2022-10-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Polisen ska ha bärgat en annan bil, inte en bmw. JJ ska heller inte kört i driven utan en manlig förare. Men det är bara rykten som sagt.

JJs pappa, eller hennes bror N ??

har de en BMW? JJ har ingen egen bil.

Vem är mamma till JJ resp MH ? FB?
Citera
2022-10-21, 21:33
Medlem
Adv3nturouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyrJompen
Säkert redan skrivits, men hittar inte.
01:49 ringer pojkvännen, och allt verkar ok.
02:30 Ringer T pojkvännen och berättar att hon är påväg hem.

02:45 Säger de misstänkta att de är på McDonalds. Är detta fastslaget? Dvs är det bara deras ord, eller var de verkligen där?
Känns oerhört kort tid att mörda någon alt kidnappa och gömma någon på.

Vad är det jag missat?

Att hon ringt vid 02.30 är väl en trådsanning och inte bekräftat av polis?
Citera
2022-10-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vet vi när hon senast pratade med sin pojkvän? Vad gjorde han när hon var ute? Jag misstänkliggör inte honom men jag tänker att han kan sitta på ledtrådar… har de pratat under kvällen, natten borde han ju veta vad som pågick innan något gick snett. Vilka hon träffade och varför hon träffade dem när de inte umgåtts på så länge…

02.30 ska hon ringt sin pojkvän.. det var väl sista gången antar jag..
Citera
2022-10-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag tyckte att det såg lite ödsligt ut där hon befann sig innan hon försvann, hos JJ.. Såg inga lägenheter framför huset och bara 2 trappuppgångar i huset som JJ bodde i.. backa upp bilen mot trappuppgången så syns det inte så mycket.. tror hon mördades i lägenheten.

Inte omöjligt men otroligt. Grannen har sett JJ träffa någon vid 3, då har grannen varit nyfiken och spanat. Frågan är om grannens nyfikenhet hållit i sig att ev se de bära ut något och in i bilen?
Citera
2022-10-21, 21:37
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Nä precis! Väldigt intressant. Angående motiv: Det är ju ovanligt att ha ihjäl sin rival likt Askersunds-fallet. I det fallet så var ju GM inte psykiskt sjuk. Men om de nu sätter in en paragraf-7-undersökning så är det för att de misstänker att GM haft en allvarlig psykisk störning när brottet begåtts. Har de hittat något?
Har jag verkligen läst det? Sätter de in §7 när det handlar om människorov? Nån som vet? Känns lite tidigt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag tyckte att det såg lite ödsligt ut där hon befann sig innan hon försvann, hos JJ.. Såg inga lägenheter framför huset och bara 2 trappuppgångar i huset som JJ bodde i.. backa upp bilen mot trappuppgången så syns det inte så mycket.. tror hon mördades i lägenheten.

Endast 1 trappuppgång i huset faktiskt, och ligger ett lägenhetshus mittemot men ligger med gaveln emot vägen och JJ’s hus, inte jättebra insyn därifrån skulle jag säga. Annars ligger bara församlingshemmet mitt över vägen. Dock ligger huset upphöjt från vägen, så man får gå en trappa upp till trädgården och sen en lite bit till entrén, så går inte komma så nära med bil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Inte omöjligt men otroligt. Grannen har sett JJ träffa någon vid 3, då har grannen varit nyfiken och spanat. Frågan är om grannens nyfikenhet hållit i sig att ev se de bära ut något och in i bilen?

Hoppas innerligt att någon sett något och kommer på det nu så fort som möjligt.. familjen måste få börja sitt sorgearbete..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vet vi när hon senast pratade med sin pojkvän? Vad gjorde han när hon var ute? Jag misstänkliggör inte honom men jag tänker att han kan sitta på ledtrådar… har de pratat under kvällen, natten borde han ju veta vad som pågick innan något gick snett. Vilka hon träffade och varför hon träffade dem när de inte umgåtts på så länge…
Nej du har rätt, man behöver verkligen inte misstänkliggöra pojkvännen, men han har förmodligen pusselbitar, och vi måste ju anta att polisen tagit dom uppgifter noga.
Vad jag minns att jag läst talades dom vid i telefon på väg hem till J, och hon hade inte låtit ”oroad”.
Jag tänker att hon kan ha velat låna toa ladda telefon, vad som helst? Sen vet vi inte.
Nästa gång pejlas hennes mobil nån timme senare.
Jag tänker att det faktiskt kan vara enbart hennes mobil som färdas dit, och hon är kvar i lägenheten, eller däromkring, eller tvingas/forslas någonstans, men att någon tar hennes mobil i motsatt riktning väl medveten om att dessa pejlas.
Citera
2022-10-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Jag utesluter teorin att de bar ut kroppen ur lägenheten, låter helt otroligt på alla satt. Är det automatiska lampor i trappan syns de. Har de grejat med lampan i trappan ser de inget utan att använda lampan eller mobilen men då är handen upptagen om de inte hade pannlampa förstås.

Tror att T följde med de till MC Donalds i tron att de ska äta men blev mördad istället på vägen dit.

Håller helt med dig där jag tror också att hon åkt med till donken, möjligtvis att dom var på väg till JJ eftersom att dom gick längst Storgatan sedan så hittades TT cykel på Gränsgatan 16 där det bor en äldre dam på 71år med samma efternamn som JJ, kanske en mormor eller liknande där TT lämnat sin cykel för att åka med JJ och MH samt förare i bil till donken. Dom kan mycket väl åkt till donken och sedan vidare mot biltema där hennes telefon sist pailade, kanske ihjälslagen på vägen dit eller när dom kom fram.
Citera
2022-10-21, 21:39
Medlem
Att läsa en tråd angående möjligt mordfall på FB en fredagskväll är som att gå in ett näste med skyhöga flummare. Sida efter sida med vilda osakliga spekulationer.

Typ denna här ovanför:
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter
jag tror också att hon åkt med till donken, möjligtvis att dom var på väg till JJ eftersom att dom gick längst Storgatan sedan så hittades TT cykel på Gränsgatan 16 där det bor en äldre dam på 71år med samma efternamn som JJ, kanske en mormor eller liknande
*SUCK*
Senast redigerad av stairox 2022-10-21 kl. 21:42.
Citera
2022-10-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Har jag verkligen läst det? Sätter de in §7 när det handlar om människorov? Nån som vet? Känns lite tidigt

Dom är unga, iaf MH räknas nog som det och bör genomgå en sån
Citera
2022-10-21, 21:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Men då är hon död, man klarar inte vecka utan vatten.
Jag tror dock absolut inte på det scenariot. Hon är mördad i lägenheten sen dumpad mest sannolikt i skogen, som nr 2 i en sjö.
Kom ihåg var ni läste det först.

Jo, i de här temperaturerna kan man göra det. Upp till 14 dagar, faktiskt, men det är sällsynt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in