2022-10-22, 14:49
Medlem
Jonipoons avatar
https://www.youtube.com/watch?v=pyC_qiW_4ZY

Snygg trailer. Efter över 10 år utan ett enda Silent Hill-spel och och cancelleringen av Silent Hills, så gör nu serien en efterlängtad comeback och det börjar med en remake av klassikern Silent Hill 2 från 2001.

Jag tycker det ser lovande ut, men är fortsatt skeptisk eftersom det ändå är Konami vi snackar om här. De har blivit okända för att vara världens sämsta spelföretag som behandlar sina IPs med noll respekt.

Utvecklaren bakom denna remake är polska Bloober Team, och jag har inte spelat några av deras tidigare spel men de är tydligen ett kontroversiellt val. De har tydligen gjort ett antal skräckspel tidigare som fått blandad kritik.
Citera
2022-10-22, 15:53
Medlem
jesussugers avatar
Hade hellre sett en remake på första Silent Hill då det är enligt mig är det bästa
Citera
2022-10-22, 21:34
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Hade hellre sett en remake på första Silent Hill då det är enligt mig är det bästa

Samma här. 2an sög hårt.
Citera
2022-10-23, 03:51
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
https://www.youtube.com/watch?v=pyC_qiW_4ZY

Snygg trailer. Efter över 10 år utan ett enda Silent Hill-spel och och cancelleringen av Silent Hills, så gör nu serien en efterlängtad comeback och det börjar med en remake av klassikern Silent Hill 2 från 2001.

Jag tycker det ser lovande ut, men är fortsatt skeptisk eftersom det ändå är Konami vi snackar om här. De har blivit okända för att vara världens sämsta spelföretag som behandlar sina IPs med noll respekt.

Utvecklaren bakom denna remake är polska Bloober Team, och jag har inte spelat några av deras tidigare spel men de är tydligen ett kontroversiellt val. De har tydligen gjort ett antal skräckspel tidigare som fått blandad kritik.

Ja, najs trailer synd att det inte var någon gameplay, men det kommer väl senare. Det låter oroväckande. Undrar om Bloober Team har tagit kontakt med någon av grabbarna från gamla Team Silent? Tänkte det vore bra att ha någon av dom att bolla med.
Senast redigerad av Kackotopi 2022-10-23 kl. 03:55. Anledning: Blev fel med länken.
Citera
2022-10-23, 03:54
Medlem
Silent Hill 2 är överlägset bästa i serien! Men blanda inte ihop 2 med 1 då Silen Hill 2 var det första Silent Hill-spelet till PC medan nummer 1 endast kom till konsol!

Ja, fruktansvärt bra spel och kanske det kusligaste som jag spelat. Ser snyggt ut så får se vad det blir i slutändan!
Citera
2022-10-23, 04:00
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Silent Hill 2 är överlägset bästa i serien! Men blanda inte ihop 2 med 1 då Silen Hill 2 var det första Silent Hill-spelet till PC medan nummer 1 endast kom till konsol!

Ja, fruktansvärt bra spel och kanske det kusligaste som jag spelat. Ser snyggt ut så får se vad det blir i slutändan!

Absolut! SH2 är #1. Rankar nog även SH4: The Room högre än SH1 (vet nu får jag nog skit här i tråden) väldigt underskattat spel i serien, enligt mig då. Många gillade inte SH4.
Citera
2022-10-23, 04:24
Medlem
anomaligns avatar
Jag skulle hellre ha sett en remake av trean som är min favorit, men det kanske kommer. Ska bli intressant att se hur de löser kontroll och inventory, och om de tar sig konstnärliga friheter och ändrar manus från originalet något.
Citera
2022-10-23, 11:18
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Ja, najs trailer synd att det inte var någon gameplay, men det kommer väl senare. Det låter oroväckande. Undrar om Bloober Team har tagit kontakt med någon av grabbarna från gamla Team Silent? Tänkte det vore bra att ha någon av dom att bolla med.
Akira Yamaoka och Masahiro Ito från Team Silent är delaktiga i spelets utveckling, men frågan är hur mycket arbete de kommer att bidra med eftersom musiken och monstrena från originalet är densamma.
Citera
2022-10-23, 16:20
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Akira Yamaoka och Masahiro Ito från Team Silent är delaktiga i spelets utveckling, men frågan är hur mycket arbete de kommer att bidra med eftersom musiken och monstrena från originalet är densamma.

Jo, såg deras namn i trailern. Är du säker på att det inte bara är "creds" för tidigare design av varelserna och musiken? Att det är baserat på Akira & Masahiros tidigare arbete dvs.
Citera
2022-10-25, 11:53
Avslutad
Grymt hajpad, men kommer nog ändå vänta på typ 50% rea, som jag gör med de flesta spel. Systemkraven skrämmer mig lite också, och äger inte någon PS5.
Citera
2022-10-27, 08:49
Medlem
Andy85s avatar
Vad kräver detta för systemkrav?
Sen har jag ju ingen PS5 ännu tyvärr
Citera
2022-11-02, 14:21
Medlem
Trailern ser väl okej ut, men ger inte direkt gåshud heller. Jag var ett stort fan av 1, 2 och 3, och gillade även 4:an när det begav sig, men har aldrig känt någon vidare entusiasm inför nya släpp sedan dess. Tveksam till att Bloober Team förstår materialet och vänder trenden, men jag hejjar på så länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in