Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Vad jag sett samlar Ryssland styrkor i Belarus, för att gå in i Ukraina norrifrån. I norra delen av Ukraina finns många ukrainska soldater samlade för att möta upp ett ryskt anfall norrifrån. Jag tror det kommer bli rejäl slakt av ryska soldater om de går in den vägen. Ukrainska styrkor har haft gott om tid att förbereda sig och ladda upp. Området är också fyllt av sumpmark, små sjöar och otillgänglig terräng. Så jag förstår ej hur ryssarna vågar sig på en sådan sak (om det nu sker).
Jag tror också att Rysslands taktik är att använda kanonmat som just en taktik, för även om det går långsamt så klarar ryska soldater av att döda ukrainska soldater.
Sedan har jag läst om dammen vid staden Cherson som nog kommer sprängas och den gigantiska översvämningen den kommer orsaka. Jag tror att Putins och hans generaler har planerat att förstöra Ukraina för att vinna kriget, eftersom invasionen gått så dåligt hitintills.
Jag ser också på kartor över områden som Ryssland övertagit och Rysslands områden blir bara större och större Går det verkligen så dåligt för Ryssland?
Nu finns också videos på att Polen flyttar pansartrupper till Vitryska gränsen. Jag tror Polen anfaller Vitryssland om de går in i Ukraina. Frågan är om också Litauen går in. USA?
Just nu ändras knappt frontlinjerna men nej Ryssland har förlorat ganska stora områden och inte tagit något betydande på flera månader.
Jag är tveksam till dammen. För terrängen är så att det är låglänt öster om Dniepr där ryssrana är kvar och höglänt väster om floden. Ryssland skulle dränka det område de nog planerar att behålla. Samt att vattnet till Krim äventyras om man gör det.