2022-10-22, 00:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Jag får intrycket att han ljuger om
Något när han berättar sin historia.
Jag ser noll tacken på lögn, däremot var det fler som ansåg att han var dyngfull.
Så då minns man oftast fragment av kvällen, s.k minnesluckor.
Citera
2022-10-22, 00:41
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Hade jag också gjort. De kan ju ta vad som helst ur den hypnosen och koppla samman med mordet. Rena fantasier som kan bli till verklighet hos de där utredarna.
Ja det var en himla tur det, tänk vad det hade kunnat användas emot honom, så sjukt som dem betedde sig.
Riktigt skandalöst!
Citera
2022-10-22, 00:59
Medlem
4Motions avatar
Vad gäller poliserna i den serie på viaplay så ler man ju en del...!
Lars som tog över 2001 har ej läst hela utredningen.
J..ven som också figurerar har heller aldrig läst utredningen.
J..ven är jag bekant med och jag tror jag vet vart hans stora fina tänder kommer ifrån.
Som utredningsledare så bör man väl läsa på vad man jobbar med?
Citera
2022-10-22, 01:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Ugglan och den andre som sparkar bakut så fort bröderna O nämns, de två har stöttat varandra i ur och skur i denna tråd.

Än om nu denna kontakt på kalla fall (Vilken verkar ha en skvallercentral öppen för intresserade) sagt detta så verkar ju Polisen inte haft många rätt i detta fall.

Enligt GW var inte dessa två GM han misstänker på Stadt denna kväll, då är ju det enkelt att utesluta bröderna O om de nu var på Stadt.

Jag kan påminna dig om att både jag och Judaland - bland många andra - har gjort vad vi har kunnat för att dryfta Bröderna O i tråden. Minnet verkar vara kort. Problemet har dock hela tiden varit att ingen verkar ha haft något att komma med. Sedan har PT - antingen du vill eller inte - sagt att Bröderna O är utredda och avförda. Varför kan du inte bara nöja dig med det? Eller varför tar du inte själv reda på om Bröderna O var på Stadt? Gör något själv, någon gång.

Du och Pudelfrillan har samma aggressiva attityd i sammanhanget. Kan Pudelfrillan återkomma med några tankar?
Citera
2022-10-22, 01:22
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Motion
Ja du verkar ju inte läsa vad jag skrev!
Tror du UA mörade sin syster?
Min konstruktiva fråga var varför dricker man te typ vid 02:30?

Efter en kväll på krogen är det väl ytterst vanligt med en kopp te och en macka när man kommer hem på natten, finns absolut inget konstigt med det, framförallt om man inte heller är ensam.
Citera
2022-10-22, 01:27
Medlem
Citat:
Vad gäller poliserna i den serie på viaplay så ler man ju en del...!
Lars som tog över 2001 har ej läst hela utredningen.
J..ven som också figurerar har heller aldrig läst utredningen.
J..ven är jag bekant med och jag tror jag vet vart hans stora fina tänder kommer ifrån.
Som utredningsledare så bör man väl läsa på vad man jobbar med?
För jävligt rent ut sagt. De flesta här på detta forum hade betalat för att få läsa materialet medan utredningsledarna som får betalt för att göra jobbet inte brytt sig ett smack. De borde få sin pension indragen.
Citera
2022-10-22, 01:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Är väl du som inte kan läsa.
Jag skrev!!! Att man dricker te för att man är hungrig och det är gott med mackor till te!
Så vad är du inte förstår av det?
Nej! Jag tror inte alls på att UA mörade sin syster inte mördade heller för den delen.
Senast redigerad av rubin22 2022-10-22 kl. 01:39.
Citera
2022-10-22, 01:40
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag kan påminna dig om att både jag och Judaland - bland många andra - har gjort vad vi har kunnat för att dryfta Bröderna O i tråden. Minnet verkar vara kort. Problemet har dock hela tiden varit att ingen verkar ha haft något att komma med. Sedan har PT - antingen du vill eller inte - sagt att Bröderna O är utredda och avförda. Varför kan du inte bara nöja dig med det? Eller varför tar du inte själv reda på om Bröderna O var på Stadt? Gör något själv, någon gång.

Du och Pudelfrillan har samma aggressiva attityd i sammanhanget. Kan Pudelfrillan återkomma med några tankar?

Du har nog även dragit ditt strå till stacken angående aggressiv attityd i tråden, men vi lägger ner det, finns inget värde i det.

Eftersom polisen gjort ungefär noll rätt i detta fallet så håller jag spåret med bröderna O åtminstone lite på glänt.
Den gode GW verkar dessutom alldeles för säker på sin sak, dels att det är två GM, dels att dessa inte var på Stadt. Vilka två skulle han annars så självsäkert kunna misstänka, som även hade tillgång till båt, samt från hennes bekantskapskrets. Rimligen borde det inte finnas så många att välja på, eller?
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-10-22 kl. 01:44.
Citera
2022-10-22, 01:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Enligt uppgift så var det ingenting ovanligt att systrarna drack te när de kom hem på natten. De fikade och pratade om kvällen, när de varit ute.
Citera
2022-10-22, 02:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Har någon sagt att det spelades hög musik? Finns det vittnen till HÖG musik?
Sitta i en bil på en gata med hus och spela hög musik låter ej trovärdigt.
Homosexualitet fanns väl redan på 90-talet och vad gör man då i en bil..?
Hade någon av dom i bilen någon som helst anknytning till platsen dom parkerat på ?

Vad jag känner till så finns inget vittne som uppgivit att de hört hög musik från bilen. Jag tvivlar på att de spelade så väldigt hög musik. Det var en varm/ljummen sommarnatt och jag skulle bli förvånad om de inte hade fönsterrutorna nedvevade. Om rutorna var nere, så hade de säkert tänkt på att inte spela för hög musik (den ene killens far var någon slags polischef, och det hade nog blivit lite awkward situation om han kommit ut och klagat...), för grannarnas skull, om inte annat. Och om man sitter i en bil under en timme på natten och spelar musik, så pratar man säkert en del under tiden, och även det en anledning till att inte spela alltför hög musik.

Har aldrig hört något om att de killarna skulle ha varit homosexuella, men även om de mot förmodan varit det, så skulle de väl bara ha kunnat sitta och prata ändå. Eller?

Den ene killen ska ha bott i huset där bilen stod parkerad.
Citera
2022-10-22, 02:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Precis som jag noggrant redogjorde för tidigare!

Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Du har nog även dragit ditt strå till stacken angående aggressiv attityd i tråden, men vi lägger ner det, finns inget värde i det.

Eftersom polisen gjort ungefär noll rätt i detta fallet så håller jag spåret med bröderna O åtminstone lite på glänt.
Den gode GW verkar dessutom alldeles för säker på sin sak, dels att det är två GM, dels att dessa inte var på Stadt. Vilka två skulle han annars så självsäkert kunna misstänka, som även hade tillgång till båt, samt från hennes bekantskapskrets. Rimligen borde det inte finnas så många att välja på, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Lyssnade på GW Persson i TV4. Han säger att hans två gubbar inte var på Stadt, och tidigare har han sagt att de två har mycket starka band till varandra - och att hans gubbar ingår i Helenas bekantskapskrets. Och här måste vi göra skillnad mellan just bekantskapskrets och (nära) vänkrets. De som var med på den här tiden bör ju kunna ha en ganska hygglig chans att komma fram till vilka två personer som GW Persson menar. De ska dessutom ha bott utanför stan, de ska ha haft tillgång till en båt i Vänern som de stannade vid på vägen mot bostaden. Det som grumlar bägaren lite är att GW Persson initialt sa att hans teori är "50/50", medan han nu på senare tid säger sig vara säker.

GW Persson syftar alltså på två manspersoner som inte var på Stadt den aktuella kvällen, men som ingick i Helenas bekantskapskrets. Och som hade tillgång till en båt. Och bodde utanför stan. Vad som sedan är utanför stan kan vi ju diskutera, men för mig är det typ Sjöängen, Lugnås, Björsäter, Årnäs och Tisslatorp åt ett håll, Rörsås, Boterstena, Böja, Låstad och Timmersdala åt ett andra håll samt Krontorp, Ullervad, Torsö och Hasslerör åt ett tredje håll - och självklart allt däremellan.
Citera
2022-10-22, 02:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
För jävligt rent ut sagt. De flesta här på detta forum hade betalat för att få läsa materialet medan utredningsledarna som får betalt för att göra jobbet inte brytt sig ett smack. De borde få sin pension indragen.

Det minsta man skulle kunna begära av utredarna är väl att de åtminstone skulle kunna svara på elementära frågor, t ex hur många som har topsats? På sådana typ av frågor blev svaren "?", eller att journalisten ställde så svåra frågor.

När man tar över en mordutredning, så borde väl det första vara att gå igenom utredningsmaterialet. Hur ska personen annars ens kunna ha en hum om vilka uppgifter som kommit in osv. Hur mycket kan inte ha missats, om de inte läst/gått igenom förundersökningen? Om de olika utredarna alla läst en del - och inte samma - då kan ju svaret finnas i de delar som eventuellt inte har lästs/gåtts igenom. Varför inte ta in en ev. civil utredare, med människokännedom/beteendevetenskaplig och psykologisk kunskap, som är van att analysera texter - vad som sägs resp. inte sägs, har viss kunskap när det gäller kriminologi, och låta den/de gå igenom materialet med helt nya och objektiva glasögon?

Jag har tidigare fått uppgiften att ingen utredning angående Helenas försvinnande pågår. Jag hade mycket svårt att tro på det, och jag frågade personen igen, och denn* hävdade att det var det svaret han/hon hade fått från Kalla fall-gruppen. Uppenbarligen är det så... "Ja, ibland misslyckas man", typ. Lägga ut pengar på att trakassera enskilda personer på ett mycket, enligt mig, omoraliskt sätt, men strunta i andra, konkreta uppslag...

Denna utredning verkar till stor del ha varit en ren skandal rakt igenom. Tyvärr. Inte OK på en punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in