2022-10-22, 09:39
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Anledningen är givetvis att mainstream media ljuger folk rakt upp i ansiktet. Demokraterna i USA är desperata att visa framgång i Ukraina inför mid-terms, för att kunna kunna motivera miljardrullningen av skattebetalarnas pengar.

Det finns ingen rysk reträtt i Kherson och Bakhmut är nära att falla.

https://m.youtube.com/watch?v=_vFWmhW64iQ

https://m.youtube.com/watch?v=yTgj6afnMEc

https://m.youtube.com/watch?v=1vDo2_TkJAs

Bingo!

Med General Armageddon vid rodret tvekar jag på att Ryssen kommer göra en ny Kharkov.
Citera
2022-10-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Ja gäller att härda ut några veckor med terrorbombningar. Sen kommer Ryssland gå torrt. Då kan Ukraina på allvar börja slakten av ryska orcher.

Det är så fint att se hur vissa har förhoppningar. Kom ihåg att skicka julkort till era stackars familjer och vänner i tid detta år då förmodligen 90% av Ukraina är strömlöst inom några veckor.
Citera
2022-10-22, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Du borde försöka hitta information som är sann och inte förvriden västmedias propaganda info.

Huruvida de ryska terrorattackerna på Kiev har drabbat några Ryska medborgare är nog svårt att ha någon åsikt om.
Attackerna på civila ryssar som jag hänvisade till utfördes av Ukrainas militär! var det svårt att läsa .

Du får gärna återkomma men någon typ av bevisning om att Ukrains militär dödat civila Ryssar I Kiev.

Du lär få svårt att hitta något sådant.

Däremot har Ukrainsk militär dödat Rysk militär I utkanten av Kiev, samt Ryssk militär dödat Civila Ukrainare i Kiev.
Citera
2022-10-22, 09:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Visste inte att någon satte någon ETA.. källa?
Det var du som skrev för 3 månader sedan om den "stundande" befrielsen av Odessa. Jag tolkade det som i närtid?
Därför frågade jag dig om du kunde precisera vad du avser med "stundande"?

Citat:
Odessa fortsätter att möras upp inför dess stundande befrielse
Citera
2022-10-22, 09:41
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men hur ser du på ”mains-stream media” i Ryssland då? När rysk stats-tv med Skabb-Olga i spetsen rapporterar om evakuering av civila i Kherson och att inga goda nyheter är att vänta de närmaste två månaderna (!), skall vi ignorera det också?

https://twitter.com/juliadavisnews/status/1582794925304729601?s=46&t=7XIGNN1tGC6RTZyecE31NQ

Pinsamt dåligt försök till lögn.Att evakuera civila är ju bara ett sätt att skydda civilbefolkningen. Nyligen svfyrade Ukraina 12 stycken Himars mot staden, varav 11 stycken sköts ner. Den som kom igenom träffade ett färjeläge och dödade flera civila. Målet var tydligen från början ryska journalister (se mina tidigare källor i föregående inlägg).

Terrängen vid Kherson är för svår för en ukrainsk offensiv. Det finns ingenstans att gömma sig från ryssarna. Det blir ännu en masslakt av ukrainska soldater om USA tvingar fram en offensiv.
Citera
2022-10-22, 09:42
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Vad är det för bete som Ryssland vill att Ukraina ska ta? Ryssland förstör ukrainska kraftnät. Det finns två skäl till detta;

1) Ryssland planerar en kommande motoffensiv inom kort
2) Ryssland vill sakta ned Ukrainas offensiv för att hinna evakuera civila och personal från Kherson.

Vilket stämmer? Jag vet inte.

Alternativ 2. Särskilt om de spränger dammen sedan, då visar de med önskvärd tydlighet att de helt enkelt har gett upp Kherson-fronten.

Till vintern hoppas de att Ukraina skall knäckas civilt och militärt av köld och elbrist. Civilsamhället är så klart ett väldigt viktigt stöd för militären, särskilt när militären strider på hemmaplan. Att det utgör krigsbrott att slå mot civilsamhället på det sätt som Ryssland gör struntar de i. De brydde sig inte om det i Syrien heller.

Nåväl, jag tror att de gör fel i att hoppas att det kommer att få motståndet att mjukna. Ukraina kommer fortsätta att strida lika ursinnigt och ryssarna blir inte varmare för att ukrainarna fryser.

En ny rysk offensiv i närtid skulle vara ganska överraskande. Var skulle den ske? Skall de äntligen ta Bakhmut? Jag tror snarare att de försöker frysa konflikten till ett stillestånd genom att tvinga Ukraina till att lägga mer energi på att hjälpa sin civilbefolkning. Under tiden kommer Ryssland göra allt för att säkra de områden man än så länge lyckats behålla och sedan kanske en ny storoffensiv kan inledas om ett år eller så. Man fortsätter så klart med mindre avancemang här och där, men det kommer dröja innan det sker något som liknade 24:e februari.

Dock lär de tvingas omformulera sina planer flera gånger innan det skulle kunna bli att bli aktuellt. Ukraina kommer inte ge dem några raster.
Citera
2022-10-22, 09:43
Bannlyst
Massiv attack mot hela ukraina i gryningen, host host vem sa något om att Ryssland har slut på vapen

Glömde bort, snart gråter pajasen zelensky ut
Senast redigerad av Himars 2022-10-22 kl. 09:46.
Citera
2022-10-22, 09:44
Medlem
Melange5738s avatar
Snö i Sibirien nu, oljefälten har redan börjat frysa. Goodbye, Moon men.
Citera
2022-10-22, 09:44
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Bingo!

Med General Armageddon vid rodret tvekar jag på att Ryssen kommer göra en ny Kharkov.
Jaja en rysk Messias till general kommer och räddar hela situationen, det har man ju inte försökt med förut...
Citera
2022-10-22, 09:45
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det var du som skrev för 3 månader sedan om den "stundande" befrielsen av Odessa. Jag tolkade det som i närtid?
Därför frågade jag dig om du kunde precisera vad du avser med "stundande"?

1 timme - oändlighet.

https://t.me/intelslava/39858

🇷🇺🇺🇦 An armored personnel carrier and an armored car of the Armed Forces of Ukraine destroyed in the Kherson region are somewhere on the road.
Citera
2022-10-22, 09:46
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Pinsamt dåligt försök till lögn.Att evakuera civila är ju bara ett sätt att skydda civilbefolkningen. Nyligen svfyrade Ukraina 12 stycken Himars mot staden, varav 11 stycken sköts ner. Den som kom igenom träffade ett färjeläge och dödade flera civila. Målet var tydligen från början ryska journalister (se mina tidigare källor i föregående inlägg).

Terrängen vid Kherson är för svår för en ukrainsk offensiv. Det finns ingenstans att gömma sig från ryssarna. Det blir ännu en masslakt av ikrainska soldater om USA tvingar fram en offensiv.
Lögn? Du fick ett klipp från rysk stats-tv där man uppenbarligen är mycket bekymrad över läget i Kherson.

Att man evakuerat civila tyder på att man antingen förväntar sig en reträtt till Kherson stad med påföljande strider där, eller att försörjningsläget kommer att bli svårare pga transporterna över Dnepr. Vilket av alternativen tror du själv på?
Citera
2022-10-22, 09:47
Medlem
Daniel501s avatar
Snart 3 timmar senare och flyglarmet tjuter ännu över hela Ukraina;

https://t.me/DonbassDevushka/30733

Gräsklippare har setts också;

https://t.me/missilesnukes/6153?single

Good morning 🌅🌻 missiles and drones 🥳 , another sweet escalation day
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera