Citat:
Ursprungligen postat av
sherm
En halvmiljon döda irakiska barn var värt det?
Då får du visa siffror på när och var USA skulle ha dödat de barnen. Tänker du efter själv inser du förstås att siffrorna är orimliga. Och nu pratar jag inte om något lösryckt uttalande någonstans. Utan var USA anfallit och dödat de barnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
sherm
Att ha en åsikt är inte detsamma som att diktera något, eller för den delen genomföra statskupp mot demokratiskt våld regering.
Nej det är det inte, men det var inte vad du sa. Du sa att man inte hade rätt att kritisera.
Statskupper förekommer. Putin har förstås kuppat in sig själv och mördar eller fängslar all opposition samtidigt som han skriver om grundlagen för att gynna sig själv.
En revolution är något annat, då handlar det för de mesta om att någon ledare folket inte vill ha. Som amerikanska frihetskriget. Grunden till alla demokratier i väst och dess rikedomar.
Citat:
Ursprungligen postat av
sherm
Det kan du tycka. Själv tycker jag att den nyttiga idioten i sammanhanget är den som går i USA:s ledband. Men det är väl bra att Europa avinduatrialiseras och svenne blir utfattig och får leva på en diet av mjölmaskar och andra smarriga insekter för miljöns skull.
Ha! Bor du i väst får du väl göra det. Annars får du väl flytta till Ryssland och njuta av en Rova och jobba i deras industri.
Själv åt jag pannbiff med potatis och lök idag. Tror du att jag är dum. Du sprider bara Rysk propaganda. De hittar på skräckscenarier och du rapar efter.
Men återigen. Kan du förklara hur en Rysk seger skulle ändra det du inte tycker om i väst.
Varför har din släkt kommit hit, om ni inte gillar det och varför stannar ni kvar. Det finns massor av diktaturer att flytta till, om det är vad du vill ha. Eller är ditt mål att störta väst och göra det lika rikt och fritt som därifrån ni kommer?