera
2022-10-22, 15:32
Medlem
Polisen bör kunna se reg-nr. Men samtidigt; isåfall bör de ju redan ha kontaktat föraren. Så varför då gå ut med filmen?

Eller är bilderna för otydliga för att få fram reg nr? Vet polisen inte vem som äger bilen/vem föraren är?

Mycket frågor, få svar.
Citera
2022-10-22, 15:33
Medlem
Är det bara jag som tycker att Tove är väldigt lik Max i Stranger Things?
Citera
2022-10-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Ja dessa hus har automatisk belysning men även den kan manipuleras om man så vill.

Intressant det med alkohol el droger en helgkväll. Hade de varit ute på puben och drack alkoholfritt denna kväll men för övrigt bruka dricka alkohol då är det något att fundera över. Hade de druckit minskar chansen att lyckas med att bära kroppen. Hade de tagit droger (speed el dyl) kan detta ge de extra styrka.

Trubbar speed av känslorna också?

Är det enkelt att manipulera automatisk belysning? Något som det är rimligt att tro att dessa unga tjejer känner till hur man gör?

Hittar inte så jättemycket information om de misstänkta tjejerna i tråden, kanske får scrolla mig längre bakåt. Men läste något inlägg om att de ”är glada i droger” och att en av dem kanske är adopterad.

Finns länk till deras sociala medier?
Citera
2022-10-22, 15:35
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Polisen bör kunna se reg-nr. Men samtidigt; isåfall bör de ju redan ha kontaktat föraren. Så varför då gå ut med filmen?

Eller är bilderna för otydliga för att få fram reg nr? Vet polisen inte vem som äger bilen/vem föraren är?

Mycket frågor, få svar.

Jag tror TV4 fått tag på filmen, antingen från polisen eller från stället som har kameran. För ingen annan media har den. Aftonbladet har refererat till filmen, och "allt enligt TV4". Så jag tror inte Polisen gett den till media för att de vill ha reda på något om filmen.
Citera
Medlem
Kan inte i min vildaste fantasi hur man kan hjälpa till att forsla bort en kropp

Kan det vara så att de lagt kroppen i en bil och att någon kört LÅNGT bort o dumpat henne?
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Läste längre bak i tråden att någon nämnt att JJ hällt bensin/tändvätska på sin expojkväns lägenhetsdörr, och tänt på (?). Allt detta för att han ville göra slut.

Låter galet as fuck och som riktiga varningssignaler. Någon som kan bekräfta?
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Eller Passat,
Men mycket intressant info som dom gick ut med iaf.
Nu börjar man ju undra ännu mer vad som pågick och vad som hänt.

En av tjejerna hade tillgång till bil va? Vilken bil var det?

Konstigt att polisen släpper filmen. De läser nog här och vill att ni ska lösa detta!

Skämt åsido – hoppas hon hittas snart.
Citera
2022-10-22, 15:36
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Kan inte i min vildaste fantasi hur man kan hjälpa till att forsla bort en kropp

Kan det vara så att de lagt kroppen i en bil och att någon kört LÅNGT bort o dumpat henne?

Tror snarare de har lagt kroppen en i en resväska och sedan in i bilen som tog dem till McDonalds med den okända mannen. Troligtvis hans bil.
Citera
2022-10-22, 15:36
Medlem
Gällande filmen polisen släppte…

Detta är alltså 01.26, hon ringer pojkvännen 01.45 och säger att allt är bra… om hon nu hade klivit in i bilen så tog de henne en bra stund att åka mot MGM bostad (det var väl de hon sa till pojkvännen?)
Gick hon inte hem med dem och ledde cykeln?

Blir ju mer förvirrad av detta 😂
Citera
2022-10-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Trubbar speed av känslorna också?

Är det enkelt att manipulera automatisk belysning? Något som det är rimligt att tro att dessa unga tjejer känner till hur man gör?

Hittar inte så jättemycket information om de misstänkta tjejerna i tråden, kanske får scrolla mig längre bakåt. Men läste något inlägg om att de ”är glada i droger” och att en av dem kanske är adopterad.

Finns länk till deras sociala medier?

Krossa lampor heter det 😊
Länken till fb o I finns länge bak i tråden. Afrikanen är adopterad sen liten, något om att de är glada i droger har jag nog missat att läsa om.
Citera
2022-10-22, 15:38
Medlem
Jag tror så här. Något har hänt i lägenheten efter hon ringde 0230 eller i anslutning till JJ och MH. Dom får hjälp av en manlig bekant antingen någon pappa eller pundar kontakt den personen dumpar T . MH OCH JJ kanske inte ens vet alls var. ELLER så har dom gjort det själva. Dock tror jag inte T kommer att hittas om dom fått hjälp. Då är både kropp och bevis borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in