2022-10-22, 13:00
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Du kanske missade att Ryssen hade slut på missiler redan i mars?

Chronology of Arestovich quotes:

▪️Arestovich February: "Russia has had missiles for two weeks"

▪️Arestovich March: "The missile warehouses are already empty"

▪️Arestovich April: "Russia is using its last missiles"

▪️Arestovich May: "The capabilities of the missiles have been exhausted"

▪️Arestovich June: "The missiles there are rusty and hit right in the warehouses"

▪️Arestovich July: "Russia has nothing else to shoot at"

▪️Arestovich August: "The missiles are completely finished, we are winning"

▪️Arestovich September: "The warehouses are empty, Ukrainians can sleep peacefully"

▪️Arestovich October 10 : "They don't have many cruise missiles. This is an action at the edge of the emergency reserve. After all, now they have 80 fewer missiles."

Det där är bara rubriker som du radat upp lite fint.
Det har funnits många olika bedömningar om Rysslands kvarvarande stridskraft.
Men de jag läser i svensk media tar inte upp att vapnen är slut.
Däremot att de har försvagats som militär nation och vissa tecken skulle kunna tyda på ett sinande vapenförråd.
Samma sak beträffande väst som skänker vapen, så har det vid tillfällen också pratats om att det inte finns hur mycket vapen som helst. Men inte att det är slut.

Kortfattat. Läs inte bara rubriker.
Citera
2022-10-22, 13:02
Medlem
leachs avatar
Belgorod bombat igen, härligt att få smaka på sin egen medicin.

Shelling reported in Schebekino of Belgorod region
https://liveuamap.com/en/2022/22-october-shelling-reported-in-schebekino-of-belgorod-region
Citera
2022-10-22, 13:05
Medlem
Ukrainsk drönare filmar lite intressanta klipp på ryska soldater! Börjar det ta slut på kamrater?

https://twitter.com/thediscosteve/status/1583530394720223237?s=21&t=E3UpZ3d5w9E-yVHYjdQDTw
Citera
2022-10-22, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Alla gränsländer där det finns en rysk minoritet riskerar militärt hot.
Det är som att ryssar är helt oförmögna att bo bland andra utan bara måste utropa nån självständig nezikrgiesamstan republik med 50 000 invånare.

Micropeniskomplexet gentemot Väst som lyser igenom. I dvärgkejsaren har man den perfekta stormen av allt det här. Så fort dvärgkejsaren började rida inoljad på hästar eller brottas med björnar på bild borde alarmklockor ringt och samarbeten avslutats.

I länder med obefintlig till tveksam moral tror man att Västs politik att stoppa brutala diktatorers övergrepp på sina egna folk handlar om ”imperialism” när det rör sig om moraliska åtaganden. Ryssland saknar allt vad det innebär så Ryssland gonna Ryssland när de försöker att kopiera USA. Det är bara sämre, fulare, brutalare, mer ondskefullt, fattigare och allmänt dåligare.
Citera
2022-10-22, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Du vet att judarna kontrollerar USA på riktigt va? Går väldigt lätt att inse detta genom att titta på ägandeskap av de multistora förtegen, bankmaffian och inte minst alla stora mediebolag. Titta hur många som sitter i den absoluta politiska toppen. Om du börjar titta på den infon nu så har du det klart för dig innan klockan är 22.00 ikväll det lovar jag.

Ah så därför stödjer ni nassar Putins mångkulturella bananrepubliks ”avnazifiering” av ett korrupt grannland. Det här är fan helgunderhållning på riktigt.

Judemaffian skakar när dvärgkejsaren skall avnazifiera satanistbögjudar i öst.
Citera
2022-10-22, 13:17
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nu måste väl alla spärrar släppt hos rysstrollen, det gynnar ryssland?
Är detta resultatet av för lite bomber över Belgrad?
Kommentar:
objektiv verklighet är inte serb-dannes starka sida. EU hade 2021 en samlad BNP på ca 17 000 G$, dvs ca 10 ggr Ryssland (https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)). Lägger vi till UK och USA så hamnar vi omkring 42 000 G$. Ryssland står alltså mot ekonomier som är ca 25 ggr större* och med helt andra tekniska förutsättningar, men i serb-dannes skruvade verklighet gynnas ändå Ryssland av en långvarig konflikt. Han begriper inte att USA ensamt, utan något fiskalt problem, kan plocka upp notan för hela Ukrainas BNP.

*) med Japan, Kanada, Sydkorea, Australien oräknade.
Citera
2022-10-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Jag förstår att det gör dig livrädd och paralyserad!

Varför inte passa på att njuta av livet i stället för att sitta och skaka av rädsla i mammas källare?

Stackare….😂😂😂

Du jag är inte ett dugg rädd utan hör till den lilla men intelligenta skara av människor som faktiskt törs säga och skriva hur det verkligen ser ut. Hör också till den lilla men opåverkade skara av elit av människor som inte blev rädd eller gick på bluffen med covid och det farliga bluffvaccinet. Så till en stolt orädd skara av människor hör jag som inte lät sig påverkas av massiva påtryckningar från ALLA håll i närmare 2 år. Står orädd stolt och bestämt kvar för sanningen oavsett lögner eller påtryckningar från politiker eller media. Så länge jag lever.
Citera
2022-10-22, 13:23
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jag anser att alla nationer har en självbestämmanderätt. Däremot ingår där inte en rätt att kränka andras suveränitet, vilket USA gjort i Ukraina genom att via statskupp installera en marionettregim som begått övergrepp mot det ryska folket i åtta års tid.

Vad får dig tro att USA har moralisk rätt att avsätta andra länders regeringar ifall dessa agerar i sitt eget snarare än USA:s intresse?
Zelenskyj valdes med 73% av rösterna 2019, 5 år efter din påstådda statskupp. På vilket sätt har Ryssland rätt att avsätta Ukrainas lagligt valda regering, och därmed kränka den nationens suveränitet och självbestämmanderätt?

Du tycks uppenbart inte läsa dina egna argument, eftersom de talar mot din egen sak.
Citera
2022-10-22, 13:31
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
En halvmiljon döda irakiska barn var värt det?
Då får du visa siffror på när och var USA skulle ha dödat de barnen. Tänker du efter själv inser du förstås att siffrorna är orimliga. Och nu pratar jag inte om något lösryckt uttalande någonstans. Utan var USA anfallit och dödat de barnen.

Citat:
Att ha en åsikt är inte detsamma som att diktera något, eller för den delen genomföra statskupp mot demokratiskt våld regering.
Nej det är det inte, men det var inte vad du sa. Du sa att man inte hade rätt att kritisera.
Statskupper förekommer. Putin har förstås kuppat in sig själv och mördar eller fängslar all opposition samtidigt som han skriver om grundlagen för att gynna sig själv.
En revolution är något annat, då handlar det för de mesta om att någon ledare folket inte vill ha. Som amerikanska frihetskriget. Grunden till alla demokratier i väst och dess rikedomar.

Citat:
Det kan du tycka. Själv tycker jag att den nyttiga idioten i sammanhanget är den som går i USA:s ledband. Men det är väl bra att Europa avinduatrialiseras och svenne blir utfattig och får leva på en diet av mjölmaskar och andra smarriga insekter för miljöns skull.
Ha! Bor du i väst får du väl göra det. Annars får du väl flytta till Ryssland och njuta av en Rova och jobba i deras industri.
Själv åt jag pannbiff med potatis och lök idag. Tror du att jag är dum. Du sprider bara Rysk propaganda. De hittar på skräckscenarier och du rapar efter.
Men återigen. Kan du förklara hur en Rysk seger skulle ändra det du inte tycker om i väst.

Varför har din släkt kommit hit, om ni inte gillar det och varför stannar ni kvar. Det finns massor av diktaturer att flytta till, om det är vad du vill ha. Eller är ditt mål att störta väst och göra det lika rikt och fritt som därifrån ni kommer?
Senast redigerad av EnCarte 2022-10-22 kl. 13:50.
Citera
2022-10-22, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Det var t.ex Paasikivi som jag hänvisar till. Han är väl den mest sansade bedömaren om kriget.
Du får be din tolk översätta orden rätt.

Sansade? ja om man är en propagandaextremist då är knallkorken paasikivi sansad , han är specialoperationens Tegnell

Ryssland fortsätter slå ut ukrainas infrastruktur och misilförsvaret verkar ha fått härdsmälta, lyssna på mig snart kommer det bli krig i ukraina.
Senast redigerad av Himars 2022-10-22 kl. 13:37.
Citera
2022-10-22, 13:39
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Materialet för pissryssen fortsätter att krympa.

🔥Just now, in Kherson region, a unit of the Odesa anti-aircraft missile brigade of the 'South' air command shot down the Ka-52 attack helicopter of the occupiers
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1583763544968876032
Trevliga nyheter tack. Putins stupida idé om att gå in i Ukraina och byta ut Zelenskyj med en kurrupt rysk nickedocka utvecklade sig till en rävsax han inte klarar sig från utan att tappa ansiktet följt av huvudet. Ryssland är kört tack vare stollen Putin.
Citera
2022-10-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
Sansade? ja om man är en propagandaextremist då är knallkorken paasikivi sansad , han är specialoperationens Tegnell

Ryssland fortsätter slå ut ukrainas infrastruktur och misilförsvaret verkar ha fått härdsmälta, lyssna på mig snart kommer det bli krig i ukraina.

Snart? Är det inte krig i Ukraina? Eller skickar orcherna helt random missiler in i ett annat land i fredstid? Med ryssar vet man iofs aldrig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in