2022-10-22, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Nej , det är rubeln som är kaputt, Har du missat det ?

Ja, det har jag helt missat!
Jag trodde rubeln var väldigt stabil.
Citera
2022-10-22, 02:25
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ukraina är i praktiken ett konstgjort land. EU:s amatörmässiga diplomater har inte insett att landet innehåller flera olika etniska grupper - de backar bara uop Zelensky och hans hårdhänta "ukrainisering" av landets hela område, språkligt, kulturellt, ekonomiskt.

Haha... Ryssland är nog ett land med fler etniska grupper än i hela världen. Förutom "ursäkta mig" människor från Afrika, dvs riktigt svart hud. Denna typ av människor stöter du inte på så mycket i Ryssland.

Undrar varför? Jävla nazister.
Citera
2022-10-22, 02:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag ser också på kartor över områden som Ryssland övertagit och Rysslands områden blir bara större och större Går det verkligen så dåligt för Ryssland?

Vilken tidsperiod syftar du på?

Från augusti till oktober så har den landyta som Ryssland ockuperar minskat från ca 130,000 kvadratkilometer till ca 116,000 kvadratkilometer. Det är ett enormt tapp.

Augusti: https://web.archive.org/web/20220812112253/https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/
Oktober: https://web.archive.org/web/20221017143131/https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/
Citera
2022-10-22, 02:27
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ukraina är i praktiken ett konstgjort land. EU:s amatörmässiga diplomater har inte insett att landet innehåller flera olika etniska grupper - de backar bara uop Zelensky och hans hårdhänta "ukrainisering" av landets hela område, språkligt, kulturellt, ekonomiskt.

Ryssland är ett konstgjort land. Bara kika på de senaste decennierna för att förstå det.
Citera
2022-10-22, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Haha... Ryssland är nog ett land med fler etniska grupper än i hela världen. Förutom "ursäkta mig" människor från Afrika, dvs riktigt svart hud. Denna typ av människor stöter du inte på så mycket i Ryssland.

Undrar varför? Jävla nazister.
Skillnaden är att de olika folkgrupperna i Ryssland inte för krig mot varandra eller avskyr varandra. Det är också ett kvitto på att landet fungerar för dem.

Ukraina har under 2000-talet förvandlats till ett delvis glorifierat skrotupplag med djuoa interna konflikter.
Citera
2022-10-22, 02:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ukraina är i praktiken ett konstgjort land.
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Haha... Ryssland är nog ett land med fler etniska grupper än i hela världen.
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ryssland är ett konstgjort land.

Ryssland är betydligt mer konstgjort land än Ukraina. Ska något land styckas så är det Ryssland.
Citera
2022-10-22, 02:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Skillnaden är att de olika folkgrupperna i Ryssland inte för krig mot varandra eller avskyr varandra. Det är också ett kvitto på att landet fungerar för dem.

Inte heller folkgrupperna i Ukraina för krig mot varandra, på eget bevåg. Allt detta är en konstruktion av Putins ondskefulla hjärna. Han ligger bakom alla krig i Ukraina sedan år 2014. Utan Putin så hade de levt i fred och i frid i Ukraina.

Citera
2022-10-22, 02:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Allt ska bli som på den gamla goda tiden, innan väst kom och förstörde allt.
Ukraina ska komma hem igen.

Varför tror du att du kan bestämma hur andra länder ska fungera när du inte ens bor där, aldrig har bott där och aldrig kommer bo där? De skiter fullständigt i vad du tycker.
Citera
2022-10-22, 02:46
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Ukraina har under 2000-talet förvandlats till ett delvis glorifierat skrotupplag med djuoa interna konflikter.

Vilket jävla skämt. De större folkgrupperna i Ryssland som inte är etniska har Ryssland varit i konflikt med, sedan urminnes tider.

Och nu har de för alltid kört iväg sina bästa bröder och systrar dessutom. Vilket jävla nederlag!
Citera
2022-10-22, 02:46
Medlem
Jag tycker att det gått lite "stå" i Kriget , Jo ryssarna fortsätter bomba med dröńare men. .Är det så att deń regniga hösten har börjat , den som Tyskarna körde fast i Hösten 1941?
Citera
2022-10-22, 02:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vad jag sett samlar Ryssland styrkor i Belarus, för att gå in i Ukraina norrifrån. I norra delen av Ukraina finns många ukrainska soldater samlade för att möta upp ett ryskt anfall norrifrån. Jag tror det kommer bli rejäl slakt av ryska soldater om de går in den vägen. Ukrainska styrkor har haft gott om tid att förbereda sig och ladda upp. Området är också fyllt av sumpmark, små sjöar och otillgänglig terräng. Så jag förstår ej hur ryssarna vågar sig på en sådan sak (om det nu sker).

Jag tror också att Rysslands taktik är att använda kanonmat som just en taktik, för även om det går långsamt så klarar ryska soldater av att döda ukrainska soldater.

Sedan har jag läst om dammen vid staden Cherson som nog kommer sprängas och den gigantiska översvämningen den kommer orsaka. Jag tror att Putins och hans generaler har planerat att förstöra Ukraina för att vinna kriget, eftersom invasionen gått så dåligt hitintills.

Jag ser också på kartor över områden som Ryssland övertagit och Rysslands områden blir bara större och större Går det verkligen så dåligt för Ryssland?

Nu finns också videos på att Polen flyttar pansartrupper till Vitryska gränsen. Jag tror Polen anfaller Vitryssland om de går in i Ukraina. Frågan är om också Litauen går in. USA?

Just nu ändras knappt frontlinjerna men nej Ryssland har förlorat ganska stora områden och inte tagit något betydande på flera månader.

Jag är tveksam till dammen. För terrängen är så att det är låglänt öster om Dniepr där ryssrana är kvar och höglänt väster om floden. Ryssland skulle dränka det område de nog planerar att behålla. Samt att vattnet till Krim äventyras om man gör det.
Citera
2022-10-22, 03:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Jag tycker att det gått lite "stå" i Kriget , Jo ryssarna fortsätter bomba med dröńare men. .Är det så att deń regniga hösten har börjat , den som Tyskarna körde fast i Hösten 1941?

Kanske blir det svårare att köra pansarbilar nu, men från Kherson är det också informationsblockad. Svårt att veta vad som händer där. Ukraina gör olika testattacker och skjuter artilleri mot ryska trupper. Kanske de anfaller snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in