2022-10-22, 01:47
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Precis, Ukraina har i praktiken varit bankrutt i åratal om man räknar bort västliga lån, investeringar (utifrån vad Väst vill ha på plats) och donerade pengar/bistånd. Och naturligtvis militärt bistånd. Hela landet är en uppumpad kredit- och biståndsbubbla, dessutom med endemisk korruption och dumkaxiga politiker. Att ta med dem i EU vore vansinne.

Ändå stöttas de? Har du aldrig funderat på varför?

Säger inte att det är så, men en anledning kan vara för att Ukraina likt Ryssland är länder som kan föda billiontals människor.

Får ett land överdriven kontroll på detta är världen ännu en farligare värld.

Men vad vet jag? Vad jag vet är däremot att fattiga länder behöver båda dessa länder.
Citera
2022-10-22, 01:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Tja jag har inga ambitioner om att förneka dessa Azov-lirare rätten till deras land. Jag anser bara att de bör låta befolkningen i Donbass vara ifred, som självständiga eller som en del av Ryssland om de föredrar det.

De bildades i Kharkiv som Ryssland försökte ta både 2014 och nu 2022. De stoppade dem. Men de är starka i Donbas också; Mariupol är ju Donetsk och en del av Donbas. 2014 lyckades hålla den staden men denna gång tvingades de till nederlag inför hela ryska arméns anstormning. Men de kommer tillbaka. 2023 eller 2033. Någon gång blir det. Kriget mot moskoviterna är evigt. På 1700-talet slogs deras förfäder kosackerna med svenskarna mot moskoviterna. Tyvärr förlorade de då men deras frihetskrig är evigt.
Citera
2022-10-22, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vi vill ju alla ha fred.
Högsta prioritet nu är att skona den oskyldiga ukrainska civilbefolkningen.

Därför bör Zelensky omedelbart skriva under en villkorslös kapitulation.

Om Ukraina tillfaller Ryssland så är specialoperationen avslutad och maktbalansen mellan öst och väst återupprättad.

Kreml lovar då att respektera övriga länders suveränitet, det kommer alltså inte bli fler specialoperationer i framtiden.

Så får vi fred och stabilitet i Europa.

Då kommer ju Putin mörda alla Ukrainare.
Citera
2022-10-22, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ändå stöttas de? Har du aldrig funderat på varför?

Säger inte att det är så, men en anledning kan vara för att Ukraina likt Ryssland är länder som kan föda billiontals människor.

Får ett land överdriven kontroll på detta är världen ännu en farligare värld.

Men vad vet jag? Vad jag vet är däremot att fattiga länder behöver båda dessa länder.
Ukraina är i praktiken en slags koloni för USA (och i andra hand Bryssel). USA försvarar en koloni.
Citera
2022-10-22, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vi vill alla ha fred.
Kreml sträcker ut sin hand.

Det finns sår att läka, ge det lite tid så kommer dessa läka.
Ryssar och ukrainare är samma folk och har levt i samma land under samma flagga innan.

Vi ska tillbaka dit.

Det ukrainska folket kommer åter få leva ett tryggt och säkert liv under ryskt styre.
Allt kommer bli bra, allt ska bli som förr.

Att sträcka ut en hand vore att dra tillbaka ryska armén från Ukraina.
Citera
2022-10-22, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej de hatar inte Ryssland, varken nu eller innan. Lyssna på intervjuer med lokalbefolkningen:

https://www.youtube.com/c/PatrickLancasterNewsToday

Många i de västra delarna av Ukraina hatar Ryssland men inte i Donbass.

Alla jag har träffat från Donbas, en hel del, vill tillhöra Ukraina.
Citera
2022-10-22, 01:57
Medlem
Citat:
Ukraina är i praktiken en slags koloni för USA (och i andra hand Bryssel). USA försvarar en koloni.
Bättre än att anfalla en koloni.
Citera
2022-10-22, 02:02
Medlem
Hegamons avatar
Vad jag sett samlar Ryssland styrkor i Belarus, för att gå in i Ukraina norrifrån. I norra delen av Ukraina finns många ukrainska soldater samlade för att möta upp ett ryskt anfall norrifrån. Jag tror det kommer bli rejäl slakt av ryska soldater om de går in den vägen. Ukrainska styrkor har haft gott om tid att förbereda sig och ladda upp. Området är också fyllt av sumpmark, små sjöar och otillgänglig terräng. Så jag förstår ej hur ryssarna vågar sig på en sådan sak (om det nu sker).

Jag tror också att Rysslands taktik är att använda kanonmat som just en taktik, för även om det går långsamt så klarar ryska soldater av att döda ukrainska soldater.

Sedan har jag läst om dammen vid staden Cherson som nog kommer sprängas och den gigantiska översvämningen den kommer orsaka. Jag tror att Putins och hans generaler har planerat att förstöra Ukraina för att vinna kriget, eftersom invasionen gått så dåligt hitintills.

Jag ser också på kartor över områden som Ryssland övertagit och Rysslands områden blir bara större och större Går det verkligen så dåligt för Ryssland?
Citera
2022-10-22, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Här är en bit information jag fick del av. Låt oss se i framtiden om det stämmer

🚨🚨 BIG, BIG NEWS!!!! 🚨🚨

'PEACE DEAL' signerades mellan krigande parter i Ukraina 24:e September (24/9-22). Det förhandlas för fullt just nu - ett Wargame - där avtalet ska signeras i slutet av denna månad, före Mellanårsvalet i USA.

Sveriges och Finlands medlemskap (eller icke) är en viktig del av förhandlingarna. Dealen är att Ryssland (och Turkiet) godkänner att Sverige och Finland blir NATO-länder om Ryssland får göra Turkiet till en ny Gashub nu när Nordstream blev saboterad och pipelines över Ukraina är blockerade. Nordstreamsabotaget var en del av dealen i form av en psyop och det momentum det skapade.

Kärnvapenhotet är också en del av "dealen", för Narrativets skull (optiken som vissa skulle kalla det) då citat: "ett kärnvapenhot driver länder till NATO, inget kärnvapenhot - inget NATO", slutcitat. Eventuellt kommer tyvärr en stor bomb detonera som då kommer markera slutet på konflikten (lite som när Japan kapitulerade efter Hiroshima/Nagasaki 1945).

Om något utav Sverige eller Finland inte blir ett NATO-land riskeras hela fredavtalet. Så vi får nog räkna med ett svenskt Natomedlemskap till slut, tyvärr.

I avtalet finns också en deal att Väst ska få återuppbygga Ukraina för knappt "500 billions $". Giriga affärsmän bl.a. genom BIS (Bank of International Settlements) försöker trissa upp prislappen så mycket det går för att kunna använda dealen för tvätt av pengar (det är som vanligt m.a.o.). I den dealen ingår bl.a. att ett Rotschildbolag med historiska kopplingar till Sverige - Nobeloil - får rätt att prospektera olja/gas i Svarta Havet.

Förhandlingstaktiker finns med missiler och drönarattacker åt bägge håll. Tyvärr också med en del oskyldiga offer, dock färre nu än det varit under våren och sommaren där det plötsliga ryska tillbakadragandet (eller Ukrainska militäriska framgångar - beroende på narrativ) är markörer att något har hänt på ledningsnivå. Fångutväxlingen för några veckor sedan var också en del av dealen.

Den erfarna räven Henry Kissinger finns i bakgrunden från den Djupa Statens laguppställning och styr det hela. Kissinger lär ha sagt "Before the Pumpkin become the Smashed Pumpkin" där han alluderar på Halloweentraditionen. I bilderna kommer det framgå var det ska in i kontexten.

Fredsavtalet ska presenteras vid anslutning till fredskonferensen i Berlin 25:e-29:e Oktober (The World Forum on Democracy & Peace 2022) före det amerikanska mellanårsvalet. Vilken sida i USA som tar åt sig äran i den retoriken återstår att se.
Ja, det var allt i korthet. Serverat på silverfat efter några dagars informationsinsamlande och funderande på upplägg.

Denna information är baserad på den erfarna grävande journalisten George Webbs arbete i sitt stora nätverk. Det finns substans i det han säger, han har varit rätt på bollen flera gånger och tillsammans med skärmdumpar från hans Twitterkonto, nyhetsartiklar och annat så kan jag, du och vi som kollektiv fortsätta att dra slutsatser, känna in om det finns rimligheter i denna informationsmassa. Det är ett annat perspektiv på Ukrainakonflikten som idag varken beskrivs i svensk media eller i svensk alternativ media.

Twitterlänk där George Webb berättar om 'The Peace Dealen' 24/9. Sedan kan ni fortsätta scrolla kronologiskt och följa artiklar och Tweets:

https://twitter.com/RealGeorgeWebb1/status/1573694220858281987

https://www.culturaldiplomacy.org/academy/index.php?en_afcd-2022_home

Om tre dagar finns det alltså bevis på att du är fåntratt om någon nu inte redan räknat ut det?
Citera
2022-10-22, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag ser också på kartor över områden som Ryssland övertagit och Rysslands områden blir bara större och större Går det verkligen så dåligt för Ryssland?

Vet ju såklart inte vilka kartor som du tittat på men på alla de kartor som anses trovärdiga så i princip inget hänt annat än att man har i norr gjort tre misslyckade offensiver och drivits tillbaka och i Bakhmut så är man typ 500m från där man var i somras. Inom 4-6 veckor så kommer hela Charkiv att vara återtaget och troligtvis också norra Luhansk så det lär nog synas på kartorna om inte annat.
Citera
2022-10-22, 02:15
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Ukraina har varit en koloni för Ryssland och vill inte vara i den världen mer. De föredrar USA och i andra hand Bryssel.

Ryssland attackerar ett land som inte vill vara en del av Ryssland mer.

Man kan ju ta sig en funderare på varför?

Men nu var det ju inte det mitt svar handlade om ditt troll!
Senast redigerad av CanisMinor 2022-10-22 kl. 02:19.
Citera
2022-10-22, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ukraina har varit en koloni för Ryssland och vill inte vara i den världen mer. De föredrar USA och i andra hand Bryssel.

Ryssland attackerar ett land som inte vill vara en del av Ryssland mer.
Ukraina är i praktiken ett konstgjort land. EU:s amatörmässiga diplomater har inte insett att landet innehåller flera olika etniska grupper - de backar bara uop Zelensky och hans hårdhänta "ukrainisering" av landets hela område, språkligt, kulturellt, ekonomiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in