2022-10-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Otroligt stor skillnad på att hitta någon död, särskilt om man hoppas finna den i liv mot att se någon dö på sjukhus eller efter.
(Min mamma dog i cancer 3 månader efter att vi fått veta det och jag såg henne någon timme efter för ett sista farväl, jag var förtvivlad men hade hunnit förbereda mig, min pappa dog 2,5 månader efteråt i hjärtattack, då stod jag i dörren in till vardagsrummet och ställde en fråga, då titta han bort mot mig och dog helt oförberett. Det var Traumatiskt och samtidigt i chocktillstånd få göra HLR på sin egen pappa, jag hade inte suttit här i dag och delat med mig om det inte var för mina vänners stöd den natten.)

Det var ju ett försvinnande för några år sen när en tjej försvann o en kompis letade i alla sök med missing people, då tyckte folk här DET skumt.

Ingen aning hur jag hade gjort om det var någon nära till mig som var borta men att han är på plats utan att söka tycker jag inte är misstänksamt alls.

Beklagar dina föräldrars bortgång. Du har rätt, det är nog stor skillnad på att hitta någon död/någon dör utan att man är beredd och när man vet att personen gått bort och man får se hen i lugn och ro.
Citera
2022-10-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Men det är just det jag funderar över, vem frpgade hon efter, vem var hon så orolig för.. vem är denna människa?🤯
Ja, finns den människan eller är det hittepå efteråt?
Citera
2022-10-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Är det den bilen polisen har, och vem har sett henme? Hur långt bort är det?

Polisen ska ha bärgat en annan bil, inte en bmw. JJ ska heller inte kört i driven utan en manlig förare. Men det är bara rykten som sagt.
Citera
2022-10-21, 21:29
Medlem
Citat:
Men det är just det jag funderar över, vem frpgade hon efter, vem var hon så orolig för.. vem är denna människa?🤯
Håller helt med dig där jag tror också att hon åkt med till donken, möjligtvis att dom var på väg till JJ eftersom att dom gick längst Storgatan sedan så hittades TT cykel på Gränsgatan 16 där det bor en äldre dam på 71år med samma efternamn som JJ, kanske en mormor eller liknande där TT lämnat sin cykel för att åka med JJ och MH samt förare i bil till donken. Dom kan mycket väl åkt till donken och sedan vidare mot biltema där hennes telefon sist pailade, kanske ihjälslagen på vägen dit eller när dom kom fram.
Citera
2022-10-21, 21:29
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Haha. Vet hur det kan bli. Klockslagen är kanske inte det första man kollar. Själv kollade jag dem för att nån skrev nåt om kort tid mellan förhör och anhållande. Och då såg jag att den ena redan var anhållen när den andras förhör påbörjades. Ganska intressant faktiskt

Nä precis! Väldigt intressant. Angående motiv: Det är ju ovanligt att ha ihjäl sin rival likt Askersunds-fallet. I det fallet så var ju GM inte psykiskt sjuk. Men om de nu sätter in en paragraf-7-undersökning så är det för att de misstänker att GM haft en allvarlig psykisk störning när brottet begåtts. Har de hittat något?
Citera
2022-10-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfalt89
Missing People antar jag att MP menas

Tack

jo jag tänkte inte kopplingen, utan var två sep frågeställningar.

står ju MP 19-20/10.. lngt efter att signal från telefonen synts.
Citera
2022-10-21, 21:30
Medlem
Citat:
Jag tyckte att det såg lite ödsligt ut där hon befann sig innan hon försvann, hos JJ.. Såg inga lägenheter framför huset och bara 2 trappuppgångar i huset som JJ bodde i.. backa upp bilen mot trappuppgången så syns det inte så mycket.. tror hon mördades i lägenheten.

Det går inte backa upp ngn bil där.
Citera
2022-10-21, 21:31
Medlem
Vetlanda Posten skriver man att de två kvinnor som sitter häktade misstänkta för människorov i samband med försvinnandet av 21-åriga Tove i Vetlanda ska genomgå liten sinnesundersökning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det går inte backa upp ngn bil där.

Jaha då har jag sett fel bild, sorry🤷‍♀️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ja jag får inte ihop det.
Det är anmärkningsvärt att hon ett flertal gånger frågar efter någon går och letar, är orolig, och sitter med barchefen i tio minuter, redan där känns ju utekvällen lite skev och över, och logiken talar för att man skulle vid det laget lomma hem, inte ge sig i lag med att börja festa med folk man inte umgåtts med på flera år.
Verkligen inte dra hem till någon av dom?

Vet vi när hon senast pratade med sin pojkvän? Vad gjorde han när hon var ute? Jag misstänkliggör inte honom men jag tänker att han kan sitta på ledtrådar… har de pratat under kvällen, natten borde han ju veta vad som pågick innan något gick snett. Vilka hon träffade och varför hon träffade dem när de inte umgåtts på så länge…
Citera
2022-10-21, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vetlanda Posten skriver man att de två kvinnor som sitter häktade misstänkta för människorov i samband med försvinnandet av 21-åriga Tove i Vetlanda ska genomgå liten sinnesundersökning.

”Liten”… ta en stor när ni ändå är igång🤷‍♀️
Citera
2022-10-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axoliza89
Nä känns ju snarare väldigt vettigt i dagens samhälle.

Ja absolut. Men VAD sa hon till honom då? Om något var konstigt då borde han ju veta detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in