2022-10-22, 13:35
Medlem
Tjena!

Kan man ta emot pengar via revoult anonymt?
Citera
2022-10-22, 14:15
Medlem
grejigabosses avatar
Du som ägare av kontot kan inte vara anonyn utan att begå brottslig handling nej. Du legitimerar dig när du skaffar skapar kontot.
Citera
2022-10-22, 15:09
Bannlyst
Nej. Revolut är inte riktiga kryptovalutor.
Citera
2022-10-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grejigabosse
Du som ägare av kontot kan inte vara anonyn utan att begå brottslig handling nej. Du legitimerar dig när du skaffar skapar kontot.

Vad heter den lagparagrafen? Kan den tänjas till att omfatta kryptovalutor?
Citera
2022-10-22, 19:11
Medlem
grejigabosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Vad heter den lagparagrafen? Kan den tänjas till att omfatta kryptovalutor?
Lagparagrafen? Man legitimerar sig när man skaffar kontot och rimligt då att man låtsas vara någon annan i så fall, ja, vad kan det vara, någonting som trillar in under en bedrägeri-paragraf då möjligtvis
Citera
2022-12-11, 23:10
Medlem
Har en fråga gällande revolut.

Brukar ibland använda kort för engångsbruk när jag beställer saker på nätet. Om jag skulle beställa något och betala med kort för engångsbruk och tullen plockar paketet kommer dom då kunna binda mig till betalningen?
Citera
2022-12-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Har en fråga gällande revolut.

Brukar ibland använda kort för engångsbruk när jag beställer saker på nätet. Om jag skulle beställa något och betala med kort för engångsbruk och tullen plockar paketet kommer dom då kunna binda mig till betalningen?

Jag tänker inte svara för tullens rutiner huruvida de får göra en sådan undersökning. Men ditt kort för engångsbruk är ju kopplat till dig som kund, och du är legitimerad, så ja.
Citera
2022-12-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Jag tänker inte svara för tullens rutiner huruvida de får göra en sådan undersökning. Men ditt kort för engångsbruk är ju kopplat till dig som kund, och du är legitimerad, så ja.

Tack för svaret! Ganska kört då kanske.
Citera
2022-12-22, 13:40
Medlem
Franke5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkalle123
Tjena!

Kan man ta emot pengar via revoult anonymt?

Goddag, det kan man göra. Bara att köpa ett konto som är färdig verifierat av någon annan så är du anonym.
Citera
2022-12-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke5
Folk kan använda dem till allt möjligt, vad vet jag. Man kan växla in kryptovaluta och skicka till kontot så att svenska banker och skatteverket inte ser det. Kanske nån gjort nåt bedrägeri eller annat som man inte vill ta emot på sitt eget konto.
Finns många saker man kan behöva ett konto till.

Så det där funkar och sidan är inte en scam?
Revolut var rätt noga under verifieringen men jag ser samtidigt hur det går att fuska. Frågan är hur länge till man kommer kunna göra det eller om dom på något sätt vid ett senare tillfälle kollar upp om personen faktiskt existerar.
Citera
2022-12-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Så det där funkar och sidan är inte en scam?
Revolut var rätt noga under verifieringen men jag ser samtidigt hur det går att fuska. Frågan är hur länge till man kommer kunna göra det eller om dom på något sätt vid ett senare tillfälle kollar upp om personen faktiskt existerar.

Styr undan. Han som skrev länken menar att han bara känner till en svensk sådan sida.
Men egentligen är det personen som skrev det som faktiskt står bakom den sidan. Är inte det första forumet och är inte det sista forumet personen bakom den sidan försöker "tipsa" om sidan utan att ange att personen står bakom sidan.

Personen har på andra forum gett sken av att han har "hittat" sidan och försöker promota den för egen vinnings skull.

Edit: Ja risken är stor att du är körd om företaget bakom det begär en verifiering igen vid ett senare tillfälle. Oftast brukar det innefatta live video-verifiering genom appen och mobilens kamera. Då är du körd vid sådant tillfälle.

Titta på användarens senaste historik bland inläggen så framgår det tydligt att denne försöker promota sin egen sida bara.
Senast redigerad av Smilemore 2022-12-23 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in