2022-10-21, 23:09
Medlem
miapetters avatar
Är det inte lite skevt att staten, i ett fall som detta, är beredda att betala för horor till misstänkta men inte att låta Viltskräckens NP Breeze söka på de (mindre än en handfull?) platser?) som är av intresse?
Citera
2022-10-21, 23:29
Medlem
4Motions avatar
Väldigt mycket hugg och dåligt konstruktivt arbete senaste timmarna här!
Bättre vi ägnar tiden här åt att vara konstruktiva och bygga ett resultat.
Vad sägs om:
Ljus bil typ en Volvo 740 sedan.
Väldigt trevlig bil då jag själv haft en av 87 års modell.
Men låt säga att ett gäng lokala glada och förfriskade strögade runt i staden men ej hade intresse att gå in på Stat stannade vid torget runt tiden då det stängde.
Detta för att allt folk strömmade ut och det blev lite umgänge på torget.
Låt säga att det var fem pers i bilen vilka då tre klev ur för att kanske hitta ett sent ragg.
HA kanske är bekant med övriga två i bilen och blir erbjuden skjuts hem.
Men vad händer sen?
En lite sak som stör mig är vad UA sagt.
Att hon skulle komma hem så att dom skulle dricka te tillsammans som hon sa att dom alltid gjorde?
Vem dricker te 02:30 på natten?
Citera
2022-10-21, 23:43
Medlem
BW var inte inne på stadt. Han kan ju tänkas vara en av dom två som GW har i åtanke. BWs alibi vet vi inte mycket om. Detta om jag minns rätt.
Citera
2022-10-21, 23:44
Medlem
4Motions avatar
Vad gäller KM!
Finns det bevis från telebolag att samtalen han gjorde ägt rum?
Från telefonkiosken är det ju förstås omöjligt att säga att det var han, om inte numret till sin jobbande sambo var just det numret som ringdes, men samtalet när han kom hem vid 04:00 tiden borde ju kunna verifieras med större säkerhet. Fanns sådan teknik då?
Citera
2022-10-21, 23:46
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
BW var inte inne på stadt. Han kan ju tänkas vara en av dom två som GW har i åtanke. BWs alibi vet vi inte mycket om. Detta om jag minns rätt.

Berätta mer om BW.....
Citera
2022-10-22, 00:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Motion
Väldigt mycket hugg och dåligt konstruktivt arbete senaste timmarna här!
Bättre vi ägnar tiden här åt att vara konstruktiva och bygga ett resultat.
Vad sägs om:
Ljus bil typ en Volvo 740 sedan.
Väldigt trevlig bil då jag själv haft en av 87 års modell.
Men låt säga att ett gäng lokala glada och förfriskade strögade runt i staden men ej hade intresse att gå in på Stat stannade vid torget runt tiden då det stängde.
Detta för att allt folk strömmade ut och det blev lite umgänge på torget.
Låt säga att det var fem pers i bilen vilka då tre klev ur för att kanske hitta ett sent ragg.
HA kanske är bekant med övriga två i bilen och blir erbjuden skjuts hem.
Men vad händer sen?
En lite sak som stör mig är vad UA sagt.
Att hon skulle komma hem så att dom skulle dricka te tillsammans som hon sa att dom alltid gjorde?
Vem dricker te 02:30 på natten?
Jo fyllehunger har du väl hört talas om?
Är väl knappast bara te de tänkte dricka utan även mackor till.
Citera
2022-10-22, 00:06
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Motion
Vad gäller KM!
Finns det bevis från telebolag att samtalen han gjorde ägt rum?
Från telefonkiosken är det ju förstås omöjligt att säga att det var han, om inte numret till sin jobbande sambo var just det numret som ringdes, men samtalet när han kom hem vid 04:00 tiden borde ju kunna verifieras med större säkerhet. Fanns sådan teknik då?
Det behövs ingen jävla teknik. Det är bara att fråga sambon. Hon var knappast beredd att ge en mördare alibi hur som helst.

En annan sak som stört mig i alla år är varför man tog en sådan enorm risk att flytta Helena från lekplatsen (om det nu gick till som de flesta förefaller tro). Jag tror därför att (man trodde att) Helena ännu levde då man åkte runt och lastade in henne i bilen. Han/dom kunde inte riskera att Helena skulle vakna och kunna ange vem som attackerat henne. Givetvis var det oerhört upphetsat och stirrigt för de inblandade och man handlade knappast rationellt och eftertänksamt. Men man klarade det utan att bli ertappade.

Sedan vad gäller grabbarna i bilen så har även jag tyckt det varit underligt att man suttit i en bra bit över en timme och spelat musik. Det hörs bra utanför även om rutorna är nervevade. Särskilt en varm sommarnatt då många ligger med öppet fönster och vill sova.
Citera
2022-10-22, 00:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Är det inte lite skevt att staten, i ett fall som detta, är beredda att betala för horor till misstänkta men inte att låta Viltskräckens NP Breeze söka på de (mindre än en handfull?) platser?) som är av intresse?
Såg alla delar av serien ikväll!
Så jävla sjukt!
Lär ligga en del prestige i detta fall?
Här ska minsann inget sketen journalist komma och tro sig vara något!
Blir så arg på idioterna!🤬

"Kalla fall" var ju bara skit också!
Inte undras på att fallet inte är löst!
Kling och klang deluxe!
Endast "Kalla fall" som tog sig tid att läsa hela förundersökningen, riktig skamligt!😡
Senast redigerad av rubin22 2022-10-22 kl. 00:12.
Citera
2022-10-22, 00:15
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det behövs ingen jävla teknik. Det är bara att fråga sambon. Hon var knappast beredd att ge en mördare alibi hur som helst.

En annan sak som stört mig i alla år är varför man tog en sådan enorm risk att flytta Helena från lekplatsen (om det nu gick till som de flesta förefaller tro). Jag tror därför att (man trodde att) Helena ännu levde då man åkte runt och lastade in henne i bilen. Han/dom kunde inte riskera att Helena skulle vakna och kunna ange vem som attackerat henne. Givetvis var det oerhört upphetsat och stirrigt för de inblandade och man handlade knappast rationellt och eftertänksamt. Men man klarade det utan att bli ertappade.

Sedan vad gäller grabbarna i bilen så har även jag tyckt det varit underligt att man suttit i en bra bit över en timme och spelat musik. Det hörs bra utanför även om rutorna är nervevade. Särskilt en varm sommarnatt då många ligger med öppet fönster och vill sova.

Har någon sagt att det spelades hög musik? Finns det vittnen till HÖG musik?
Sitta i en bil på en gata med hus och spela hög musik låter ej trovärdigt.
Homosexualitet fanns väl redan på 90-talet och vad gör man då i en bil..?
Hade någon av dom i bilen någon som helst anknytning till platsen dom parkerat på ?
Citera
2022-10-22, 00:19
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow

Vad menar du med " knappats beredd att försvar en mördare"?
Citera
2022-10-22, 00:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vilket korkat inlägg!
Var du med KM kl 0200-0300 den natten så att du vet hans berusningsgrad, eftersom citat: "så himla full var han inte", slut citat.
Varför måste man ha en advokat, särskilt om man själv vet sej vara hundra procent oskyldig?
Även den här Henrik säger ju att han var full, men han var säkert inte heller helt nykter som hade varit på en dejt. Men att få minnesluckor under en supkväll är knappast ovanligt och konstigt? Man kan minnas fel, inte alls, blanda ihop, ta fel på tid m.m. Vad jag läst så var faktiskt KM rejält berusad och dessutom hade han inte tillgång till bil och om så lär han inte ha varit kapabel att köra?
Citera
2022-10-22, 00:36
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jo fyllehunger har du väl hört talas om?
Är väl knappast bara te de tänkte dricka utan även mackor till.

Ja du verkar ju inte läsa vad jag skrev!
Tror du UA mörade sin syster?
Min konstruktiva fråga var varför dricker man te typ vid 02:30?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in