2022-10-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dropshot
Jo det är dom visst!
"Båda är i 20-årsåldern och skäligen misstänkta." citat från polisen

När dom anhölls ja. När dom häktade ändras det till sannolika - alltså det högre graden.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2022/oktober/tva-personer-haktade-i-arende-med-forsvunnen-kvinna-i-vetlanda/
Citera
2022-10-21, 22:38
Medlem
Jag är inne på precis samma tankar som andra här inne, efter att ha läst ikapp lite. Att pojkvännen, med största sannolikhet inte har något med detta att göra.

Anledningen till att han inte är med och letar efter T är för att polis/mp förmodligen sagt åt honom att inte göra det, då han kan i värsta fall kan komma att finna ett lik. Det sätter sina spår. Jag har själv hittat min farfar död och det under inga jättetrevliga omständigheter.

Jag tror inte heller på ngn otrohetsaffär när T pluggat i Linköping och då inte bott tillsammans med pojkvännen.

Min teori är att de (MGM & T) bråkat över något, som har gått snett och man har "tvingats" att göra sig av med T för att ingenting ska komma ut.

Vad dom har bråkat om eller hur det har gått till har jag ingen aning om men man kan väl hoppas att MGM snart bryter ihop och berättar, vilket jag tyvärr inte tror de kommer göra (iaf inte innan kroppen har hittats). För död, det tror jag tyvärr att hon är. Tyvärr!
Citera
2022-10-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vi?

I tråden är det bsra DU som fortsätter framföra denna teori.
Tanken var slående då alla tre tjejer har en väldigt sportslig framtoning och en ser direkt könskorrigerad ut. Tror inte någon menar illa, utan vi alla tänker högt och lågt, i all välmening för att få uppslag.
Det hör inte till vanligheterna att tre unga vackra kvinnor i övre medelklassen i en liten ort i Sverige figurerar i kvällspressen i ett drama där två antas ha med den tredjes försvinnande att göra.
Citera
2022-10-21, 22:41
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja? Vadå? Skrev jag ngt annat?

Tröttsamt. Länka till att dom är på sannolika skäl misstänkta. För om dom är häktade på sannolika skäl har bevisen stärkts. Annars inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det kan väl vara så att T kände även killen i baren och det var därför dom samtalade en stund, så stort är ju inte Vetlanda. Låt han och pojkvännen vara, tror poliserna vet mer än vad vi vet så det finns en klar anledning till att just dessa två är häktade!

Exakt, allt det här snacket om den skumme barchefen är förmodligen långsökta fantasier inspirerade av deckarvärlden.

Jag är uppvuxen i en liten håla av ungefär samma storlek som Vetlanda och kan intyga att det faller sig naturligt att man springer på bekanta ansikten lite varstans. Är det nån man inte sett på länge stannar man till och snackar en stund.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfalt89
Jag är inne på precis samma tankar som andra här inne, efter att ha läst ikapp lite. Att pojkvännen, med största sannolikhet inte har något med detta att göra.

Anledningen till att han inte är med och letar efter T är för att polis/mp förmodligen sagt åt honom att inte göra det, då han kan i värsta fall kan komma att finna ett lik. Det sätter sina spår. Jag har själv hittat min farfar död och det under inga jättetrevliga omständigheter.

Jag tror inte heller på ngn otrohetsaffär när T pluggat i Linköping och då inte bott tillsammans med pojkvännen.

Min teori är att de (MGM & T) bråkat över något, som har gått snett och man har "tvingats" att göra sig av med T för att ingenting ska komma ut.

Vad dom har bråkat om eller hur det har gått till har jag ingen aning om men man kan väl hoppas att MGM snart bryter ihop och berättar, vilket jag tyvärr inte tror de kommer göra (iaf inte innan kroppen har hittats). För död, det tror jag tyvärr att hon är. Tyvärr!

Skrev samma för en stund sen, tror inte heller tjejerna berättar något innan kroppen hittas.. de lever på hoppet just nu att T*ve inte hittas och att de går fria..
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
Ursäkta men jag vet att det statiskt brukar vara en närstående (pojkvännen i detta fall) men har man helt kollat allt kring bartendern? Hon pratade ”länge” med honom (var dom ens tidigare bekanta med varann) och cykeln hittades väl i närheten av Nöjet? Bara undrar.

Faller platt med att du redan har två häktade för inblandning. Pojkvännen bör inte ha någon inblandning i detta. Allt tyder ju på konflikt med (framförallt?) JJ. Tror man ska titta kring släkt, vänner och bekanta till JJ och MH i första hand. Speciellt kring dom som dessutom har körkort och/eller tillgång till bil.
Citera
2022-10-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Tröttsamt. Länka till att dom är på sannolika skäl misstänkta. För om dom är häktade på sannolika skäl har bevisen stärkts. Annars inte.

Har gjort det x antal gånger i tråden. Det börjar bli tröttsamt.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2022/oktober/tva-personer-haktade-i-arende-med-forsvunnen-kvinna-i-vetlanda/
Citera
2022-10-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Snabbt gripande? Ett dygn efter togs dom in på förhör först och anhölls sedan. Dom greps inte ens.

Citat:
Ursprungligen postat av Dropshot
Tänker att det kanske kan bli lite som i fallet Mattias som skedde i Ljungby 2020. Sjukt skevt att de inte har hittat henne än med tanke på hur mycket folk som egentligen har varit ute och letat. Man får ju verkligen hoppas på att de hittar denna tjej.
Har oxå tänkt på vissa likheter
Mattias försvann väl oxå efter en utekväll och mobil och cykeln mm blev kvar där han Sebast bekräftades med/hos kompisar
Citera
2022-10-21, 22:43
Medlem
Varför hittas hon inte - hittas hon inte blir de snart släppta om de är smarta i förhören.

Villahockeybrandmannen i bromma med iranska damen satt sämre till för de bodde ihop osv
o han har erkänt idag - Timrå liselotte hittades o då blir gm kvar till o över rättegången
Citera
2022-10-21, 22:44
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vilken text i Aftonbladet gör att du undrar varför de inte tar in pojkvännen?

Du läste fel ja
Citera
2022-10-21, 22:44
Medlem
Jag får en känsla av att MH är en genuint gullig tjej och att det är JJ som är "hjärnan" bakom det hela. MH bara råkade vara där när nåt hände i JJs lägenhet och sen har hon hjälpt JJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in