2022-10-22, 14:05
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeemaker1
Du är ju helt stekt, hänger ut en snubbe i livskris och sprider dynga som inte ens nästan stämmer, lär dig läsa, kontrollera dina källor innan du hänger ut någon eller -bästa alternativet för alla- håll käften

Du som känner Albin kan du inte fråga honom om telefonsamtalen hur många de var, vilka klockslag och exakt vad som sades. Sedan fråga vilken gick hon ut med och vad var bråket om det måste han veta om han talade med henne.
Citera
2022-10-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag vet. Och varför väljer hon att ringa 02.30? Mitt i natten?
För att hon vet att han är orolig av sig? Eller för att hon vet att han är svartsjuk?

Eller så är det inte konstigare att hon ville berätta vad som hänt hemma hos JJ, och så sa hon att hon nu var på väg hem. De kan också ha kommit överens om att hon skulle höra av sig när hon gick. Inte heller konstigt. Att han inte kontaktade polisen förrän dagen efter är heller inte märkligt, mycket möjligt att han somnade efter samtalet (hade han också varit ute på kvällen? har man druckit lite är det ganska lätt att somna…) och upptäckte morgonen efter att hon inte var hemma.
Citera
2022-10-22, 14:07
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Två kontakter.
En av dom kontakterna var hon själv som ringde honom.

Alltså EN kontakt från honom.

Om det nu var hon som ringde... Det kanske var hennes telefon som ringde för att ha ett alibi...
Citera
2022-10-22, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Att mordbrand/försök till bara skulle läggas ner sådär känns inte särskilt troligt.
Vet vi om exet anmälde det?
Citera
2022-10-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Om jag skulle strypa dig, eller dra en stekpanna i huvudet på dig - det skulle inte ge vidare mycket spår i lägenheten.

Ett mord kan ske mycket fort. De hade sedan lördag natt och hela söndagen + söndag natt att göra sig av med liket.

Det är det vanligaste; att mordmisstänkta blånekar. Även unga.

Nej helt rätt, har också tänkt i banorna såklart.
Men samtidigt så svårt och förstå hur dessa, nästintill ”barn” kan ha en sådan tanke och sedan gå till handling.. men ja, man kommer aldrig kunna förstå eller framför allt acceptera allt här i livet…

Men att ingen sett något när en kropp fraktats ut från en lägenhet till en bil och att inga misstag har begåtts av två helg oerfarna tonåringar.. men man slutar aldrig att förvånas
Citera
2022-10-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om det nu var hon som ringde... Det kanske var hennes telefon som ringde för att ha ett alibi...

Enligt uppgift ringde hon för att berätta att hon var på väg hem. De måste alltså ha pratat med varandra. Det är efter 2:30 som något har hänt.
Citera
2022-10-22, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Skulle han ha lämnat sin telefon hemma, för det ser dom ju var telefonen befann sig, samtidigt som han svarade telefonen från en brottsplats? Hur har du tänkt? Utveckla gärna teorin så det finns lite att gå på som inte är helt omöjligt
Citera
Medlem
Citat:
För att säga att hon är på väg hem, alltså inget av dina alternativ.

För att stilla oro med andra ord. Annars ringer man inte 02,30 mitt i natten.
Var det för att hon visste att han brukade oroa sig?

Eller svartsjuk.

Vi vet inte. Varken du eller jag.

Det är urbota dumt att 10% ställa in sig på enbart tjejerna eller enbart pojkvännen.
Och det är urbota dumt att 100% avskriva någon med så pass lite info vi har.
Citera
Medlem
Citat:
Precis.
Dom kanske satt en minut men det kändes som tio. Vi vet inte, det beror på om han säger att han är säker på att det var tio minuter för att han kollade klockan, eller om han tyckte att det kändes som tio minuter.
"Omkring kvart över tolv pratade hon med barchefen Linus."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Knnego/traffade-tove-21-natten-da-hon-forsvann

Han verka haft bra koll på klockan. Så ca. 10min är nog exakt ca. 10min.
Citera
2022-10-22, 14:14
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ja jag gick bara efter notisen, har inte räknat på det.
Såg siffrorna från Dekra nu och de va ganska mycket fel i den registreringen.

Ja det ser konstigt ut.

https://biluppgifter.se/brukare/person/YrPYEeNmjp/byjmP89Rra#historik

https://imgur.com/a/GBzaAOr
Citera
2022-10-22, 14:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Skulle han ha lämnat sin telefon hemma, för det ser dom ju var telefonen befann sig, samtidigt som han svarade telefonen från en brottsplats? Hur har du tänkt? Utveckla gärna teorin så det finns lite att gå på som inte är helt omöjligt

De kanske låter lika i rösterna alternativt att han var med på det.
Citera
2022-10-22, 14:17
Medlem
Nu är det snart en vecka sedan hon försvann. Undrar var hon är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in